Sentosa Singapore

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Sentosa Singapore

Bericht door DennisR »

Op mijn heenweg naar Nieuw-Zeeland maak ik een tussenstop van 3 dagen in Singapore waar ik op het Sentosa eiland een hotel heb geboekt. Nou zat ik te kijken naar het openbaar vervoer en vanaf het vliegveld kan je mooi de metro pakken t/m de overgang naar het eiland. Vandaar uit gaat een tram/monorail naar het eiland toe, maar hoe kan je het beste/makkelijkste erna op het eiland zelf verplaatsen? Rijden hier ook bussen of iets dergelijks ?

Lees ook iets over een kabelbaan. Gaat deze over het eiland heen?

Alvast bedankt.
Jenny
Reisexpert

Re: Sentosa Singapore

Bericht door Jenny »

Op het eiland gaat een monorail, ik neem aan dat deze ook bij je hotel stopt.

De kabelbaan gaat vanuit Singapore, langs de haven, over het water naar Sentosa. Je ziet een klein stukje eiland vanuit de kabelbaan, maar je moet al snel overstappen op de monorail of op de benewagen ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Bedankt.

Zou wel mooi zijn als die daar gewoon langs komt :) Heb geboekt bij het Siloso Beacht Resort.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Op de website van het eiland staat alles over vervoer op en naar Sentosa:

http://www.sentosa.com.sg/en/getting-to ... o-sentosa/

Grappig dat je daar gaat verblijven, zou niet snel in mij opgekomen zijn! O ja, als ze die lasershow 's avonds nog hebben dan moet je daar echt heen, die is nl echt geweldig!!!
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Bedankt. Heb hem in mijn favorieten gezet.

Het kwam een beetje doordat ik graag een pretpark bezoek en op Sentosa is vorig jaar Univesal studio's Singapore geopend waar ik ook een dagje naartoe wil gaan. Zodoende heb ik iets daar in de buurt gezocht en het leek me een mooie omgeving van wat ik zo op internet heb kunnen vinden.
Jolo88

Bericht door Jolo88 »

Toen ik in Singapore was, eind 2009, reden er meerdere toeristische open treintjes (busjes) over het eiland. Soort hop-on hop-off idee! En volgens mij hoef je hier niets voor te betalen, maar dat weet ik niet meer zo zeker!

Ook een leuke tip: op Sentosa Island vind je het meest zuidelijke puntje van het VASTE continent Azië!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jolo88 schreef:Ook een leuke tip: op Sentosa Island vind je het meest zuidelijke puntje van het VASTE continent Azië!
Aangezien Sentosa zelf een eiland is, zou ik niet van VAST Azie willen spreken.... >:)
Jolo88

Bericht door Jolo88 »

Jenny schreef:
Jolo88 schreef:Ook een leuke tip: op Sentosa Island vind je het meest zuidelijke puntje van het VASTE continent Azië!
Aangezien Sentosa zelf een eiland is, zou ik niet van VAST Azie willen spreken.... >:)
Sentosa Island is een schiereiland volgens mij :) Het zit nog altijd vast aan het vaste land met een soort van 'dam' en kabelbaan. Je kunt gemakkelijk met de bus/taxi of monorail naar het eiland en je hoeft hiervoor geen boot te pakken.

Vandaar dat ze spreken over vast, want Indonesië ligt natuurlijk nog zuidelijker!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een verbinding van een eiland net een brug of kabelbaan maakt het toch geen schiereiland?I
Plaats reactie