Weer in Maleisie momenteel

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
traveler

Weer in Maleisie momenteel

Bericht door traveler »

Hallo allemaal,

Ik ben samen met een vriendin aan het reizen door zuid-oost Azie en momenteel zijn we in Cambodja.
Op 7 april vliegen we naar Maleisië. Nu houden we het weerbericht een beetje in de gaten en zien we dat het redelijk slecht weer is daar. (bewolkt en regen) is iemand toevallig nu in Maleisië en kan diegene wat meer info geven over het weer? we blijven tot eind april in het land en zijn benieuwd waar we het beste naartoe kunnen gaan met de grootste kans op mooi weer (zon!) we waren eigenlijk van plan om ook naar de Perhentians te gaan maar volgens mij is het daar ook slecht weer...? We hebben een beetje te laat gelezen dat het regenseizoen tot en met april duurt maar hebben van andere reizigers gehoord dat er grote verschillen zijn tussen het westen en oosten van het land, klopt dit?

Bedankt voor de reacties alvast!

Groetjes
Revolucion
Wereldreiziger

Re: Weer in Maleisie momenteel

Bericht door Revolucion »

we zijn net terug uit Maleisie, het weer is niet geheel zoals normaal.

Cameron Highlands hadden we tot 13:00u prachtig zonnig weer. Na die tijd hoosbuien, storm etc. t/m ongeveer 20:00u. De dagen ervoor waren we in KL met af en toe een spatter regen. Op de perhentians was het afwisselend bewolkt en zonnig maar ook een hele dag met regen....
Afgelopen vrijdag en zaterdag in KL was het heet en zonnig. 's nachts schijnt het hopeloos slecht geweest te zijn (heb ik zelf niet meegemaakt, sliep er door heen).

Weer is nu niet zo goed te voorspellen, veel locals vertelden ons dat het niet geheel normaal is nu.

Maar hoe dan ook, laat je niet tegenhouden door het weer en geniet van Maleisie!
GREAEA
Reiziger

Bericht door GREAEA »

Anderhalve week geleden in Cameron Highlands was het vanaf 12u aan het regenen en het heeft bijna de hele week op de Perhentians geregend, was maar 1 mooie dag. Werd mij ook verteld dat het weer anders is dan normaal, maar ik zou me daar niet al teveel van aantrekken. Je hebt nog ruim een week en in de tussentijd zal het wel weer wat normaler worden (hoop ik).

Voor de Perhentians zou ik even aan de locals advies vragen wanneer je in Maleisië bent aangekomen. Misschien schijnt het zonnetje er dan weer.
bryan
Contacteer:

Bericht door bryan »

Ook in dit deel van de wereld kun je de klimaatveranderingen waarnemen. Begon voorheen de noordoost moesson in oktober/november, de laatste tijd kun je zelfs in december nog gewoon scubaduiken en snorkelen in Tioman.

De toeristenindustrie vaart er wel bij zou je denken, want de ferries en de resorts kunnen nu elk jaar langer hun diensten leveren.

Helaas heeft elk voordeel ook een nadeel. Door het vreemde weer, blijft de watertemperatuur het hele jaar door vrij hoog, terwijl deze juist tijdens de december/maart maanden af zou moeten nemen. Door de relatief hogere temperatuur neemt het zogeheten "bleaching", het verbleken van de vele koraalriffen, toe, waardoor er juist minder valt te zien voor duikers er snorkelaars en er dus uiteindelijk minder bezoekers zullen komen.

We zullen zien hoe het dit jaar gaat. Het is nu bijna medio september en er is nog geen spatje aan NO moesson te ontdekken, ook niet in het uiterste noorden van de South China Sea, waar de NO moesson doorgaans begint.

Nog even afwachten....
Tanjung Resang, naturally :)
Plaats reactie