Identificatieplicht

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Wouter87

Re: Identificatieplicht

Bericht door Wouter87 »

Als je hem niet bij je hebt, kan je worden aangehouden. Of dat ding nu thuis ligt of bij het visabureau het blijft jouw probleem en je moet je kunnen identificeren.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ja maar in het geval van een visa is het ook soort onmacht omdat je hem wel MOET afgeven en het helaas niet binnen uur gepiept is... je kan moeilijk 1 week binnen blijven omdat hij op het visumbureau/bij de ambasasde ligt. Terwijl je paspoort thuis laten liggen toch een ander verhaal is, dan kan iemand hem op halen...
Wouter87

Bericht door Wouter87 »

Dat zou je denken, maar helaas werkt het in de praktijk niet zo.
Maargoed je zal niet snel aangehouden worden (vaak zijn bankpasjes ect. ook voldoende), maar het zou juridisch gezien wel kunnen. Mocht je een bekeuring krijgen wordt de kans wel groter om aangehouden te worden omdat de agent je identiteit moet kunnen vaststellen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Iedereen boven de 14 jaar moet zich ten alle tijden kunnen identificeren. De politie heeft echter wel een reden nodig om hierna te vragen, maar hierover in discussie gaan heeft geen zin.
Een reden kan inderdaad zo'n alcoholcontrole zijn die Wizzard noemt. Heb ik nl een keer gehad. Had niks gedronken, en rijbewijs bij me. Geen idee of ik boete gekregen had als ik hem niet bij mij ze hebben....

Maar mijn punt is eigenlijk: het is niet zo dat als je je niet misdraagt ofzo, dat je je dan niet zou hoeven te identificeren. Is wel zo dat mij in al die jaren maar 1 keer zomaar ergens (dus niet bij instanties waar je weet dat je je moet indentificeren) om legitimatie gevraagd is. Bij die alcoholcontrole dus. Groot risico als je even een weekje geen ID hebt: lijkt me niet......
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik bedacht me gister..... Is ook lastig stemmen als je geen rijbewijs hebt en je paspoort ligt bij een ambassade
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

daar heb je gelijk in!!! ik heb trouwens geen stembiljet gezien, wat inhoud dat als er 1 naar mij toegestuurd is die op mallorca ligt.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
TravelCounsellor

Bericht door TravelCounsellor »

Bekend probleem, maak een kopie van je paspoort dan komt het goed. Hoe daarbij je bewijs van verzenden naar het visumburo erbij dan kan je aantonen dat je paspoort even elders is, dat geeft echt geen problemen!
Plaats reactie