Budget advies voor 6 maanden reizen door Azië en Australië
Budget advies voor 6 maanden reizen door Azië en Australië
Beste reizigers,
In augustus ga ik 6 maanden op reis door Azië en Australië.
Dit is wat ik voor ogen heb:
- 3 dagen Cairo
- In 5 maanden wil ik door Azië reizen. Ik begin in Beijing en reis dan door naar beneden. Landen die ik wil bezoeken zijn China, Hong Kong (3 dagen), Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, Maleisië, Singapore en Indonesië.
- Budget voor Vietnam, Laos, Cambodja, Maleisië en Indonesië is 20 euro per dag.
- Budget voor China, Thailand en Singapore is 25 euro per dag.
- Budget voor Australië is 50 euro per dag.
Als ik alles bij elkaar op tel kom ik voor Azie op ongeveer 3200 euro voor 5 maanden en op 1500 euro voor Australië voor één maand.
Alle vliegtickets zullen bij elkaar 1600 euro kosten.
Ik ga backpacken, dus ik hou de normale ‘backpackers standaard’ aan.
Totaal kom ik dan ruim gerekend op 6500 euro. Ik wil een vangnet van ongeveer 1000 euro hebben.
Deze reissom is dan inclusief alles, dus vliegtickets, visums, accommodatie, tripjes, vervoer etc. etc.
Mijn vraag aan is of €7500,- voor deze reis realistisch is? Kan ik hier een beetje makkelijk mee rondkomen of moet ik juist heel erg op mijn geld gaan letten?
Alvast bedankt!
In augustus ga ik 6 maanden op reis door Azië en Australië.
Dit is wat ik voor ogen heb:
- 3 dagen Cairo
- In 5 maanden wil ik door Azië reizen. Ik begin in Beijing en reis dan door naar beneden. Landen die ik wil bezoeken zijn China, Hong Kong (3 dagen), Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, Maleisië, Singapore en Indonesië.
- Budget voor Vietnam, Laos, Cambodja, Maleisië en Indonesië is 20 euro per dag.
- Budget voor China, Thailand en Singapore is 25 euro per dag.
- Budget voor Australië is 50 euro per dag.
Als ik alles bij elkaar op tel kom ik voor Azie op ongeveer 3200 euro voor 5 maanden en op 1500 euro voor Australië voor één maand.
Alle vliegtickets zullen bij elkaar 1600 euro kosten.
Ik ga backpacken, dus ik hou de normale ‘backpackers standaard’ aan.
Totaal kom ik dan ruim gerekend op 6500 euro. Ik wil een vangnet van ongeveer 1000 euro hebben.
Deze reissom is dan inclusief alles, dus vliegtickets, visums, accommodatie, tripjes, vervoer etc. etc.
Mijn vraag aan is of €7500,- voor deze reis realistisch is? Kan ik hier een beetje makkelijk mee rondkomen of moet ik juist heel erg op mijn geld gaan letten?
Alvast bedankt!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Budget advies voor 6 maanden reizen door Azië en Austral
ik denk dat je het hiermee net kan redden maar dan moet je niet denken dat je hele gekke dingen kunt doen. Ik denk dat dit toch echt wel het minimum is. €640 gemiddeld per maand in Azië...mwah, kan net....
ik denk dat je thailand in het €20 rijtje kan zetten en Maleisië juist in het €25 lijstje
ik denk dat je thailand in het €20 rijtje kan zetten en Maleisië juist in het €25 lijstje
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Daarnaast moet je bedenken wat je in al die landen wil zien. Zoveel landen in 5 maanden is wel vrij veel.
Bijkomende kosten zullen dingen zijn als vaccinaties, malariatabletten en visa. Ik zou als ik jou was uitzoeken wat die dingen kosten en waar je ze allemaal nodig hebt voordat je straks voor verrassingen komt te staan!
Bijkomende kosten zullen dingen zijn als vaccinaties, malariatabletten en visa. Ik zou als ik jou was uitzoeken wat die dingen kosten en waar je ze allemaal nodig hebt voordat je straks voor verrassingen komt te staan!
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
Thx voor jullie reactie!!!
Ik weet dat 20€ per dag niet heel veel is en het klinkt ook weinig. 20€ is overigens 28$ en 25 € is 35$. In dollars klinkt het al wat meer
Maar overal (ook op deze site) lees ik toch dat je het hier goed mee kan redden. Zoals ik al zei ga ik echt bacpacken. Ik zal dus zoveel mogelijk in dorms slapen, op straat eten etc.
Vaccinaties heb ik al en de visums komen uit een andere pot. De 20 en 25 euro per dag zijn dus echt voor het reizen bestemd (eten, slapen, reizen, tripjes etc.)
Grotere uitgaven als duiken en bijv. de gibbon experience zullen ook uit een andere pot moeten komen.
Is 50€ (68 aus dollar) genoeg voor Australie?
Ik weet dat 20€ per dag niet heel veel is en het klinkt ook weinig. 20€ is overigens 28$ en 25 € is 35$. In dollars klinkt het al wat meer

Vaccinaties heb ik al en de visums komen uit een andere pot. De 20 en 25 euro per dag zijn dus echt voor het reizen bestemd (eten, slapen, reizen, tripjes etc.)
Grotere uitgaven als duiken en bijv. de gibbon experience zullen ook uit een andere pot moeten komen.
Is 50€ (68 aus dollar) genoeg voor Australie?
Als je nog een aparte pot hebt voor duiken, gibbon experience enzo dan moet het wel lukken hoor in azie.
Vijf maanden al die landen is wel vrij pittig, maar je kunt ter plekke makkelijk genoeg besluiten een land wat langer op je gemak te doen en de andere alleen een paar plekken meepikken.
Vijf maanden al die landen is wel vrij pittig, maar je kunt ter plekke makkelijk genoeg besluiten een land wat langer op je gemak te doen en de andere alleen een paar plekken meepikken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Klopt dat het veel landen zijn. Sommige landen blijf ik wat langer en sommige wat korter. China en Hong kong: 40 dagen, vietnam: 30 dagen, cambodja, laos en thailand in 3 weken, maleisië en singapore: 14 dagen en indonesië 30 dagen is ongeveer de bedoeling. Maar goed je bent aan het backpacken dus alles kan tijdens de reis veranderen... hoop dat alles gaat lukken!
-
Qreply
Super,ik ga in September precies hetzelfde doen. succes met je budget.
Oef dat klinkt echt als in veel te weinig tijd teveel willen zien. 3 weken over cambodja/laos/thailand waar ik maanden voor teltim107 schreef:Klopt dat het veel landen zijn. Sommige landen blijf ik wat langer en sommige wat korter. China en Hong kong: 40 dagen, vietnam: 30 dagen, cambodja, laos en thailand in 3 weken, maleisië en singapore: 14 dagen en indonesië 30 dagen is ongeveer de bedoeling. Maar goed je bent aan het backpacken dus alles kan tijdens de reis veranderen... hoop dat alles gaat lukken!