Cuba eind oktober
-
- Vakantieganger
Cuba eind oktober
Hoi! Wij zijn van plan om eind oktober 2,5 week naar Cuba te gaan.
We willen een auto huren en op eigen houtje het land verkennen. Nu hebben we op diverse sites en fora gelezen dat oktober in het orkaan- en regenseizoen valt. Op sommige sites wordt daar redelijk nuchter over gedaan, terwijl op andere sites aangegeven staat dat je dan beter weg kunt blijven uit Cuba. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons adviseren? We kunnen niet erg veel schuiven met de data, maar we willen toch wel weten waar we aan toe zijn.
Alvast bedankt!
We willen een auto huren en op eigen houtje het land verkennen. Nu hebben we op diverse sites en fora gelezen dat oktober in het orkaan- en regenseizoen valt. Op sommige sites wordt daar redelijk nuchter over gedaan, terwijl op andere sites aangegeven staat dat je dan beter weg kunt blijven uit Cuba. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons adviseren? We kunnen niet erg veel schuiven met de data, maar we willen toch wel weten waar we aan toe zijn.
Alvast bedankt!
Re: Cuba eind oktober
Orkanen zijn helaas heel onvoorspelbaar. Vorig jaar waren er in twee heftige orkanen (Paula en Thomas) waar Cuba echt wel last van had, beide in oktober. Het is dan ook niet 1 dagje maar vaak meerdere dagen, afgewaaide daken, omgevallen bomen, stroomuitval etc. In 2009 was er echter weer geen enkele heftige orkaan.
Er is best wel een goede kans dat je wel twee goed weken hebt maar als je pech hebt dan heb je een slechte te pakken, met een paar dagen heftige regen, overstromingen, modderstromen en evacuatie. Dit dus nog even los van de regentijd wat opzich niet zo erg is maar wel vaak 's middags en 's nachts regen geeft.
Zelf zou ik zeggen oktober niet echt de ideale tijd, ga een andere keer naar Cuba en kies nu een andere bestemming.
Er is best wel een goede kans dat je wel twee goed weken hebt maar als je pech hebt dan heb je een slechte te pakken, met een paar dagen heftige regen, overstromingen, modderstromen en evacuatie. Dit dus nog even los van de regentijd wat opzich niet zo erg is maar wel vaak 's middags en 's nachts regen geeft.
Zelf zou ik zeggen oktober niet echt de ideale tijd, ga een andere keer naar Cuba en kies nu een andere bestemming.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wat zou wel de beste tijd zijn? In september is er ook orkanenseizoen toch?Tikva schreef:
September heb je hetzelfde probleem, dus aangezien ze weinig kunnen schuiven zou ik voor een andere bestemmingen gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Wereldreiziger
Oei, Cuba heeft eigenlijk altijd wel last van het orkaanseizoen. Denk dat je moet afgaan op mensen die er in die periode al eens geweest zijn. De 'vaste feiten' sites zullen je altijd afraden dan te gaan. Vergeet niet dat er hard en zoals Tikva al aangaf onvoorspelbaar aan toe kan gaan. Zou zonde zijn om spijt te krijgen. Ook kun je misschen er voor kiezen om niet zelf met de auto te reizen maar per OV.suzanneke86 schreef:Hoi! Wij zijn van plan om eind oktober 2,5 week naar Cuba te gaan.
Alvast bedankt!
Ik ben in 2009 omstreeks oktober in cuba geweest, niet echt veel van een tropische storm gemerkt op de laatste dag na. Toen zaten we vast op het vliegveld omdat er buiten Cancun (Mexico) net een orkaan was. Iets waardoor de regen al gelijk met bakken uit de lucht kwam in Cuba.
Gelukkig dezelfde dag een ticket gekregen voor Mexico City (ipv Cancun). Iets waar ik achteraf erg blij mee ben.
Btw als je nog een vlucht moet boeken, check jetairfly vanaf brussel.
Gelukkig dezelfde dag een ticket gekregen voor Mexico City (ipv Cancun). Iets waar ik achteraf erg blij mee ben.

Btw als je nog een vlucht moet boeken, check jetairfly vanaf brussel.

-
- Vakantieganger
Qreply
Bedankt voor de reacties. We zouden kunnen schuiven: de laatste week van oktober en de eerste weken van november. Ik weet alleen niet of dat zo'n verschil zal maken??