Tibet - Kathmandu

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
backpackertje8

Tibet - Kathmandu

Bericht door backpackertje8 »

Hallo!

3 vriendinnen en ik zijn plannen aan het maken voor een mooie reis. Ons plan is om vanuit Moskou de transmongolië express te nemen naar Beijing en vanaf daar naar Tibet te reizen met de trein. Vervolgens zouden wij graag van Tibet met een jeep o.i.d. een tour maken naar Kathmandu. Omdat we niet een enorm groot budget hebben vroeg ik me af hoe dit het goedkoopste kan, en zo ja hoe duur dit ongeveer zal zijn. Kan het daar ter plekke geregeld worden of moeten wij iets vooraf regelen?

Verdere handige tips wat betreft deze reis zijn ook welkom natuurlijk!
Jenny
Reisexpert

Re: Tibet - Kathmandu

Bericht door Jenny »

Dat is zeker een mooie, maar geen goedkope reis!

Je moet een ticket naar Moskou boeken, geen idee wat dat kost. Dan de trein naar China, www.joho.nl is waarschijnlijk het goedkoopste. Reken op een kleine 500 euro voor de trein, en daar komen de visa voor Rusland, Mongolie en China nog bij.

Dan moet je naar Tibet reizen, en dat kan alleen georganiseerd. Dit is onder andere in Chengdu te boeken. Je reist dan van Chengdu naar Lhasa naar Kathmandu. Zelf was is afgelopen zomer 1400 euro kwijt voor het traject KTM - Lhasa - KTM. Aangezien jullie een vlucht minder hebben, zal het wel goedkoper zijn, maar reken toch op meer dan 500 euro per persoon voor het traject Lhasa - KTM. Je reist dan in een groep van 20 man ofzo. (Ik betaalde meer, omdat ik niet in zo'n grote groep wilde reizen.)

En dan moet je nog van KTM naar Nederland....

Ik weet niet hoelang jullie willen gaan? Hotels en eten kost namelijk ook geld. Voor visa, treintickets en vliegtickets zou ik in ieder geval rekenen op ruim 2000 euro.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Voor vliegtickets naar Moskou: Kijk eens vanaf Duitse vliegvelden. Ik zag vorig jaar dat Germanwings op Moskou vloog. Ook Airberlin heeft wel eens tickets voor een leuke prijs naar Moskou.

Andere optie: De trein naar Moskou. Vertrek vanaf Utrecht Centraal. Duurt van de reis ongeveer 36 uur...Behoorlijk lang dus! Ik weet niet hoe het zit met evt. visa voor bijv. belarus. Daar gaat de trein doorheen namelijk.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef:Voor vliegtickets naar Moskou: Kijk eens vanaf Duitse vliegvelden. Ik zag vorig jaar dat Germanwings op Moskou vloog. Ook Airberlin heeft wel eens tickets voor een leuke prijs naar Moskou.

Andere optie: De trein naar Moskou. Vertrek vanaf Utrecht Centraal. Duurt van de reis ongeveer 36 uur...Behoorlijk lang dus! Ik weet niet hoe het zit met evt. visa voor bijv. belarus. Daar gaat de trein doorheen namelijk.
Je kan om Belarus heen, geen probleem. Omdat je niet met een extra visum zit, is dat zelfs goedkoper.

Ik ben van Moskou naar Nederland gereisd via Letland, Litouwen, Polen en Duitsland.
backpackertje8

Bericht door backpackertje8 »

Bedankt voor de reacties!

We willen ongeveer 3 maanden gaan, dus zijn nu al flink begonnen met sparen.
Van het meeste was een prijsindicatie wel op internet te vinden, maar die trip van Lhasa naar Kathmandu vind ik lastig. Is dat daar gewoon ter plekke te regelen? Want ik vond bijv. ook dit: byblosreizen.nl/tibpack9bouw.html
Dat lijkt ook wel super, voor 368 euro per persoon. Of kan dit nog wel goedkoper?

En hoeveel zouden jullie begroten voor eet/drink kosten per dag? 15 euro? Of is dit niet te doen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

backpackertje8 schreef: Van het meeste was een prijsindicatie wel op internet te vinden, maar die trip van Lhasa naar Kathmandu vind ik lastig. Is dat daar gewoon ter plekke te regelen? Want ik vond bijv. ook dit: byblosreizen.nl/tibpack9bouw.html
Dat lijkt ook wel super, voor 368 euro per persoon. Of kan dit nog wel goedkoper?
De prijzen hangen af van het aantal deelnemers, en zijn daarom moeilijk vantevoren te bepalen.

Voordat je Tibet in gaat, moet je een permit hebben. Dat betekent voor jullie dus dat het permit zowel de reis naar Lhasa toe, als de reis van Lhasa af moet bevatten. Het is dan ook niet mogelijk om in Lhasa pas je trip te regelen, omdat vantevoren al bekend moet zijn hoe groot je groep is (namen staan op het permit), en van wanneer tot wanneer je reist. Vandaar dat ik hierboven al aangaf dat je de trip het best vanaf Chengdu kan regelen, en dan voor het hele traject tot aan Kathmandu!

Ik heb zelf goede ervaring met Tibet en Asian Heritage Treks, zie http://www.asianheritagetreks.com
Plaats reactie