Rondreizen in Brazilië

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Anne
Wereldreiziger

Re: Drie tot vier weken Brazilie

Bericht door Anne »

Ik had volgens mij ook al aangegeven dat georganiseerd sowieso niet mijn voorkeur heeft. Prima voor korte tripjes (bv. de amazone in of naar Iguazu), maar verder niet. Mocht iemand zelf met zo' n korte excursie zijn meegeweest dan houd ik me natuurlijk wel aanbevolen (indien dat goed bevallen is).

Ik ben op dit moment dus vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die zelf in Brazilie zijn geweest en er hebben rondgereisd, om te kunnen bepalen of Brazilie iets voor me is of niet.
Is het bv. buiten de grote steden ook gevaarlijk? En is de bus of trein aan te raden?

Groetjes Anne
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb toevallig net een collega gesproken die er alleen is geweest. Ze was op zich wel enthusiast over de schoonheid van het land maar voelde zich er niet erg op haar gemak. Er is haar niets overkomen maar ze heeft wel voorzorgsmaatregelen genomen. Zoals 's avonds niet veel van haar hotelkamer komen. Meer dan in andere zuid-amerikaanse landen. En ze is een type dat al heer wat jaartjes zelfstandig over de aardbol zwerft.
Ze vond het land ook erg groot en de afstanden tussen hoogtepunten enorm.
Openbaar vervoer was wel te doen maar je moet (volgens haar) allert zijn op je spullen. zoals in de rest van zuid-amerika. Er schijnt wel een leuk kustplaatsje te zijn met vrij veel artiesten...maar ze was de naam even kwijt. Mocht ik het nog horen dan laat ik het je wel weten. Daar voelde ze zich het veiligst.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

gister 3 op reis gezien?
anders zeker even uitzending gemist doen. leuk stuk over de pantanal
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Als je de vlucht gratis krijgt: doen natuurlijk. Blijf vooral niet in Sao Paulo. Rotstad!
Afstanden zijn inderdaad enorm, en het land is duur. Maar da's minder erg als je de vlucht gratis krijgt :-).

Mijn tip? Probeer een rondje te planne met vluchten van GOL. Is goedkope maatschappij en de afstanden zijn gewoon nogal groot in Brazilie. Vluchten zijn (of waren? Mss opgelost intussen) niet goed te boeken met NL credit card. Zoek daarom zelf je vluchten, schrijf ze op, en boek bij lokaal reisbureautje. Ik zou zeggen: begin met een bus van SP naar Rio, uurtje of 5 volgens mij. Verblijf in Ipanama. Dat is wat veiliger dan Copacabana. Boek daar vlucht naar je volgende bestemming. Mss Foz of de Pantanal? Hangt ervan waar je van houdt. Pantanal ken ik niet, maar Foz wel. Foz is ook een rotstad......dus verblijf ik het Argentijnse dorpje (Puerto Iguazu ofzo?) of houd het kort in Foz. Daar geen rustdagen inlassen dus. Als je niet steeds wilt vliegen, kijk dan eens naar Paraty en Ilha Grande. Ik ken deze plekken niet, maar schijnt leuk te zijn.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ook leuk: vliegen naar Salvador, even naar eilandje Morro de Sao Paulo, en naar andere plaatsen in die regio. Probeer i.i.g. niet het hele land te doen! Is Brazilie gewoon te groot voor.....

Of oktober een goede periode is? Ongetwijfeld. Bedenk dat Brazilie enorm groot is, de evenaar loopt er zelf doorheen, en dus veel klimaat- en temperatuursverschillen. Oktober is lente in Rio, Iguaza, Pantanal etc. Prima dus. Maar kan best zijn dat het in Salavador het hele jaar door lekker weer is. Gewoon even naar climate charts kijken.
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

El Nino, bedankt voor de concrete informatie! Ik zal eens gaan kijken of er opties tussen zitten (de namen van regio's zeggen met nog niet allemaal iets).
En Bolletje, ik zal de uitzending eens terugkijken, bedankt voor de tip.

Groetjes Anne
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Hoi Anne,
Ik heb vorig jaar samen met mijn vriend bijna 4 weken door Brazilie gereisd en wij vonden het geweldig! We kwamen uit Argentinie, zijn bij Iguazu de grens over gestoken. Vanuit daar hebben we ongeveer de volgende route gedaan:
- Gevlogen naar Manaus
- jungle trip in de Amazone
- boottocht naar het zuiden van 5 dagen
- trip in de Pantanal
- Brasilia
- Oro preto
- Rio

Wij hebben het geweldig gehad en ik zou Iguazu, Amazone, de boottocht en de Pantanal zeker aanraden! Ben het wel eens dat er lange afstanden tussen deze hoogtepunten te overbruggen zijn dus je moet het wel echt willen. Wij waren met zijn tweeen en hebben niets vervelend mee gemaakt, de boottocht zou ik trouwens niet als vrouw alleen gedaan hebben maar was zeker de moeite waard.
In Rio hebben wij ook een hele leuke tijd gehad, niets vervelends meegemaakt maar wij zijn daar bijv. niet op stap geweest, een moment waarop toch eerder die dingen gebeuren.

Als Brazilie je trekt zou ik zeker je voordeel doen met dat ticket!!! Anders is het een best duur land om te reizen en kun je misschien beter voor iets anders kiezen. Denk dat je ticket vanuit Europa niet het duurste van de reis is!

Groetjes Iris
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Iris, bedankt voor je uitgebreide info!

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar m'n idee is nu om evt. met een paar (vrouwelijke) collega's een paar dagen aan het congres vast te plakken, ipv een hele vakantie van een paar weken. Ik wil dus graag vanuit Sao Paulo een paar dagen iets leuks zien, liefst iets van mooie natuur ofzo. Zijn de watervallen vanaf Sao Paulo een beetje te bereiken als we bv. maar drie of vier dagen extra hebben (en ook weer terug moeten vliegen uit Sao Paulo)? Of is een andere plek dan aan te raden om een paar dagen door te brengen?

Groetjes Anne
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Volgens mij is het een hele nacht met de bus, dus ik denk dat het een leuke optie is als je gaat vliegen, anders worst het wel wat veel. Volgens mij zijn er tussen rio en sao paulo mooie stukken natuur. Ook een eiland dacht ik maar daar ben ik niet geweest.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

De watervallen zijn best ver, dus ik zou op zoek gaan naar goedkope GOL vluchten.
pepinjo

warm weer in brazilie

Bericht door pepinjo »

ik wil graag een reis door brazilie maken ik wil graag warm weer maar ik heb gehoord dat in aug het weer niet zo warm is moet ik gaan
BahiaSurf
Contacteer:

Re: warm weer in brazilie

Bericht door BahiaSurf »

Hey Pepinjo,

Ik weet niet of je vraag nog van toepassing is? Ik ben nog maar net lid, dus kon niet eerder antwoorden. Hopelijk zit je nu ergens in Brazilië, want hier is het prachtig weer. :-) Ik woon zelf in Bahia, in het Noord-Oosten van het land.. Het is hier nu winter, maar vandaag was het 28° en zonnig. Soms hebben we hier een serieuze regenbui, maar al bij al valt het heel goed mee! Beter dan de Belgische of Nederlandse zomer in ieder geval.;-) Nu, Brazilië is een immens groot land, dus het weer hangt heel erg af van de regio waar je naartoe wilt/wilde..

Mocht je nog tips willen, ik ken Brazilië goed, dus je mag me altijd een berichtje sturen!

Groetjes,

Elisabeth - Bahia Surf
Elisabeth Craenen
Bahia Surf
BahiaSurf
Contacteer:

Re: Rondreizen in Brazilië

Bericht door BahiaSurf »

Hey allemaal,

Ik ben net nieuw op deze site en, eerlijk gezegd, verbaast het me dat er zo weinig terug te vinden is over Brazilië. Ik woon sinds januari ook in de zwarte parel (Bahia) zoals Ixke het zo mooi zegt. Zelf woon in niet in de stad, maar in een dorpje genaamd Poças. Ik heb in mei een prachtige reis gemaakt naar Manaus en vertrek in september voor 3 weken op reis, meer richting het Zuiden van Brazilië. Daar staat Foz de Iguaçu, Pantanal jungle, Bonito, Costa Verde en Rio de Janeiro op het programma. Mocht er iemand vragen hebben.. more than happy to help!

Groetjes,

Elisabeth Craenen
Elisabeth Craenen
Bahia Surf
ixke
Contacteer:

Re: Rondreizen in Brazilië

Bericht door ixke »

Hai Elisabeth,

Goed om lezen dat er nog vlamingen in de buurt zitten.
Als je nog eens van passage bent in Salvador mag je altijd een seintje geven.

Tropische groet aan allen

IX
Laatst gewijzigd door Travelator op 19 aug 2012 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, reclame
Voor meer informatie over Salvador da Bahia, met een Vlaming die terplaatse woont, google naar "Ivan Bahia Guide" 8-)
ixke
Contacteer:

Re: warm weer in brazilie

Bericht door ixke »

pepinjo schreef:ik wil graag een reis door brazilie maken ik wil graag warm weer maar ik heb gehoord dat in aug het weer niet zo warm is moet ik gaan
Pepinjo,
Als bewoner van Salvador bevestig ik wat Elisabeth vermeldde.
Hier in Bahia, langs de kust heb je eigenlijk het meest stabiele klimaat van heel Brazilië : in de "winter" zakken we tot 22° 's nachts en 28° overdag, terwijl de zomer zich beperkt tot 27° 's nachts en 32° overdag.

Btw Elisabeth, langs welke kant woon jij hier in Bahia ?
Geef eens een seintje als je in Salvador of de buurt bent, altijd leuk te terrassen met iemand uit de lage landen ;-)

Tropische groet

IX
Laatst gewijzigd door Travelator op 12 sep 2012 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, reclame
Voor meer informatie over Salvador da Bahia, met een Vlaming die terplaatse woont, google naar "Ivan Bahia Guide" 8-)
Plaats reactie