Alleen op reis naar Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Grace

Re: Alleen op reis naar Thailand

Bericht door Grace »

Hello weer allemaal,

Heb nu vandaag eindelijk geboekt *O* . Ik vlieg met emirates op 5mei via dubai (ook leuk dat ik dat ook even kan zien) en vlieg 28mei weer terug. De vluchtprijs was erg voordelig nog geen €500 gekost. Ik heb er zoveel zin in!!! maar ik moet toegeven dat ik het ook wel een beetje eng vindt. Ik heb reeds een backpack geleend van een vriendin, nooit gebruikt dus nog beter. Morgen wil ik beginnen met alles concreet op papier te zetten, want ik wil duizend dingen doen maar moet natuurlijk wel haalbaar zijn allemaal.

Ik ga hier weer even alle ervaringen inlezen en alle tips opschrijven.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat leuk dat je de stap ook echt gezet hebt! €500,- voor de vlucht klinkt als een goede deal en de reiskriebels houden je ongetwijfeld scherp zodat je niet straks aan de andere kant staat terwijl je wat vergeten bent.

Onderaan en bovenaan deze pagina kun je een meeneemlijstje downloaden plus uitleg van dingen waar je allemaal aan moet denken. Ben benieuwd als je nog wat weet dat ontbreekt want dan kan ik het aanpassen.

Heb je nog vragen stel ze gerust en laat weten hoe het met je voorbereidingen gaat!
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Veel plezier dan :) Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. Laat je hier weten hoe je reis geweest is?

Ben zelf van plan in de zomer 2012 naar Thailand en China af te reizen. Dus de geruststellende woorden in dit topic over als vrouw alleen in Thailand reizen kwamen goed uit!
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Grace

Qreply

Bericht door Grace »

Hello,
Het lijkt erop dat de situatie in zuid thailand niet veel veranderig laat zien wat erg jammer is :-((. Als dit zo aanhoudt wil ik 'just in case' een 2e optie hebben. Ik vroeg mij dan af of ik noord thailand met laos zou kunnen combineren..
2dgn bkk
1dg bridge of river kwai
1dg ayutthaya
4/5dg chiang mai
en daarna ca 1,5 week laos en voor mijn vertrek heb ik nog ca 2dgn in bkk
Is dit te doen voor de 3weken die ik heb?
Grace

Bericht door Grace »

Hello,

Het lijkt erop dat de situatie in zuid thailand niet veel :N veranderig laat zien wat erg jammer is :'( . Als dit zo aanhoudt wil ik 'just in case' een 2e optie hebben. Ik vroeg mij dan af of ik noord thailand met laos zou kunnen combineren..

2dgn bkk
1dg bridge of river kwai
1dg ayutthaya
4/5dg chiang mai
en daarna ca 1,5 week laos en voor mijn vertrek heb ik nog ca 2dgn in bkk

Is dit te doen voor de 3weken die ik heb?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als ik goed tel, houd je in het schema hierboven geen rekening met reisdagen. Als je al een halve dag onderweg bent, of meer, houd je weinig tijd over om ook nog iets te zien. Ik raad je dan ook aan om twee nachten in Ayuthaya te blijven, twee nachten in Kanchanaburi enz. Je kan vanuit die laatste plaats met de bus naar de Erawan Falls, erg mooi! Met een tourtje kan ook, maar het is duurder en je ziet minder.

Gezien de afstanden zou ik eerder naar Pai en Chieng Rai gaan dan 1.5 week naar Laos. Het kan in theorie allemaal wel, maar je bent dan echt heel veel onderweg.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Helemaal eens met wat jenny zegt. Voor een dag naar Kanchanaburi gaan er weer terug is echt zonde, je kunt je daar makkelijk meerdere dagen vermaken.

Wat wil je in Laos gaan doen dan? Vanaf chiang mai naar de grens met thailand en de eerste echt interessante plek (luang Namtha of Luang Prabang) is ook 2 of 3 reisdagen. Je moet dan ook weer terug waardoor je nauwelijks wat aan je 1,5 week hebt.

Je zou beter naar Cambodja kunnen gaan, minder reistijd en ankor is echt wel de moeite waard. Check anders mijn website voor een route van 3 weken in thailand en cambodja.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Grace

Bericht door Grace »

Hoi Jenny en Tikva,

Bedankt voor jullie reacties
Ik had informatie gelezen over kachanaburi en ayutthaya en begrepen dat ze leuk zijn voor zo even tussen te plaatsen, en daarom dacht ik dat wel goed zou zijn per stad 1 dag wel genoeg zou zijn :? , maar niet dus. Ik wil zoals mij eerst was geadviseerd lekker in thailand te blijven en genieten van noord en hopelijk zuid, maar als de vooruitzichten zo blijven in zuid-thailand leek de optie noord thailand-laos mij geen slecht idee 8)7

Nou in mijn hoofd leek deze scenario best haalbaar..ehm :@ .
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Grace schreef:Nou in mijn hoofd leek deze scenario best haalbaar..ehm :@ .
Jouw idee om ook naar Laos te gaan is zeker HAALBAAR, maar je bent gewoon heel veel onderweg in de bus en je houdt minder tijd over om plekken te bezoeken, en al helemaal niet die leuke kleine onbekende plekken waar nauwelijks toeristen komen. Het is JOUW reis, dus jij moet gewoon kiezen wat JIJ het liefst wilt!
Grace

Bericht door Grace »

Goeiemorgen,

Vandaag is het zover!! Ik vertrek voor mijn allereerste backpack ervaring richting thailand ^O^ . De spaning is mij echt te groot, ik wil nu al in het vliegtuig zitten!

Ik ga proberen of ik ook een blog kan bijhouden, ben namelijk niet zo een schrijver maar kijken of het nu wel lukt.
Wel als ik weer mail zit ik in thailand 0_0.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

heeeel veel plezier!!!!!

Mijn rugzak staat gepakt en moet nog twee dagen wachten. Ik zit nu in de trein richting schiphol maar ik moet eerder uitstappen om te gaan werken :(
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

heel veel plezier! Geniet ervan!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Veel plezier!

Ikzelf vertrek zo naar het vliegveld voor m'n vlucht naar huis. Ik vind vliegen echt niks, dus ik verheug me erop vanavond weer thuis te zijn ;)
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik zorg ook altijd voor voldoende kopietjes van belangrijke documenten. Het verschilt per hostel of ik de boel achterlaat of meeneem. Heb wel altijd alles op verschillende plaatsen.

Wat betreft alleen reizen, ik ben in feb/mrt voor het eerst alleen naar Azie geweest en het is me echt 100% meegevallen! Ook ik was van tevoren wel een beetje onrustig om dingen kwijt te raken, en of het wel veilig was enzo. Maar in Thailand kun je je echt prima redden en ben je bijna niet alleen, overal kom je wel mensen tegen en dat is echt super gezellig. Je moet er gewoon voor zorgen dat je niet teveel achteraf zit met een hostel, 's avonds door smalle steegjes lopen in het donker wordt niet altijd door iedereen als prettig ervaren ;)

Verder gewoon doen, ga het avontuur tegemoet!! ^O^
Grace

Bericht door Grace »

Hello daar,

Nou mijn avontuur is nu bijna voorbij, ik heb het als fantastisch ervaren. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan en hoop in oktober weer terug te komen.
Zit nu in koh tao, wilde leren duiken maar helaas :'( teveel paniek dus heb het maar voor nu afgeblazen. Vertrek straks richting chompron en zie daarnat wel wat het allemaal wordt.

Zaterdagavond vlieg ik weer terug..dus gauw nog naar kanchanaburi en bkk floating market bezoeken en then it's back to normal live bah |:(
Dit was echt te kort maar nog steeds de moeite waard geweest ^O^
Plaats reactie