een weekje weg naar...?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
leen85
Reiziger
Contacteer:

een weekje weg naar...?

Bericht door leen85 »

Hallo iedereen,

Ik zou graag een weekje weg gaan met mijn vriend (in juni) voor zijn verjaardag. Een verlengde citytrip of zo.
New York was het eerste waar ik aan dacht, is dit een leuke bestemming voor een week? Of beter een Europese stad als Rome of zo? Misschien wel een Aziatische bestemming, da's dan toch al goedkoper dan New York dacht ik.

Graag wat ideetjes, ervaringen. 'k Sta nog voor vanalles open.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: een weekje weg naar...?

Bericht door Tikva »

Juni is wel een mooie maand voor Europa.

Ik zou zelf NY of Azie wel wat ver vliegen vinden voor een weekje, ook een aanslag op je budget. Als je ons een budget indicatie geeft kunnen we je beter helpen? Wil je echt een stad zien of ook nog een beetje wandelen of duiken etc, wil je cultuur of shoppen.

Wil je toch wat exotisch en relatief goedkoop dan zou Marrakech in Marokko een goede optie zijn, in een week kan je de stad zien en nog een meerdaagse ter plekke georganiseerde trip maken (of zelf auto huren). Rome is een mooie stad en genoeg te doen voor een week maar er zijn genoeg andere steden, Londen is ook leuk. Algarve als je meer zon en strand wil.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Tikva schreef:Wil je toch wat exotisch en relatief goedkoop dan zou Marrakech in Marokko een goede optie zijn, in een week kan je de stad zien en nog een meerdaagse ter plekke georganiseerde trip maken (of zelf auto huren)
Wij zijn ook aan het zien voor een weekje Marrakech, maar ik vind de vliegtuigtickets toch vrij duur naar daar...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb 2 jaar terug een week vakantie gehouden in Rome en mij geen moment verveeld! Het is een erg mooie stad. Ik heb destijds vanaf Brussel Airport gevlogen met Brussels Airlines voor een redelijke prijs.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Will schreef:
Tikva schreef:Wil je toch wat exotisch en relatief goedkoop dan zou Marrakech in Marokko een goede optie zijn, in een week kan je de stad zien en nog een meerdaagse ter plekke georganiseerde trip maken (of zelf auto huren)
Wij zijn ook aan het zien voor een weekje Marrakech, maar ik vind de vliegtuigtickets toch vrij duur naar daar...
Wat is duur ik heb vanaf weeze voor een retourtjes incl rugzak mee toen 120,- betaald, Rome is ook niet megagoedkoop en New York natuurlijk nog veel duurder.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
leen85
Reiziger
Contacteer:

Bericht door leen85 »

Ja, misschien moet ik het niet te ver zoeken... Rome lijkt me dan nog de beste optie. Maar 'k had graag iets origineels en
spectaculairs gevonden. Zoals Las Vegas of zo, maar dat zou ook belachelijk veel kosten. 'k Dacht aan een budget van 1000 à 1500 euro voor 2.

New York vlucht en drie overnachtingen heb ik gevonden voor 700 euro per persoon, als ik dan nog de kosten ter plekke moet rekenen.. (6 nachten zou 920 euro kosten).

'k Zal ook eens nagaan of het mogelijk is twee weken verlof te nemen, zou goedkoper uitkomen als we een verre trip willen plannen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

marokko moet je kunnen komen voor onder de 150 pp.
Zeker de moeite waard.
Egypte is ook heel geschikt voor een week. Lekker goedkoop en rustig nu. En veilig!!!

NY is overnachten duur. Rome is ook niet goedkoop maar daar vlieg je wel voor 250 met z'n tweeen heen.
Barcelona is ook gaaf. Of istanbul

Origineel: moscow, riga, lissabon...
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Istanbul is zeker ook een aanrader!
In het rijtje orgineel kan je ook nog denken aan Tel Aviv en Jerusalem of St Petersburg o.i.d.
TravelCounsellor

Bericht door TravelCounsellor »

Hi!
Ja een dilemma en luxeprobleem. Gezien je budget kan je best veel kanten op hoor. Ik ga zelf in april naar NYC en dat is een duur grapje. Ik ben zelf reisagent (heb een eigen reisburo) maar zelfs met mijn korting is het duur.
In Rome ben ik in januari geweest, heerlijke plek, waarom maak je geen combi paar dagen Rome met de trein door naar Napels en daar dagje Capri/strand en dan terugvliegen naar Amsterdam. Mail me maar als je meer wilt weten, heb ideeen genoeg. Miami met een paar dagen cruise naar de Bahama´s is wellicht ook een optie!
Groetjes
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je budget redelijk hoog is, dan kan ik IJsland van harte aanbevelen!

Ik was er een paar weken geleden, in de winter dus, en ben heel benieuwd hoe het er in de zomer uit ziet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Een week? Wat dacht je van Krakow en Praag? Naar beide steden goedkope tickets, en treintje nemen tussendoor. Krakow is ook lekker goedkoop.
OHannemarie

Bericht door OHannemarie »

Hey!

Omdat je een week hebt lijkt het mij ook verstandig om naar Europa te gaan. Voor je budget, maar ook omdat Europa gewoon super leuk is!

Rome is inderdaad een prachtige stad, heel cultureel en historisch, maar voor iedereen is er wel iets leuks te doen. Ik vind het persoonlijk ook een romantische stad! Echt een aanrader!
Ben je al ooit in Barcelona geweest? Zo nee, dan is dat echt een must-see! Er valt zoveel te beleven, te zien en te doen dat je het in 1 week nog niet allemaal gezien krijgt. Je kunt er de mooiste architectuur bewonderen, veel activiteiten doen, winkelen, heerlijke tapas eten, en aangezien jullie in juni gaan is dat een hele fijne periode om aan het strand te liggen!

Ik kan echt uren over deze stad praten, maar daar zal ik je niet mee lastig vallen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Veel succes en vooral heel veel plezier!

OHannemarie
(Oh-Barcelona)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

over steden combi's gesproken...
Ik ga volgende week wenen en boedapest doen en bratislava is ook om de hoek.
Je vliegt het goedkoopst op boedapest en er zijn betaalbare treinpassen tussen de steden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie