rome pas

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
putman

rome pas

Bericht door putman »

Wij gaan 2 april zaterdag 2011, naar Rome en willen een rome pas bestellen en reserveren voor vaticaan musea(sixtijnse kapel)wat is de geschikste dag? , villa borghese(museum/gallery), geschikte dag?, via welke site kun je die het beste booken, groet helmut Putman
bolletjeom
Reisexpert

Re: rome pas

Bericht door bolletjeom »

ik weet het antwoord niet maar wil het ook graag weten.
Vandaag een hotel geboekt voor begin juli

ik heb iets gelezen over een pas waarmee ov inclusief is en coloseum en forum.
Vaticaan variant kende ik nog niet.

Kortom, alle info is welkom!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Check de reininfo over de rome pas O-)

Deze pas is dus NIET geldig voor vaticaanstad. Tickets voor vaticaanse musea koop je via de officiele site zie:
vaticaanse musea Doordeweeks is het beste.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
PeTeR!
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door PeTeR! »

November 2010 was ik in Rome. Op het vliegveld (Ciampino) is het al mogelijk om een Roma pas te kopen (kiosk waar ze ook de gratis plattegronden uitdelen). Ook bij het Centraal Station staan kiosken waar je zo een pas kan kopen. Ik heb de pas gebruikt voor het Colloseum en Musei Capitolini. En met de pas heb ik 3 dagen volop gebruik gemaakt van de metro. Als je op een woensdag (ongeveer 10 am) naar Vaticaanstad gaat is er een kans dat je de paus kan zien, dat merk je snel genoeg, het is dan gigantisch druk. Na 30 minuten had ik de drukte wel gezien op het plein en ik ben toen naar het Vaticaanmuseum gewandeld, daar was het redelijk rustig. Kaartje heb ik gewoon bij de ingang gekocht. De Basilic Sint Pieter wilde ik later bezoeken maar een rij mensen van ruim 500 meter hield mij tegen. Een dag later om 8 am liep ik er bijna alleen
putman

Bericht door putman »

Tikva schreef:Check de reininfo over de rome pas O-)

Deze pas is dus NIET geldig voor vaticaanstad. Tickets voor vaticaanse musea koop je via de officiele site zie:
vaticaanse musea Doordeweeks is het beste.
Bedankt voor de tip heb op deze site geboekt
putman

Bericht door putman »

PeTeR! schreef:November 2010 was ik in Rome. Op het vliegveld (Ciampino) is het al mogelijk om een Roma pas te kopen (kiosk waar ze ook de gratis plattegronden uitdelen). Ook bij het Centraal Station staan kiosken waar je zo een pas kan kopen. Ik heb de pas gebruikt voor het Colloseum en Musei Capitolini. En met de pas heb ik 3 dagen volop gebruik gemaakt van de metro. Als je op een woensdag (ongeveer 10 am) naar Vaticaanstad gaat is er een kans dat je de paus kan zien, dat merk je snel genoeg, het is dan gigantisch druk. Na 30 minuten had ik de drukte wel gezien op het plein en ik ben toen naar het Vaticaanmuseum gewandeld, daar was het redelijk rustig. Kaartje heb ik gewoon bij de ingang gekocht. De Basilic Sint Pieter wilde ik later bezoeken maar een rij mensen van ruim 500 meter hield mij tegen. Een dag later om 8 am liep ik er bijna alleen
bedankt voor de tip
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Als je tickets voor het Vaticaan besteld/reserveert maakt de dag niet uit. Je wordt dan op jullie dag en tijdstip naar binnen gelaten met je entree bewijs. Zit zo'n toer bij enzo. Best aardig geregeld overigens! Maar ga niet voor de avondtoer, dan wordt jedoor het museum heen gejaagd en is net nergens genoeg tijd voor. Ben nu twee keer in het Vaticaan geweest. 2de keer was met zo'n avondtoer en dat was echt geen aanrader als je alles rustig aan wilt bekijken.
Officiële website: http://mv.vatican.va/3_EN/pages/MV_Home.html

Hou er rekening mee dat de St Pieter niet bij de Vaticaan museum toer inzit. Deze zul je apart moeten doen (en ja de wandel omhoog is het zeer zeker waard!)

Ticket voor het Palatijn en het Colosseum is trouwens hetzelfde, aanrader: kopen bij het Palatijn (minder lange rij). Met die twee ben je trouwens wel een hele dag zoet. Als 1 van jullie een CJP pas heeft (ik had die als ckv docent toevallig) krijg je wel korting op dat kaartje.

Aanrader voor als je een dag de drukte uit wilt: Vlak buiten Rome liggen oude Romeinse aquaducten. (met metro aardig te doen) http://www.lonelyplanet.com/travelblogs ... tId=359975
Ik heb daar heerlijk zitten picknicken vorige lente, kwam helemaal tot rust
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik zelf ben destijds 1 week in Rome geweest en heb voor deze pas gekozen:
http://www.rome.info/museums/cards/

Rome Archeologica card. Eigenlijk vooral omdat hierin alles in zit wat ik wilde bezoeken...en de Rome pass destijds 2 gratis entree gaf en voor de rest 50% korting.Je hebt nog meer passen en je zal gewoon even moeten bekijken wat voor jou het beste is.

Via Appia Antica kan ik trouwens aanraden. Deze weg is op zondag gesloten voor auto's en je kan daar dan een heerlijke wandeling maken (ong 4 km om terug te komen naar de stad en vanaf daar nog 1 km naar Therme di Caracalla . Ik heb destrijd de metro genomen richting Coli Albani en daar bus 660 gepakt die ons naar een kruispunt zou brengen met de Via Cecilia Metella en Via Appia Antica (zie ook: google maps kaartje. Ik weet niet of die bus nog bestaat... Je kan er ook een fiets huren maar dat vond ik vrij prijzig..dan kan je ook Villa dei Quintili bezoeken...dat ligt weer 3km verder op van dat kruispunt maar dan moet je wel 'van de stad aflopen'. Daarom hebben we destijds daar niet voor gekozen omdat we dan vervolgens nog een heel end naar de stad zelf moesten lopen en de fiets dus in verhouding zonde van het geld vonden..

Van de Nationale Musea vond ik Palazzo Altemps het mooiste; ook vanwege de beelden van de Goden en Godinnen...Therme di Diacleziano is ooit een badhuis geweest en later werd er een klooster gebouwd. Daar is ook een ontzettend mooie kloostertuin te zien waar je door heen kan lopen.

Voor Galleria Borghese kan je hier: http://www.galleriaborghese.it/info-en.htm kijken naar informatie over tickets etc.

Overigens...in park Villa Borghese ligt echt een prachtige dierentuin! Bioparco! Als je dus even wil ontsnappen aan de stad zelf, dan is dit zeker een aanrader :)
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Kuess schreef:Ticket voor het Palatijn en het Colosseum is trouwens hetzelfde, aanrader: kopen bij het Palatijn (minder lange rij). Met die twee ben je trouwens wel een hele dag zoet. Als 1 van jullie een CJP pas heeft (ik had die als ckv docent toevallig) krijg je wel korting op dat kaartje.
Forum Romanum daar ook inbegrepen en 2 dagen geldig dacht ik.

EDIT : Net ticketje terugevonden. Palatino+Foro+Colosseo+Mostra. 2 dagen geldig en kostte toen (2008) 11 euro :)
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Ja klopt zit het Forum ook bij ja. Geloof dat het afgelopen mei iets van 13 of 14 euro was.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Zondag vertrek ik naar Rome! *O*
Nog wel een vraagje over die Roma Pass. Als je die hebt en je wilt naar Colloseum+Forum+Palatijn, moet je dan nog wel in de rij gaan staan of kun je er langs lopen oid? Want anders ga ik inderdaad naar het de Palatijn voor kaartjes.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Een soortgelijke vraag over de Archelogica Card vs Roma pass ging over hetzelfde principe en zie in dit topic stukje van een FAQ (ik dacht van de Rome Pass site) waarin wat staat over skippen rij e.d.

archeologica-card-rome-t27226.html
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@Menasil: bedankt voor de link naar de andere soorten passen! Ik ga volgende maand met mijn moeder naar Rome, en ga eens proberen te ontdekken wat voor ons de beste optie is. Mag je bij andere passen dan de Roma Pass ook de rij ontwijken?

Weet iemand toevallig hoe duur een Roma Pass is voor mensen die normaal korting krijgen op musea in Rome? In dit geval gaat het om leeftijdskorting (65+) en beroepsmatige korting (docent).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie