Voor en na Chiang Mai
Voor en na Chiang Mai
Hallo medebackpackers!
Zelf vertrek ik over anderhalve maand naar Thailand.
Ik kom op 20 april aan op Bangkok en ik wil hier ook wel een aantal dagen blijven.
Daarna ga ik richting Chiang Mai om met met bekenden te meeten. Echter was ik benieuwd of er op de route naar Chiang Mai nog een aanrader op de route zit die ik niet mag missen!
Vanuit Chiang Mai trek ik natuurlijk ook even naar Pai, en daarna weer door. Echter weet ik niet waar ik vanaf Chiang Mai naartoe zou moeten reizen. Ik zit zelf wel sterk aan Laos te denken, maar heeft iemand nog tips?
Groetjes
Zelf vertrek ik over anderhalve maand naar Thailand.
Ik kom op 20 april aan op Bangkok en ik wil hier ook wel een aantal dagen blijven.
Daarna ga ik richting Chiang Mai om met met bekenden te meeten. Echter was ik benieuwd of er op de route naar Chiang Mai nog een aanrader op de route zit die ik niet mag missen!
Vanuit Chiang Mai trek ik natuurlijk ook even naar Pai, en daarna weer door. Echter weet ik niet waar ik vanaf Chiang Mai naartoe zou moeten reizen. Ik zit zelf wel sterk aan Laos te denken, maar heeft iemand nog tips?
Groetjes
Re: Voor en na Chiang Mai
Ayutthaya en sukhothai zijn goede steden om onderweg naar Chiang Mai te stoppen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- loesopreis
- Wereldreiziger
Eens met Tikva.
Als je nog enkele weken hebt om te reizen, dan kun je na Chiang Mai Laos in trekken.
Via Luang Prabang en Vientiane (met tussenstops op andere plaatsen afhankelijk van hoeveel tijd je hebt) weer de grens over naar Thailand richting Bangkok.
Als je nog enkele weken hebt om te reizen, dan kun je na Chiang Mai Laos in trekken.
Via Luang Prabang en Vientiane (met tussenstops op andere plaatsen afhankelijk van hoeveel tijd je hebt) weer de grens over naar Thailand richting Bangkok.
-
- Reiziger
Overigens kun je Mae Hong Song meepakken, hangt ervan af of je vanaf Chang Mai de noordelijke of zuidelijke route neemt, en is heel wat mooier dan pai.(Tenzij je een hippiwannabe bent dan zit je in pai helemaal goed
)
Vergeet dan niet het park verderop, naam ff kwijt, maar zeg gewoon fishcave, en ze brengen je erheen, prachtig mooi, moet je zeker niet missen

Vergeet dan niet het park verderop, naam ff kwijt, maar zeg gewoon fishcave, en ze brengen je erheen, prachtig mooi, moet je zeker niet missen
Niet echt op de route, maar Kanchanaburi is ook wel aardig om een dagje (of 2) door te brengen. Bridge over the river Kwae bekijken, en vanuit Kanchanaburi kun je met de bus naar Erawan NP/watervallen.
Verder idd Ayutthaya en Sukothai.
Veel plezier!
Verder idd Ayutthaya en Sukothai.
Veel plezier!
het dorpje waar je word afgezet is best gezellig maar vergis je niet want achter de hoofdweg ligt een hele levendige stad. wij hebben geslapen in Guesthouse....Bamboohouse.... (ligt in de richting van de brug) je huisje drijft op het water en je word s'morgens wakker van karaoke boten....het is echt geweldig en het kost bijna niks. Oke, je hebt ook niks maar je slaap goed, er is een fan beschikbaar maar neem wel een klamboo mee. Douchen en plassen moet je op de kant. Verder de brug,,,ik vond er niet veel aan...De watervallen hebben we bezocht met een huur scooter ( 65 km) en zijn echt de moeite waard. En ga er zeker voor 100 bath onbeperkt wokken....incl tafeldame die constant je glas volschenkt....eten tot je opvalt......veel succes met je reis.....
De brug op zich is misschien zo op het oog niet veel bijzonders, maar wordt een stuk interessanter als je het Railway Museum hebt bezocht. Wij zijn absoluut geen museum-liefhebbers, maar dit vonden we toch wel de moeite waard. Stukje geschiedenis over de bouw en het tot stand komen van de brug, de omstandigheden van de arbeiders, enzovoort. Dit maakte het geheel wel erg indrukwekkend.doggie schreef:de brug,,,ik vond er niet veel aan...