Welk land na mijn reis door Nieuw Zeeland, Australië en Fiji

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
RpBruno

Welk land na mijn reis door Nieuw Zeeland, Australië en Fiji

Bericht door RpBruno »

Hallo,

Ik ga komend jaar op reis!
Mijn planning is nu:
6 maanden Nieuw Zeeland
2,5 maand Fiji
3 maanden Australië

En dan heb ik nog 2 weken om één van de komende stopovers te maken:
Bali (denpasar)
Bangkok
Singapore
Hongkong
Shanghai

Wat zou er nou de mooiste vakantie afsluitings bestemming zijn?
Waar is het 't veiligst?
En wat is de goedkoopste bestemming?

Alvast bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Welk land na mijn reis door Nieuw Zeeland, Australië en

Bericht door Tikva »

Nou je hebt 2,5 maand Fiji gehad dus volgens mij genoeg strand en relax tijd. Ik zou dus voor een van de mega steden kiezen.

2 weken is voor alle bestemmingen wel lang hoor. Bijvoorbeeld singapore heb je na een dag of 3 wel gezien. Kijk dus ook even wat je buiten de stad wil doen. Wat dat betreft is bali dan ook wel weer een goed idee omdat je je daar echt makkelijk 2 weken kan vermaken.

Veiligst zal Singapore zijn, Bangkok en bali zullen het goedkoopst zijn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mijn god, 2,5 maand fiji!
ik verveelde me al te pletter na een halve week!
Ben erg benieuwd hoe je denkt die maanden vol te krijgen. De eilanden liggen ver uit elkaar en het is niet goedkoop om te eilandhoppen (zeg gerust duur)
Dus mits je een vrijwilligersproject ofzo hebt zou ik niet begrijpen wat je daar met zoveel tijd moet doen

om terug te komen op je vraag: sluit ik me verder helemaal aan bij Tikva
2 weken is lang voor een stad dus kies dan iets waarbij de omgeving ook wat te bieden heeft zoals Bali en Bangkok
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

China is net iets lastiger te bereizen dan de andere plekken die je benoemd, dus ik zou ook voor Bali en Bangkok gaan. Bali is niet echt stad, maar gewoon een mooi eiland. BKK is een bruisende stad, met genoeg in de omgeving voor als de stad je verveelt. Beide zijn ook heel goed te betalen.

Singapore is trouwens ook wel leuk. Alleen is dat een beetje prijzig, en je kan je er geen twee weken vermaken. Je zou er echter wel voor kunnen kiezen om de grens met Maleisie over te steken, en in die twee weken ook naar Kuala Lumpur en evt Taman Negara te gaan. Zie je ook een stukje jungle.

Veel plezier met plannen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Beetje een late reactie :Y

Maar als je nog geen beslissing hebt genomen, is het misschien wel een idee om even te bedenken hoe het zit met de regentijd. Bangkok is het best van oktober t/m maart en bali juist beter van april t/m september.
Plaats reactie