Op de motor door Vietnam en China?
Op de motor door Vietnam en China?
Hallo, ik heb weer een vraag, is het mogelijk om een motor in Ho-Chi-Minh te huren en misschien via Laos naar het noorden van Vietnam te reizen en misschien nog een gedeelte van China te pakken om hem vervolgens in Hanoi in te kunnen leveren?
Of moet ik er dan een kopen om mee naar andere landen te reizen?
Groeten Rick
Of moet ik er dan een kopen om mee naar andere landen te reizen?
Groeten Rick
Re: Op de motor door Vietnam en China?
Het enige wat ik weet is dat het HEEL moeilijk is om auto's en motoren China in te importeren. Ik vrees dat dat met een huurmotor zeker niet gaat lukken. Ik denk dat je beter een motor in Vietnam kan huren, dat je met het openbaar vervoer de grens oversteekt en dat je in China een andere motor huurt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Zover ik weet mag je met een buitenlands rijbewijs sowieso niet in China rijden.
Ik heb ooit iemand gesproken die met de motor door China ging rijden, dus of dit helemaal waar is? (Maar misschien ging hij een Chinees rijbewijs aanschaffen, dat weet ik dus niet.)WizardOfOss schreef:Zover ik weet mag je met een buitenlands rijbewijs sowieso niet in China rijden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik weet niet helemaal het fijne ervan, maar volgens mij is er in groepsverband (onder begeleiding) wel het een en ander mogelijk. Individueel zover ik weet niet. Maar het kan zijn dat ik ernaast zit, dat er in bepaalde gevallen uitzonderingen mogelijk zijn.
Deze is misschien leuk voor de inspiratie. Het is de Top Gear special in Vietnam, ik vind het zelf echt een hilarische aflevering!
http://v.youku.com/v_show/id_XMTgwNjgzNzg0.html
Kwaliteit is natuurlijk niet zo goed.
http://v.youku.com/v_show/id_XMTgwNjgzNzg0.html
Kwaliteit is natuurlijk niet zo goed.
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Die aflevering is inderdaad briljant
"We're boldly going where no American has gone before"

"We're boldly going where no American has gone before"
- bolletjeom
- Reisexpert
idd een briljante aflevering!! en ook erg fout
Het probleem dat ook nog eens komt kijken met het grenzen oversteken met een motor is dat je de motor als het ware in moet voeren in ieder volgend land en ook gedoe met verzekeringen. Ik heb nog niet eerder gehoord van een maatschappij die dat verhuren op zich neemt. Toch zijn jullie niet de enige die dit willen doen. Ik zou bijna denken: Wie o wie springt in dit gat in de markt??????

Het probleem dat ook nog eens komt kijken met het grenzen oversteken met een motor is dat je de motor als het ware in moet voeren in ieder volgend land en ook gedoe met verzekeringen. Ik heb nog niet eerder gehoord van een maatschappij die dat verhuren op zich neemt. Toch zijn jullie niet de enige die dit willen doen. Ik zou bijna denken: Wie o wie springt in dit gat in de markt??????
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika