veilingsite, ervaring?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

veilingsite, ervaring?

Bericht door bolletjeom »

heeft iemand ervaring met veilingsites?
bijvoorbeeld http://www.hotelkamerveiling.nl/ ?
vraag me af of dat wat is. je krijgt een waardebon voor een arrangement dat je dan koopt en moet vervolgens bij het hotel kijken op welke data je die kunt reserveren.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Re: veilingsite, ervaring?

Bericht door menasil »

Ik heb wel met vakantieveilingen.nl ervaring. Nou ja niet persoonlijk maar vriendinnen van mij gebruiken die vaak. Ervaringen zijn wisselend. let op eventuele adders onder het gras. Even twee voorbeelden:
1) Er was een bon voor een fotografiecursus. Er stond niets bij over de datum. In overleg zou je kunnen aanschuiven bij een cursus. Nu was het zo dat de data al vaststonden en die werden pas achteraf gecommuniceerd en was allemaal binnen 2 weken.

2) Hotelbonnen; je hebt verschillende soorten. Bij sommigen ben je verplicht om alle dagen gebruik te maken van het dure buffet en dat zit niet in de prijs dus let goed op de extra's en de verplichtingen.

Maar soms kan je op een hele leuke en goedkope manier vakanties 'kopen'! Want positieve verhalen:
1) Goedkoop weekendje in hotel in Duitsland, inc ontbijt
2) Goedkope kaarten ver onder kostprijs voor dure festivals denk aan het concert met oa Bon Jon Jovi op het strand van paar weken terug.

Over hotelkamerveilingen zelf heb ik geen verhalen gehoord nog.
Bramm

Bericht door Bramm »

Ik heb beide sites al gebruikt. Op vakantieveilingen kun je vaak heel goedkoop leuke dagjes weg boeken (goed als kado's) waarbij de data er al bijstaan. Hotelkamerveiling heb ik nu nog een bon van liggen, voor een overnachting bij ouwehands dierenpark, kostte iets van 12,- voor 2 personen ofzo. Heb de bon nog steeds niet gebruikt.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb nog wat bonnen liggen voor nachtjes weg. Mijn man was namelijk opeeens even een weekje verslaafd aan die website en heeft toen in een week ofzo 5 dingen gedaan.. (zijn excuus ja maar het was zo goedkoop).

Ze zijn best wel lang geldig dus dat is wel oke.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@bolletje:

wijzelf zijn er enkele keren mee weggeweest.
t hangt af van het pakket dat je boekt of de hotelketen die je gebruikt.
In het geval van Sandton hotel kan je op de website tot 5 dagen op voorhand zien of er nog plaats is om te reserveren. Dit is echter slechts zo wanneer je de bon reeds tot je beschikking hebt.

Concreet:
1x overnachting in Antwerpen. Was geen probleem want alle data dat we wilden gaan waren altijd gewoon vrij. 5 dagen of voorhand zichtbaar.(sandton)
1 x een pakket 3 overnachtingen voor de Moezelstreek: Op voorhand een mail gestuurd met enkele dagen die we wilden gaan. Direct antwoord en een van die data mogen kiezen (sandton)
1x zijn vrienden van ons gegaan naar Brussel (Sandton hotel); ok.
Deze week gaan we naar het Sandton hotel in Antwerpen. De bon in mei gekocht en is geldig tot 1 september.
De periode juli/augustus was echter steeds regelmatig volzet op de dagen die wij wilden gaan en ook op het werk was het druk.
de week van 20 augustus een mail gestuurd en uitgelegd dat we deze bon nog steeds in ons bezit hadden omwille van drukte van boekingen en wij daarom hem nog niet hadden kunnen gebruiken. De periode die wij wilden gaan was ook altijd vol... Daarop kwamen ze over de brug met het feit dat we dan in alle sandton hotels mochten boeken ondanks het feit dat onze bon echter geldig was voor antwerpen.
Hierop een mail gestuurd en gezegd dat we zowieso een datum die zei voorop stelden: 26 augustus niet konden omdat we een week op reis waren en pas na 1 september terug kwamen. Een datum doorgegeven en gekeken of deze eventueel mits meerprijs na 1 september kon geboekt worden. Mail terug dat ze graag een uitzondering maakten en dat we de datum die wij wilden, deze week ergens, konden gaan.

Wijzelf hebben tot nu toe enkel gebruik gemaakt van acties van het sandton hotel. Hier zeer tevreden over, nette hotels en ontbijt dat lekker is.
De website hotelkamerveiling zelf ook niet over te klagen. 1x bericht gehad dat we niet betaald hadden,ondanks het feit dat dit wel zo was. Rekeningnummer en datum van overschrijving doorgegeven en direct mail terug met excuses voor het ongemak en dat we inderdaad betaald hadden.

1x hebben we echter iets geboekt voor Delft en blijkbaar moet ik er over gekeken hebben ofzo, want op de voucher stond vermeldt dat we verplicht zijn om het ontbijt in het hotel te nuttigen. ter betaling dus.
Wel klote,want dat kost 15 euro pp. Ga ik niet betalen hoor, dus dat word een cadeautje voor iemand anders. :-)
Dat is het enige addertje onder het gras dat ik tot nu toe heb kunnen vinden.

Voor de rest allemaal eerlijk lijkt me.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Zojuist een hotel geregeld via hotelkamerveilingen.nl Nou ja, ik niet maar een vriendin en ik ga met haar mee ;) Bon was al tijdje geleden aangevraagd en een jaar geldig. 5 dagen van te voren kon je pas regelen en wij wilden dus komende zaterdag en dat is gelukt *O* Lekker goedkoop weekendje weg dus!
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik was hier wat aan het rondneuzen op het forum, en kwam op dit topic uit omdat ik niet begreep wat ermee bedoeld werd. Ik heb zonet een nieuwe wereld ontdekt vermoed ik! Ik wist helemaal niet dat er zo'n sites bestonden, dus ben ik deze ook meteen gaan uitpluizen. Echt super leuke aanbiedingen :)
Ben van plan binnenkort ook weekendje weg te gaan en ga me laten leiden door de promoties op die veilingen :)
Bedankt dus, ook voor het uitwisselen van ervaringen!
Laatst gewijzigd door Suzan op 29 okt 2010 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik zag vandaag dat er ook reisjes voor best leuke prijzen uitgingen naar Egypte op vakantieveilingen.nl ik heb een dagje weg geboekt op deze manier, was de eerste keer dat ik er gebruik van maakte :D
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wat ik bij hotelkamerveilingen ideaal vond toen ik daar van hoorde, is het maximumbod. Maar dat gaat verdwijnen :{

Al voor een langere tijd ontvangen we dagelijks veel vragen over het maximum bod systeem. Dit systeem zorgt voor veel verwarring bij gebruikers, soms wordt getwijfeld aan de eerlijkheid ervan. Omdat veel van onze veilingen maar kort lopen, vaak nog geen tien minuten, heeft zo'n maximum bod ook niet veel nut.

Na een poll, veel informatieve e-mails van gebruikers en een hoop denkwerk hebben we besloten het maximum bod systeem helemaal af te schaffen. Vanaf dinsdag 26 oktober is het dus niet meer mogelijk een maximum bod op te geven.

Voor de mensen die het maximum bod gebruikten om toch mee te bieden als ze niet achter hun computer konden zitten: niet getreurd, we werken hard aan een mobiele site, binnenkort kunt u mee gaan bieden vanaf uw mobiele telefoon!
bolletjeom
Reisexpert

oehhh, het is verslavend!!
ik heb nog niets gewonnen...tis zondag middag op een regenachtige dag...ben niet de enige die zich verveeld....maar ik denk dat ik vannacht mijn wekker eens ga zetten om lekker te gaan zitten bieden >:)
bolletjeom
Reisexpert

*O* ik heb gewonnen!! *O*
wij kunnen binnenkort voor zeer weinig de zuidhollandse kustlijn gaan ontdekken
hotelovernachting incl ontbijtbuffet, zwembad. verplicht in het weekend :Y
TravelCounsellor

Bericht door TravelCounsellor »

Wel eens gebruik van gemaakt, maar je moet echt de voorwaarden goed lezen hoor. Vaak kan je pas 5 dagen voor aankomst boeken mits plek en zijn de zonzekere periodes uitgesloten. Zo kwamen bekenden van mij eind november in Zuid Frankrijk aan met regen en kou omdat er niet eerder plek was.
TravelCounsellor

Bericht door TravelCounsellor »

En ja het is verslavingsgevoelig daar hopen ze op!
Annerie

Qreply

Bericht door Annerie »

Heb bij verschillende sites biedingen gewonnen, vaak een succes!

Alleen Sandton doe ik nooit meer, tot 2x toe een bon 'gewonnen' maar deze zijn bijna niet, of op dit moment geheel niet inwisselbaar omdat alles vol zou zitten...
Regelmatig verblijf ik in deze hotels maar zelfs personeel schaamt zich voor de bonnen, zegt genoeg lijkt me.
lucy122
Reiziger

Bericht door lucy122 »

Wij zijn afgelopen jaar 8 dagen naar Praag op vakantie geweest via vakantieveilingen.nl. Omdat we spaarden voor onze wereldreis en dus eigenlijk niet op vakantie wilden hebben we ons toch laten verleiden. Het was een camping waar de tenten al stonden en hoewel het weer slecht was hebben we een goede vakantie gehad. Het was natuurlijk wel een beetje een gok maar voor 150 euro voor 8 dagen kun je niet veel verwachten. Wij hebben dus een goede ervaring maar zoals hierboven al een aantal keer gezegd: let op de kleine lettertjes!
Plaats reactie