Vliegervaringen Wizzair

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Jenny
Reisexpert

Re: Vliegervaringen Wizzair

Bericht door Jenny »

Met het vliegen is weinig mis, maar de klantenservice laat te wensen over. Lange wachttijden bij een duur telefoonnummer, en per mail geen gehoor (eind 2010).

Eerder in 2010 door de aswolk wel met hen naar Sofia kunnen vliegen, maar niet terug. Totaal geen opvang of voorlichting, geen mail of SMS dat de vlucht gecanceld was, en ze waren ook niet bereid mijn ticket terug te betalen. Gelukkig heeft mijn verzekering (europeesche) ervoor gezorgd dat ik toch mijn centjes kreeg.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

In 2007 vanaf Dortmund naar Boekarest gevlogen, was mijn eerste vlucht zonder papa of mama ;) weet wel dat ik het een fleurig vliegtuig vond en had verder niets erop aan te merken. Prima vlucht gehad. Gold ook voor de terug weg.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:2009 Eindhoven Krakow
Over luchtvaartmaatschappij Wizzair hebben we niets te klagen. Funky paarse kist, vriendelijke bemanning, super goedkoop en we komen ook nog eens 10 minuten eerder aan in Krakow.
Bij mij precies dezelfde ervaring.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Budapest - Split (2006)... grote vertraging, reden niet bekend.. was toen ook superwarm in vliegtuig
Eindhoven - Budapest (oud en nieuw 2009-2010) goede reis gehad, weinig op aan te merken..
RVE
Wereldreiziger

Vliegervaringen Wizzair

Bericht door RVE »

Krakow-Dortmund in 2009. Je weet wat je krijgt voor zo'n lage prijs: weinig beenruimte, krappe service. Ik vond ook de stewardessen niet zo vriendelijk.
Furious

Opgeven naam bij vlucht-boeking

Bericht door Furious »

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerst keer hier op dit forum en ik ben hier eigenlijk terecht gekomen omdat ik een vraag heb over het invullen van de naam bij een boeking.
Ik heb een paar dagen terug een vlucht geboekt bij WizzAir naar Polen. Nu werd er bij de boeking gevraagd naar de voornaam en naar de achternaam van de passagiers. Ik heb hier dan ook mijn (eerste) voornaam en achternaam ingevuld. Later begon ik te twijfelen of ik mijn tweede voornaam ook had moeten invullen (op mijn id-kaart staan twee voornamen vermeld). Had ik dit moeten invullen of niet? En had ik dat dan in het vakje 'voornaam' achter mn eerste voornaam moeten doen? Ik vraag me af of ik hier problemen mee ga krijgen...

Groeten
Erik
Site Admin

Re: Opgeven naam bij vlucht-boeking

Bericht door Erik »

Welkom op het forum!

Meestal moet je naam op je ticket exact overeenkomen zoals deze in je paspoort staat of op je ID kaart, hoe dit precies voor WizzAir zit weet ik niet. Je zou even met WizzAir kunnen mailen / bellen om te vragen of ze de naam alsnog kunnen aanpassen.
PeTeR!
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door PeTeR! »

Bij een online boeking wordt de ene keer meer informatie gevraagd dan de andere keer. Soms moet je wel een paspoortnummer invullen en soms weer niet. Echter je voornaam/namen en achternaam moet je altijd invullen en wel volledig! Van de site van Wizzair: De naam op het reisschema moet hetzelfde zijn als de naam op uw reisdocumenten. Neem contact op met ons Callcenter om de noodzakelijke aanpassingen te verrichten. Het beste is dus inderdaad om even te bellen dan kan het opgelost worden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik vlieg donderdag met ze en heb ook maar 1 naam ingevuld. Meestal is er niet voldoende ruimte voor al mijn namen.
Ik zal je laten weten of ik er problemen mee krijg.

Even informeren bij wizzair kan natuurlijk nooit kwaad
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
nsenada
Vakantieganger

Bericht door nsenada »

Ik geef zolang ik me kan herinneren alleen maar mijn eerste voornaam en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Weet niet hoe de situatie in Nederland is maar in België heeft men(vooral de iets oudere generatie) soms zelfs wel 5 namen. Om dat allemaal in te vullen dat gaat toch wel iets te ver.
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ditzelfde probleem had ik bij Easyjet. Op de site stond ook alleen dat hij exact hetzelfde moest zijn. Na minutenlang telefoneren bleek het geen probleem te zijn. Zolang de 1e voornaam en achternaam overeenkomt met dat van je paspoort is het goed. Easyjet kijkt alleen hiernaar. Ik had op beide vluchten dan ook geen probleem. Ik denk dat dit ook voor Wizzair zal gelden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik vul altijd mijn eerste voornaam in, en dat is echt geen probleem. (mijn eerste voornaam is overigens niet dezelfde naam als mijn roepnaam, dat is dus iets waar je wel op moet letten.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Ik vul ook altijd alleen mijn eerste naam in. Heb er in totaal 4 en dat past nooit dus ik kan ook niet anders.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Oops dan zat ik er compleet naast :) Geldt dat ook voor internationale vluchten?
Furious

Bericht door Furious »

Bedankt voor alle adviezen tot nu toe!

Mijn dilemma is meer dat ik bang ben dat als ik bel naar WizzAir ze vertellen dat ik uiteraard fout zat en mijn naam moet aanpassen. Volgens hun website kost dit 40 tot 60 euro. Daar komen dan nog de belkosten naar hun callcenter van 80 cent per minuut bij. Als de kans dus minimaal is dat hier moeilijk over wordt gedaan op het vliegveld, of als het zelfs niet verplicht is al je voornamen in te vullen, kan ik er misshien beter niks van zeggen.
Plaats reactie