Kleding grote maten

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
robcampman

Kleding grote maten

Bericht door robcampman »

Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die moeilijk afritsbroeken, lichtgewicht kleding , en dat soort artikelen kunnen vinden vanwege grote afwijkende maten..

Wie weet een winkel die dit wel heeft?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik wil niet onbeleefd zijn maar is lengte of breedte of een combinatie een probleem?
ik heb een vriendin van 1.97 die ook dit soort kleding koopt. maar ze is niet echt fors. Zal haar eens vragen of ze adressen weet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Waar heb je gekeken?

Ik vind het zelf altijd irritant met dit soort kleding dat de kleding in speciaal zaken (zoals de bever) vaak nogal klein valt en dat alles groter dan M (bij mij in de buurt) heel snel uitverkocht is.

Als je echter naar een sport winkel of de sport sectie van een gewone winkel (bijv Intersport, V&D) gaat hebben ze in het seizoen ook afritsbroeken, licht gewicht shirtjes. Nog goedkoper ook en daar gaan ze gewoon de hele range in maten. Ik weet alleen niet tot welke maat.

Je kunt ook overwegen om bijvoorbeeld in Thailand een afritsbroek te laten maken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
robcampman

Bericht door robcampman »

bedankt voor de reacties.

De eerste doelgroep voor bedrijven die dit soort kleding maken is natuurlijk de fitte buitensporter. Ik ben wat minder fit en daardoor zijn bijna al die broeken te klein.

Een goed idee om het daar ter plekke te laten maken. Mijn eerste idee was hier alles te kopen omdat ze daar mijn maat niet hebben, maar in zo-azie wordt natuurlijk het gros van de kleding gemaakt..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben vrij lang (1.87), dus de meeste vrouwenbroeken zijn mij echt te kort! Lang leve Hoi An in Vietnam 8)

Let wel goed op de kwaliteit van de spullen die je koopt. De meeste broeken die ik heb laten maken zijn best goed (zeker gezien de prijs), maar een broek is zelfs in de koude was zoveel gekrompen dat ik er niet meer in paste....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie