Vliegervaringen Wizzair

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Opgeven naam bij vlucht-boeking

Bericht door Tikva »

Met het roepnaam, voornaam verhaal moet je wel echt opletten hoor. Ik weet wel mensen die daar echt problemen mee hebben gehad en dus niet mee mochten totdat betaald was om de naam alsnog te veranderen.(lekker als de secretaresse de vlucht voor je geboekt heeft)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Tikva schreef:Met het roepnaam, voornaam verhaal moet je wel echt opletten hoor. Ik weet wel mensen die daar echt problemen mee hebben gehad en dus niet mee mochten totdat betaald was om de naam alsnog te veranderen.(lekker als de secretaresse de vlucht voor je geboekt heeft)
Klopt, je eerste voornaam moet sowieso die uit je paspoort zijn.

Ik vul eigenlijk altijd beide voornamen in. het is vaak onduidelijk wat ze van je vragen, daarom doe ik precies wat mijn paspoort zegt...Ik heb het geluk dat ik een relatief korte 2e naam heb (3 letters) en dat past altijd. Bij Easyjet kan het zelfs tot 4 namen! Maar niet alle maatschappijen hebben er ruimte voor idd.

Overigens, ik sprak laatst iemand die was net getrouwd en die wilde dus haar nieuwe naam invullen op een ticket en toen bedacht ze gelukkig op tijd dat ze nog geen nieuw paspoort zou hebben dan en dus nog haar oude naam zou moeten gebruiken voor het ticket...
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Als het een geruststelling mag zijn, ik heb ondertussen al twee keer met Wizzair gevlogen en ook telkens mijn eerste voornaam opgegeven, terwijl ik op mijn pas ook drie voornamen staan, ze hebben er nooit iets van gezegd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor getrouwde vrouwen: achternaam zoals in paspoort!!!!
En dat is meestal de meisjesnaam!

Hoe vaak ik dat al niet fout heb horen gaan....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Vliegervaringen Wizzair

maart 2011. Ik kom net uit de vlucht Boedapest-Eindhoven.
Strenge controle op de afmeting van de bagage. Bijzonder flauw als je op de heenweg wel met dat kleine koffertje gewoon aan boord mocht.
Heen vlucht prima beenruimte maar terug zat zelfs ik, met mijn 1.70, met mijn knieen tegen de stoel voor me.
Maar voor de prijs hoor je me verder niet klagen. Ik zou zo weer met ze vliegen!
sann123

Qreply

Bericht door sann123 »

Op het reisbureau waar ik stage liep vroegen we altijd:

- Volledige eerste voornaam zoals die in het paspoort staat
- Achternaam (voor getrouwde vrouwen is dit de meisjesnaam!)

Kijk dus gewoon wat er in je paspoort staat en vul daarvan de éérste voornaam en de achternaam in. Dan moet het goed zijn!
bolletjeom
Reisexpert

net gevlogen met wizzair op mijn eerste voornaam en mijn achternaam.
Geen probleem dus.
Szabad

Wizzair

Bericht door Szabad »

Goedkoop is ook hier duurkoop. Probleem bij het boeken? Mailtjes worden pas na minimaal een maand beantwoord. Bellen dan maar? Wel zeer lang in de wacht hangen tegen 80 cent per minuut.
Handbagage een gram meer dan 10 kilo? Betalen! Voor elke scheet moet je bijbetalen. Zo wordt het opeens aantrekkelijker om weer met de KLM te gaan vliegen!!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Vliegervaringen Wizzair

Bericht door Tikva »

Augustus 2011 Eindhoven-Belgrado en terug. Goedkope vlucht, heenweg modern vliegtuig en genoeg beenruimte. Terugweg ouder vliegtuig, krap, moesten 2 keer door de tassencontrole (beetje overdreven). Verder wel efficient, hadden 20 min vertraging maar hier werd goede informatie over gegeven en uitgebreide excuses door de piloot.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Re: Vliegervaringen Wizzair

Bericht door El Niño »

Tikva schreef:Augustus 2011 Eindhoven-Belgrado en terug. Goedkope vlucht, heenweg modern vliegtuig en genoeg beenruimte. Terugweg ouder vliegtuig, krap, moesten 2 keer door de tassencontrole (beetje overdreven). Verder wel efficient, hadden 20 min vertraging maar hier werd goede informatie over gegeven en uitgebreide excuses door de piloot.
En....is Belgrado een stedentripje waard? Vind het wel een aparte bestemming :-)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegervaringen Wizzair

Bericht door Tikva »

El Niño schreef:
Tikva schreef:Augustus 2011 Eindhoven-Belgrado en terug. Goedkope vlucht, heenweg modern vliegtuig en genoeg beenruimte. Terugweg ouder vliegtuig, krap, moesten 2 keer door de tassencontrole (beetje overdreven). Verder wel efficient, hadden 20 min vertraging maar hier werd goede informatie over gegeven en uitgebreide excuses door de piloot.
En....is Belgrado een stedentripje waard? Vind het wel een aparte bestemming :-)
mwaah ik heb me wel vermaakt hoor en het was prachtig weer alleen niet zo veel bezienswaardigheden, het is toch vooral een bestemming om flink te gaan stappen. Maar lees binnenkort de reisinfo maar.
ehouse
Reisexpert

WizzAir ervaringen en vragen

Bericht door ehouse »

Hey,

Ik vertrek maandag met wizzair naar Litouwen, vandaag heb ik de tickets van mijn vrienden en mij online ingecheckt. Allemaal goed en wel, maar moet je tegenwoordig niet meer bij wizzair je ticket op voorhand zelf uitprinten? er staat gewoon dat ik met mijn id en reserveringsnummer naar de luchthaven kan gaan?

Dat is dan ook nieuw tov vorig jaar? Of mis ik iets compleet?
Jenny
Reisexpert

Re: Wizzair vraagje

Bericht door Jenny »

Vorig jaar hoefde je ook niet te printen.

Ik zou echter toch printen voor de zekerheid. Soms hebben ze (en ook andere airlines) moeite om je in het systeem te vinden, en dan is een printje handig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

er zit wel een verschil tussen een ticket en een instapkaart uitprinten (of doet de wizzair niet aan instapkaarten?)

Je ticket uitprinten is niet nodig, maar het is wel handig je reserveringsnummer bij de hand te hebben mocht er indd iets niet kloppen in het systeem.

Maar als jij zegt dat je online hebt ingechecked waarna je dus instapkaarten zou moeten krijgen die moet je wel uitprinten en bij het instappen overhandigen.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ok, ik heb het blad met het bevestigingsnummer en reservingsnummers plus reizigers afgedrukt, ik het vind het wel maar vreemd de vorige twee keren dat ik met wizzair (vorig jaar in oktober en juli) moest ik gewoon een blad afdrukken of geldt dat alleen als je zonder koffer reist?
Plaats reactie