Meest gestelde Thailand visum vragen
Re: visum thailand (voor de 1000ste keer sorry!)
wat betreft toeristenvisa; double entry is 120 dagen. triple entry is 180 dagen maar wordt momenteel niet afgegeven.
toeristenvisa zijn nu ook gewoon gratis bij het consulaat in a'dam, niet pas vanaf 11 mei.
toeristenvisa zijn nu ook gewoon gratis bij het consulaat in a'dam, niet pas vanaf 11 mei.
amassakoul
Re: visum thailand (voor de 1000ste keer sorry!)
@ Tom: er staat me idd iets van bij dat de visa nu al gratis zijn, maar tot 31 maart. Daarna moet je gewoon betalen en vanaf 11 mei zijn ze dan weer gratis. Als ik het goed begrepen heb 

Visa-run of verlenging mogelijk Thailand & treinticket
Hoi,
Ik zit nu in Laos, Ventiane en wil morgen richting Bangkok reizen. Mijn laatste weken wil ik op de zuidelijke eilandjes doorbrengen maar dat betekend wel dat ik of een boete of een visa-run moet maken. Ik heb namelijk al 30 dagen visum gekregen. Ben na Thailand na Cambodja, Laos gegaan en wil nu terug naar Thailand.
Kan ik mijn 15-daagse visum ook met 10 dagen verlengen in Bangkok (aanvraag duurt dan zeker paar dagen?)
Of is het beter om een visum-run te doen. Zo ja wat is het beste en goedkoopste vanuit de zuid eilandjes?
Of kan ik beter een vliegticket boeken vanuit Ventiane naar Bangkok zodat ik weer 30 dagen krijg?
Hoe duur is een treinticket vanuit Ventiane - Bangkok?
Bedankt!
Ik zit nu in Laos, Ventiane en wil morgen richting Bangkok reizen. Mijn laatste weken wil ik op de zuidelijke eilandjes doorbrengen maar dat betekend wel dat ik of een boete of een visa-run moet maken. Ik heb namelijk al 30 dagen visum gekregen. Ben na Thailand na Cambodja, Laos gegaan en wil nu terug naar Thailand.
Kan ik mijn 15-daagse visum ook met 10 dagen verlengen in Bangkok (aanvraag duurt dan zeker paar dagen?)
Of is het beter om een visum-run te doen. Zo ja wat is het beste en goedkoopste vanuit de zuid eilandjes?
Of kan ik beter een vliegticket boeken vanuit Ventiane naar Bangkok zodat ik weer 30 dagen krijg?
Hoe duur is een treinticket vanuit Ventiane - Bangkok?
Bedankt!
Re: Visa-run of verlenging mogelijk Thailand & treinticket
Hoi,
Over je visum kan ik niet zoveel vertellen, maar ik weet dat je de treinen hier kan vinden:
http://seat61.com/Laos.htm Daar staat het tijdschema naar Bangkok en de prijs!
Succes in ieder geval en geniet ervan! Waar ben je allemaal geweest tijdens je reis?
Ik ga in mei weer naar Azie, ook naar Laos en Cambodja
.
Groetjes Ingrid
Over je visum kan ik niet zoveel vertellen, maar ik weet dat je de treinen hier kan vinden:
http://seat61.com/Laos.htm Daar staat het tijdschema naar Bangkok en de prijs!
Succes in ieder geval en geniet ervan! Waar ben je allemaal geweest tijdens je reis?
Ik ga in mei weer naar Azie, ook naar Laos en Cambodja

Groetjes Ingrid
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
-
- Wereldreiziger
Hey Jes!!
Ik zou gaan vliegen, naar Koh Samui of Phuket ofzo. Air Asia is erg goedkoop, en het scheelt je een hoop tijd. Houd er rekening mee dat het met de trein vanaf Bangkok naar het zuiden al een nacht reizen is, geen idee hoever het is vanuit Laos, maar als je het kunt opbrengen om te vliegen zou ik dat doen!!
Laat ff weten wanneer jullie op Koh Tao zijn, ik ben daar vanaf de 14e!!
Ik zou gaan vliegen, naar Koh Samui of Phuket ofzo. Air Asia is erg goedkoop, en het scheelt je een hoop tijd. Houd er rekening mee dat het met de trein vanaf Bangkok naar het zuiden al een nacht reizen is, geen idee hoever het is vanuit Laos, maar als je het kunt opbrengen om te vliegen zou ik dat doen!!
Laat ff weten wanneer jullie op Koh Tao zijn, ik ben daar vanaf de 14e!!

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Als je over de grond Thailand inreist krijg je inderdaad 15 dagen. Wil je die verlengen kun je alleen 7 dagen erbij krijgen wat je 1900 baht gaat kosten. Dit heb ik gezien bij iemand die dat deed in Koh Samui bij een immigratie kantoor waar ik toen ook was. Als je vliegt krijg je inderdaad 30 dagen. Je zou eens bij airasia.com kunnen kijken wat mogelijk is maar volgens mij vliegt die van Vietiane naar Kuala Lumpur.
gr van Moira
Als je over de grond Thailand inreist krijg je inderdaad 15 dagen. Wil je die verlengen kun je alleen 7 dagen erbij krijgen wat je 1900 baht gaat kosten. Dit heb ik gezien bij iemand die dat deed in Koh Samui bij een immigratie kantoor waar ik toen ook was. Als je vliegt krijg je inderdaad 30 dagen. Je zou eens bij airasia.com kunnen kijken wat mogelijk is maar volgens mij vliegt die van Vietiane naar Kuala Lumpur.
gr van Moira
Visum Thailand niet meer gratis?
Hoi hoi,
Terwijl ik zat te slapen, is besloten toch weer geld te gaan vragen voor het visum voor Thailand...
Ik vraag mij alleen af, of ik wel een visum nodig heb: Ik heb een retourticket naar Bangkok en ga 5 weken door Zuid-Oost Azie reizen, maar niet door Thailand zelf. Ik kom nl. 11 juli a.s. aan in Bangkok vanuit Amsterdam, vlieg de volgende dag door naar Laos (ticket heb ik al). En vlieg 14 augustus vanuit Vietnam weer terug naar Bangkok (ticket heb ik ook al) en dan 15 augustus weer door naar Amsterdam.
Aankomst in en vertrek vanuit Thailand liggen dan wel meer dan 30 dagen uit elkaar, maar ik heb vliegtickets die bewijzen dat ik niet in Thailand ben in die periode. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik een visum nodig? En zo ja, volstaat een 30 dagen visum? (aangezien ik toch meteen de grens weer overga). En nu zie ik dat het sinds vandaag (!!) niet meer gratis is. Dus kan ik evt. visum dan beter bij aankomst in Bangkok regelen (wel gratis?) of is dat lastig en kan ik dat beter hier doen?
Bedankt vast!
Terwijl ik zat te slapen, is besloten toch weer geld te gaan vragen voor het visum voor Thailand...

Ik vraag mij alleen af, of ik wel een visum nodig heb: Ik heb een retourticket naar Bangkok en ga 5 weken door Zuid-Oost Azie reizen, maar niet door Thailand zelf. Ik kom nl. 11 juli a.s. aan in Bangkok vanuit Amsterdam, vlieg de volgende dag door naar Laos (ticket heb ik al). En vlieg 14 augustus vanuit Vietnam weer terug naar Bangkok (ticket heb ik ook al) en dan 15 augustus weer door naar Amsterdam.
Aankomst in en vertrek vanuit Thailand liggen dan wel meer dan 30 dagen uit elkaar, maar ik heb vliegtickets die bewijzen dat ik niet in Thailand ben in die periode. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik een visum nodig? En zo ja, volstaat een 30 dagen visum? (aangezien ik toch meteen de grens weer overga). En nu zie ik dat het sinds vandaag (!!) niet meer gratis is. Dus kan ik evt. visum dan beter bij aankomst in Bangkok regelen (wel gratis?) of is dat lastig en kan ik dat beter hier doen?
Bedankt vast!
Re: Visum Thailand niet meer gratis?
Je vliegtickets tonen juist aan dat je wél in Thailand bent, namelijk 2 nachten.
Vanaf het moment dat je de luchthaven verlaat (of de douane passeert), moet je een visum hebben.
Indien je een rechtstreekse verbinding hebt waarbij je bagage naar de eindbestemming gaat, blijf je in de transit zone en heb je dus geen visum nodig. Maar omdat je zelf aangeeft dat het 2 nachten betreft, zal je je bagage moeten ophalen en weer inchecken, met als gevolg dat je een visum nodig hebt. (tenzij je bvb om 23h00 aan komt en om 01h00 een aansluitende vlucht hebt)
Vanaf het moment dat je de luchthaven verlaat (of de douane passeert), moet je een visum hebben.
Indien je een rechtstreekse verbinding hebt waarbij je bagage naar de eindbestemming gaat, blijf je in de transit zone en heb je dus geen visum nodig. Maar omdat je zelf aangeeft dat het 2 nachten betreft, zal je je bagage moeten ophalen en weer inchecken, met als gevolg dat je een visum nodig hebt. (tenzij je bvb om 23h00 aan komt en om 01h00 een aansluitende vlucht hebt)
Ik zie het probleem niet.
Voor die paar nachten in juli krijg je op het vliegveld een visum free entry (stempel in je paspoort), en voor die paar nachten in augustus ook. Je hebt bewijzen dat je Thailand verlaat, vandaar.
Voor die paar nachten in juli krijg je op het vliegveld een visum free entry (stempel in je paspoort), en voor die paar nachten in augustus ook. Je hebt bewijzen dat je Thailand verlaat, vandaar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
zoals Jenny ook al aangeeft je hebt geen toeristenvisum nodig voor Thailand en je krijgt bij aankomst dus 2 keer een visavrij entree van 30 dagen. Dit omdat je bewijs hebt dat je het land binnen 30 dagen gaat verlaten door middel van de vliegtickets die je hebt.
gr van Moira
gr van Moira
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je hebt voor Thailand geen visum nodig. Voor visumvrije entree is een ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist, en dat heb je. Geen probleem dus.
Hey, bedankt voor de reacties. Wel echt fijn te horen dat ik dus helemaal geen visum nodig heb. Ik had vorige week naar het consulaat gebeld en zij adviseren een visum omdat ze anders bij de douane in Bangkok moeilijk kunnen gaan doen, ondanks de vliegtickets. Dus just to be safe - visa aanschaffen zeggen zij. Maar waarschijnlijk willen zij gewoon zoveel mogelijk visa verkopen...?
-
- Wereldreiziger
Ik werd bij aankomst in Bangkok niet eens gecontroleerd op mijn vliegticket
Misschien staat het in de computer bij ze ofzo, maar ik had 32 dagen tussen m'n aankomst en vertrek. Had al wel een vliegticket op zak van Kuala Lumpur naar Sandakan, maar daar is dus niet om gevraagd. Kreeg gewoon m'n stempeltje voor 30 dagen, en toen ik het land uitging kreeg ik een exit stempel.
Daarna weer aangekomen in Bangkok en toen kreeg ik gewoon weer een stempeltje voor 30 dagen. Dus geen probleem. Al staan ze er idd wel om bekend dat zze moeilijk kunnen doen, maar ik heb echt geen problemen ondervonden!

Daarna weer aangekomen in Bangkok en toen kreeg ik gewoon weer een stempeltje voor 30 dagen. Dus geen probleem. Al staan ze er idd wel om bekend dat zze moeilijk kunnen doen, maar ik heb echt geen problemen ondervonden!
- bolletjeom
- Reisexpert
het is ook niet bij aankomst dat ze controleren....Ik werd bij aankomst in Bangkok niet eens gecontroleerd op mijn vliegticket Misschien staat het in de computer bij ze ofzo, maar ik had 32 dagen tussen m'n aankomst en vertrek.
een luchtvaartmaatschappij moet, voordat ze je aan boord laten, checken of je voldoet aan de visa on arrival eisen. Zij moeten voor de kosten opdraaien van je vlucht mee terug als je het land niet in blijkt te mogen. De laatste tijd controleren ze strenger en strenger. ze mogen je weigeren op de vlucht. Jij hebt dus geluk gehad bij het boarden......
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Onzin advies van het consulaat.Tara schreef:Hey, bedankt voor de reacties. Wel echt fijn te horen dat ik dus helemaal geen visum nodig heb. Ik had vorige week naar het consulaat gebeld en zij adviseren een visum omdat ze anders bij de douane in Bangkok moeilijk kunnen gaan doen, ondanks de vliegtickets. Dus just to be safe - visa aanschaffen zeggen zij. Maar waarschijnlijk willen zij gewoon zoveel mogelijk visa verkopen...?