Master vs Visa en American express
Master vs Visa en American express
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor een reis naar Australië en een van de dingen die ik zeker nog moet regelen is een Credit card, alleen de vraag is welke!
Ik wel de kaard niet alleen gebruiken in Aus maar ik heb ook een goede reden gevonden om van tijd tot tijd naar Polen te reizen, maar wat is nu het verschil tussen de Master, visa en American express card??
Ik weet dat er een prijs verschil in zit, maar hoe zit het met welke card word waar het meeste geaccepteerd en welke card rekend wat voor internationale transacties?
Deze dingen zijn voor mij nog heel erg onduidelijk.
Ik wil de card eigelijk alleen gebruiken voor het boeken van vluchten, eventueel hostels en in nood gevallen.
Ik ben eigelijk deze week pas bewust geworden van wat er kan gebeuren als je geen bank pas meer hebt en dat je dus eigelijk ook hier in NL gewoon iets van een backup nodig hebt!!
Ik wel de kaard niet alleen gebruiken in Aus maar ik heb ook een goede reden gevonden om van tijd tot tijd naar Polen te reizen, maar wat is nu het verschil tussen de Master, visa en American express card??
Ik weet dat er een prijs verschil in zit, maar hoe zit het met welke card word waar het meeste geaccepteerd en welke card rekend wat voor internationale transacties?
Deze dingen zijn voor mij nog heel erg onduidelijk.
Ik wil de card eigelijk alleen gebruiken voor het boeken van vluchten, eventueel hostels en in nood gevallen.
Ik ben eigelijk deze week pas bewust geworden van wat er kan gebeuren als je geen bank pas meer hebt en dat je dus eigelijk ook hier in NL gewoon iets van een backup nodig hebt!!
Re: Master vs Visa en American express
Ik heb zelf een visacard, de belangrijkste reden hiervoor is dat dit een ander netwerk is als je nederlandse bankpas en mastercard. Als er ergens dus alleen maar pinautomaten zijn op het visa netwerk kan ik toch nog pinnen terwijl je aan een mastercard dan niets hebt.
Hoeveel je precies betaald voor pinnen weet ik eigenlijk niet het is echt voor noodgevallen. Wel kost mijn visacard meer per jaar dan de mastercard van mijn man want die krijgt hij via de bank. Kijk dus even of je bijvoorbeeld lid bent van de ANWB of via je bank met korting een creditkaart kan krijgen.
Hoeveel je precies betaald voor pinnen weet ik eigenlijk niet het is echt voor noodgevallen. Wel kost mijn visacard meer per jaar dan de mastercard van mijn man want die krijgt hij via de bank. Kijk dus even of je bijvoorbeeld lid bent van de ANWB of via je bank met korting een creditkaart kan krijgen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Op veel plaatsen buiten de VS wordt American Express niet geaccepteerd, te duur voor de winkelier (maw: de winkelier die het wel accepteert vraagt (te) veel voor de geleverde goederen/diensten).
@Catweazel, Ik word er ook zo gek van, al die verschillende creditcards. Je kunt toch niet meer normaal uitzoeken welke kaart nou goed bij jou past. Heb de grootste partijen even onder elkaar gezet:
American express: Meerdere kaarten maar wel aardig prijzig..
Mastercard: Ook veel verschillende kaarten maar wel veel lagere prijzen!
Visa: Ook veel kaarten maar over het algemeen iets duurder als mastercard.
Maar weet verder nog helemaal niet welke voor mij nou handig is. Ik ga ongeveer 2 keer per jaar op vakantie, want ik hoor veel mensen altijd zeggen dat op vakantie een creditcard wel handig is. Maar hier in NL gebruik ik voor alsnog nog gewoon mijn bankpas van de Rabobank. Zitten er hier nog mensen die ervaringen hebben met kaarten en mij of catweazel die aanraden?
American express: Meerdere kaarten maar wel aardig prijzig..
Mastercard: Ook veel verschillende kaarten maar wel veel lagere prijzen!
Visa: Ook veel kaarten maar over het algemeen iets duurder als mastercard.
Maar weet verder nog helemaal niet welke voor mij nou handig is. Ik ga ongeveer 2 keer per jaar op vakantie, want ik hoor veel mensen altijd zeggen dat op vakantie een creditcard wel handig is. Maar hier in NL gebruik ik voor alsnog nog gewoon mijn bankpas van de Rabobank. Zitten er hier nog mensen die ervaringen hebben met kaarten en mij of catweazel die aanraden?
Laatst gewijzigd door Erik op 04 jul 2011 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links verwijderd
Reden: links verwijderd