Melbourne in juni (winter)?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
RoseM

Melbourne in juni (winter)?

Bericht door RoseM »

Ik ben van plan van eind juni t/m ongeveer 10 augustus een reis te maken door Australië en Nieuw Zeeland. Onderweg wil ik in ieder geval Sydney, Brisbane en Wellington aandoen ivm familie die daar woont. Eerst was ik van plan in Sydney te beginnen en na ongeveer 8-10 dagen een tour naar Brisbane te ondernemen, daar 8-10 dagen te blijven en dan naar Wellington te vliegen. Daar kan ik 8-10 dagen bij familie verblijven en wil daarna met een tour door het noordereiland naar Auckland reizen om van daar weer terug naar Nederland te vliegen.

Nu heb ik o.a. wat 'tours' van de YHA in Australië en Nieuw Zeeland bekeken en lijkt het me eigenlijk ook wel leuk om in Melbourne te beginnen met een tour van Melbourne naar Sydney. In het kader van 'als ik toch in de buurt ben'.
Maar omdat ik natuurlijk wel in het winterseizoen ga vraag ik me af of dat wel de moeite waard is.

Weet iemand hoe het is om eind juni Melbourne te bezoeken en hoe bijvoorbeeld het Wilson's Promontory National Park, de Ninety Mile, de Gippsland Lakes er in de winter bij liggen. En als we tijdens de tour de Snowy Mountains in gaan, wat is dan handig om aan kleding etc. mee te nemen? Is dat dan niet te veel gesleep met spullen?

Alle tips zijn welkom!
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Melbourne in juni (winter)?

Bericht door Larissa »

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat het weer doet in juni Melbourne. Ik zat er zelf in december en in maart. Maar het is het altijd waard om te bezoeken ongeacht de periode.
Ik zou zeker de tour gaan doen want net zoals je zelf zegt " je bent er toch" en je weet niet of je er ooit nog komt.
Regenen doet het in het zomer seizoen ook veel. Melbourne en omgeving staan bekend als de " 4 seizoenen op 1 dag". Je kunt dus sochtends in je korte broek beginnen en smiddags met een dikke trui eindigen. De Snowy mountains zijn gewoon koud. Ik was daar in de zomer en er lag sneeuw. Dus spijkerbroek en vest zou ik meenemen.
I
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Plaats reactie