10 maanden Azie en budget

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Thaitanium
Reiziger

10 maanden Azie en budget

Bericht door Thaitanium »

Hallo,

Ik had al eerder wat gepost omdat ik 10 maanden onbetaald verlof neem en daarin ga reizen. Ik heb een budget gemaakt en was benieuwd naar jullie meningen en of opmerkingen.

Ik begin in Moskou met de transsiberie expres naar Wladivostok en neem dan de ferry naar Japan. Mocht de situatie daar verergeren ga ik gewoon rechtstreeks naar Bejing.

In principe wil ik in die 10 maanden het volgende doen. 2 a 3 weken Japan ongeveer 1.500 euro. 2 weken Korea ongeveer 1000 euro. Verder wil ik dan naar China en gewoon zakken door Azie heen. Dus Vietnam>Cambodja>Laos>Thailand>Maleisie en dan eindigen in Indonesie en Bali. Vanaf China wil ik een budget aanhouden van ongeveer 1000 euro per maand.

Ik houd wel van een feestje af en toe en wil niet elke nacht in een hostel slapen maar af en toe ook in een iets luxer guesthouse of hotel. Voor die 10 maanden wil ik dan dus tussen de 10.000 en 13.000 uitgeven. (Rusland en transsiberie hier dus niet bij inbegrepen).

Wat zijn jullie meningen hierover, denken jullie dat ik zo wel kan uitkomen?
zaratoestra
Reisexpert

Re: 10 maanden Azie en budget

Bericht door zaratoestra »

Volgens mij kan dit echt geen probleem zijn... je hoeft zeker niet op slaapzalen te slapen ofzo . je kan gerust je eigen kamer hebben al dan niet met eigen sanitair.
Ik weet wel niet hoe het zit met de inflatie de voorbije jaren maar 4 en 2 jaar geleden zijn wij echt wel met een pak minder toegekomen.
Sprekende van thailand, java en bali.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je budget is prima hoor, in landen als Japan zal je hiervoor echter wel in hostels enzo moeten verblijven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Thaitanium
Reiziger

Bericht door Thaitanium »

Dat begreep ik inderdaad. Maar das mooi in ieder geval :) Bedankt.
Plaats reactie