reisverzekering / ongevallenverzekering voor fabriekswerk in
-
- Vakantieganger
reisverzekering / ongevallenverzekering voor fabriekswerk in
Hallo,
Ik hoop dat ik hier een antwoord kan vinden op een vraag waar ik mee zit..
Wij vertrekken komende vrijdag naar australie. we gaan daar reizen en werken. het werk wat we gaan doen is fabriekswerk. Nu ben ik aan het uitzoeken geweest naar een reisverzekering/ongevallenverzekering die werken in het buitenland vergoed. Er zijn er wel een aantal maar velen daarvan vallen beroepen met een verhoogd risico buiten. Ik heb o.a.contact gehad met OOM reisverzekeringen en Spcial Isis van Joho en ook de Europeesche. Geen van deze valt het werk wat wij gaan doen onder de verzekeringen.
Weet iemand of je in Australie vaak ook door de werkgever voldoende verzekerd bent? Of weet iemand wel een nederlandse verzekering waarbij werk met een verhoogd risico wel in het pakket valt? Of moeten we nu onverzekerd gaan werken?
Ik heb ook iets gehoord over een verdrag dat Nederland heeft met Australie met betrekking tot gratis medische zorg indien je in NL een zorgverzekering hebt lopen, weet iemand hier meer over?
Alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes tamara
Ik hoop dat ik hier een antwoord kan vinden op een vraag waar ik mee zit..
Wij vertrekken komende vrijdag naar australie. we gaan daar reizen en werken. het werk wat we gaan doen is fabriekswerk. Nu ben ik aan het uitzoeken geweest naar een reisverzekering/ongevallenverzekering die werken in het buitenland vergoed. Er zijn er wel een aantal maar velen daarvan vallen beroepen met een verhoogd risico buiten. Ik heb o.a.contact gehad met OOM reisverzekeringen en Spcial Isis van Joho en ook de Europeesche. Geen van deze valt het werk wat wij gaan doen onder de verzekeringen.
Weet iemand of je in Australie vaak ook door de werkgever voldoende verzekerd bent? Of weet iemand wel een nederlandse verzekering waarbij werk met een verhoogd risico wel in het pakket valt? Of moeten we nu onverzekerd gaan werken?
Ik heb ook iets gehoord over een verdrag dat Nederland heeft met Australie met betrekking tot gratis medische zorg indien je in NL een zorgverzekering hebt lopen, weet iemand hier meer over?
Alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes tamara
Re: reisverzekering / ongevallenverzekering voor fabriekswer
Tamara,
Als je mij wat meer informatie kunt sturen, zoals wat voor werk je precies gaat doen kan ik kijken of ik deze vraag voor je kan beantwoorden. Dit mag via de mail (i.v.m privacy enz) of in het forum.
Als je mij wat meer informatie kunt sturen, zoals wat voor werk je precies gaat doen kan ik kijken of ik deze vraag voor je kan beantwoorden. Dit mag via de mail (i.v.m privacy enz) of in het forum.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Heb je al contact met je Nederlandse zorgverzekering gehad? Normaal gesproken dekt deze namelijk ook gewoon ziektekosten in het buitenland. Je moet waarschijnlijk wel zelf medische uitgaven voorschieten, en vergeet niet contact met de maatschappij op te nemen voorafgaand aan de behandeling.
Binnen de EU en Australie heb je recht op zorg conform de plaatselijke regels met de European Health Insuance Card, aanvragen bij je zorgverzekeraar.
Binnen de EU en Australie heb je recht op zorg conform de plaatselijke regels met de European Health Insuance Card, aanvragen bij je zorgverzekeraar.
Wat voor werkzaamheden ga je doen, misschien kan ik je helpen.
Groet,
Ronald
Groet,
Ronald
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Toen wij in Australie met een working holiday visum werkten, hadden we een reisverzekering. Verder val je inderdaad onder Medicare voor noodgevallen. Australie heeft inderdaad een 'reciprocal agreement' met Nederland dat betekent dat Nederlanders in een noodgeval in ziekenhuizen altijd geholpen worden zonder kosten.
Succes
Toen wij in Australie met een working holiday visum werkten, hadden we een reisverzekering. Verder val je inderdaad onder Medicare voor noodgevallen. Australie heeft inderdaad een 'reciprocal agreement' met Nederland dat betekent dat Nederlanders in een noodgeval in ziekenhuizen altijd geholpen worden zonder kosten.
Succes

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Geld dat ook voor de kosten door werkzaamheden waarvoor je niet verzekerd bent?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Wat bedoel je met 'werkzaamheden waarvoor je niet verzekerd bent'?Erik schreef:Geld dat ook voor de kosten door werkzaamheden waarvoor je niet verzekerd bent?
Je bent altijd verzekerd op basis van je ziektekostenverzekering (als je die tenminste hebt, dus officieel woonadres in Nederland), maar er is niet altijd een aparte ongevallenverzekering.
Wanneer je een ongeval krijgt wanneer je in de bouw werkt terwijl je daarvoor niet verzekerd bent zijn zover ik weet de kosten voor je eigen rekening. Dat bedoelde ik met werkzaamheden waarvoor je niet verzekerd bent.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Klopt, als je een ongeval krijgt terwijl je iets doet waar je niet voor verzekerd bent zijn de kosten voor eigen rekening. Maar die situatie bestaat niet, er is altijd je Nederlandse ziektekostenverzekering. Het kan wel zo zijn dat er geen (collectieve) ongevallenverzekering is voor werk wat je doet, maar dat doet geen afbreuk aan je Nederlandse ziektekostenverzekering, die blijft gewoon van kracht zolang je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.Erik schreef:Wanneer je een ongeval krijgt wanneer je in de bouw werkt terwijl je daarvoor niet verzekerd bent zijn zover ik weet de kosten voor je eigen rekening. Dat bedoelde ik met werkzaamheden waarvoor je niet verzekerd bent.
Waarom zou je jezelf dan nog verzekeren met een reisverzekering waarme je mag werken en die veel duurder zijn?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Voor andere zaken dan ziektekosten (repatriering, uitkering indien inkomsten wegvallen) en eventueel, afhankelijk van het land, exces ziektekosten. Bijvoorbeeld in de VS liggen de ziektekosten hoger, waardoor de dekking van een Nederlandse ziektekostenverzekering te beperkt kan zijn. Dat speelt in veel andere landen niet, aangezien er verdragen zijn, zoals met Australie, of de medische kosten lager liggen dan in Nederland.Erik schreef:Waarom zou je jezelf dan nog verzekeren met een reisverzekering waarme je mag werken en die veel duurder zijn?
Maar in heel veel gevallen is die extra verzekering dus overbodig.