Panama

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Hostel Panama city

Bericht door Sjaak »

Hallo,

12 mei vliegen wij naar Panama City.

Aangezien wij laat aankomen, wil ik graag vooraf een hostel reserveren. Zodat we gegarandeerd een slaapplek hebben zonder te hoeven zoeken.

Ik wilde in eerste instantie graag naar Mamallena (http://www.mamallena.com), maar die is door huurproblemen dicht op dit moment. Vervolgens heb ik een mail gestuurd naar http://www.zulysbackpackers.com, maar na een dikke week nog geen reactie terug..

Wie heeft er ervaring met Zulys backpackers?
Welk hostel is nog meer aan te raden?

Ik hoor het graag.

MVG,

Martin
Groet,

Sjaak
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

He Sjaak,
Leuk om te horen dat je plannen door gaan! Dus Panama + Colombia?
Maar, eh, ik vind dit een beetje gekke vraag voor een ervaren backpacker als jij :-).... Je zou toch wel moeten weten dat backpackershostels in ZA (behalve de meer welvarende landen als Argentinie) nauwelijks aan reserveringen doen? Ik heb het in het begin ook wel geprobeerd, maar als je al een reactie krijgt op een email dan is het meestal "We hebben geen private rooms, Wat dacht je van de dormitorio?". Op een gegeven moment kwam ik er wel achter dat:
1. ze hebben meestal heel weinig private rooms, en doen nauwelijks aan reserveringen. Hoeft ook niet, want als het een populair hostel is dan komen die paar private rooms toch wel vol....
2. Bellen werkt beter dan mailen. Vaak zeggen ze dan: bel een dag vantevoren nog eens terug. Dan weten ze vaak of er wat vrijkomt (het regeltje 24 uur vantevoren laten weten als je weggaat).
3. Mijn advies is: waag er een telefoontje aan als je graag in dit hostel wilt zitten. Of probeer een hotelkamer te reserveren voor die eerste dag. Kun je altijd nog verkassen naar dit hostel (volgende ochtend effe kijken of bellen)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik las net in de krant dat Panama city een nieuwe KLM bestemming wordt. Maar heb je niks meer aan geloof ik :-)
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Hey Erik,

Bedankt voor je reactie.

Ja, een maand lang naar Panama/Colombia :). En het ticket is (allang) binnen.

Ik weet dat ze nauwelijks aan reserveringen doen, maar zoals je aangeeft zijn er enkele die het wel doen.
Als ik laat aan kom in het donker wil ik gewoon graag weten waar ik ga slapen..

Reactie op jou punten:
1, klopt
2. ik ga vanavond idd bellen.
3. Het viel mij op dat jij tijdens je reis vaak verkast. Ik verkas nauwelijks of nooit, want ik slaap overal en maar enkele dagen. Meestal bekijk ik de kamer even voordat ik beslis en that’s it.

Verder noemde ik deze 2 hostels omdat de hostels bekend staan in het bemiddelen van gasten met de boot van San Blas (panama) naar Cartegena (Colombia). Dit is wat we graag willen, vandaar.

Bedankt voor je reactie.
Ik hoop dat er nog mensen zijn die me verder kunnen helpen.
Groet,

Sjaak
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

He Sjaak,
Ik ben idd vrij vaak verkast tijdens mijn reis. Het hoort er een beetje bij denk ik. Het feit dat net als jij niet dol ben op dorms heeft wel tot wat extra verhuizingen geleid. Soms was het ook een beetje eigenwijsheid. In Cusco voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten bv :-) Toch viel het op zich wel mee hoor.

Maar die tip over evt verkassen was in dit verband natuurlijk anders bedoeld. Stel: je belt vanavond en het lukt je niet om te reserveren. Maar je hebt toch een reden waarom je graag in dat hostel wilt zitten (die boot, snap ik, ik ben zelf ook een keer voor zo'n soort reden verkast, in Puerto Natales). Dan kan het toch een optie zijn om een hotel te scoren (bij voorkeur dichtbij dat hostel)? Heb je je gewenste slaapplaats, en kun je de volgende ochtend effe kijken of ze toch een kamer voor je hebben? Eh, backpacks niet helemaal uitpakken dan natuurlijk :-). Verkassen is op zich natuurlijk prettig, maar kan de enige optie zijn als je niet kunt reserveren en toch in dat hostel terecht wilt komen voor die boten.

Ter info: het is mij uiteindelijk wel gelukt te reserveren in Platypus in Bogota vorig jaar. Voornamelijk door te mailen in t Spaans en vooral vriendelijk te blijven denk ik :-). In eerste instantie krijg ik die ene (!?) private room met bano privado niet. Toen heb ik gezegd dat erg jammer vond maar no me gusta dormitorio. En ja, als je andere opties wisten: graag. Vervolgens antwoordt de eigenaar de 2e keer zelf, had hij ineens een gecancellende reservering (zou het echt :-)), en had ik hem wel.... Maar achteraf had ik toch beter kunnen bellen denk ik. Hoewel je dan ook maar moet afwachten wie je aan de lijn krijgt :-)
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Post versturen vanuit Panama City?

Bericht door loeperlive »

Hallo,

Volgende week ben ik in Panama City en ik wil graag een pakketje naar huis sturen.

Heeft iemand enige ervaring met post sturen van Panama naar Europa?

Groetjes,

Marleen
tom
Reisexpert

Re: Post versturen vanuit Panama City?

Bericht door tom »

geen ervaring mee maar Panama City is een internationale stad; loop gewoon een postkantoor binnen. Als je dit lastig vindt kunnen medewerkers van je guesthouse je vast ook verder helpen.
amassakoul
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door loeperlive »

Bedankt voor je reactie, maar het gaat mij er meer om of de post wel aankomt als het verzonden wordt vanaf Pan City.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Geen ervaring met Panama maar wel met honduras en Nicaragua en dat kwam prima aan.
Eigenlijk is al mijn post ook uit bijvoorbeeld India gewoon aan gekomen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

geen ervaring met pakketjes, maar de post vanuit Panama was de beste van heel Latijns Amerika. Ik heb er verschillende anzichtkaarten en brieven vandaan verstuurd en ze kwamen stuk voor stuk TWEE dagen na verzenden aan bij de geadresseerde. En dat voor een prijs die beneden de Nederlandse prijs ligt voor binnenlandse post.

Het vinden van een postkantoor kostte wel veel moeite, de Lonely Planet had het daar mis, ik zou vragen aan je hotel/hostel eigenaar waar je het beste terecht kunt.
harmpie
Reiziger

Bericht door harmpie »

Ik heb verschillende pakketten vanuit Panama naar Nederland laten opsturen en het is zonder problemen aangekomen. Het duurde wel ruim 2 weken voordat het in Nederland gearriveerd was. Ik had een doosje van 1.5 kg en een tube met een doek erin naar mijn ouders gestuurd. Voor het doosje betaalde ik 14 dollar en voor de tube 9. Niet verzekerd, zonder trekkingnummer, maar het is dus veilig aangekomen.

Panama is verreweg het goedkoopste land om wat naar huis te sturen in Midden Amerika. Guatemala is erg duur en uit eigen ervaring kan ik vertellen dat Costa Rica ook niet goedkoop is. Ik heb daar ook een pakket van 1.5 kg opgestuurd en dit kostte mij 45 dollar. Wel was het pakket binnen een week in Nederland.

Een postkantoor is gemakkelijk te vinden, gewoon even rondvragen, er is er altijd wel eentje in de buurt. Succes ermee
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Ik ben in Guatemala eens gaan informeren maar de prijzen werd ik niet echt vrolijk van. DHL en de lokale Correos in Antigua waren echt achterlijk duur, een pakketje van vier kilo kostte ruim over de honderd dollar. Misschien dat de staatspostbedrijven goedkoper zijn, ik heb er verder niet meer naar gekeken en wat kleren gedumpt (zoveel dat mijn backpack uiteindelijk nog lichter dan op de heenreis).
harmpie
Reiziger

Bericht door harmpie »

Ik heb zelf t gevoel dat de prijzen in Guatemala, Honduras, El Salvador, Nicaragua zo duur zijn omdat mij de helft van t geld in eigen zak steekt. Locals vertelden mij dat het voor hen veel goedkoper is om een pakket te versturen. Ze weten dat je een toerist bent als je iets naar Europa stuurt en daar proberen ze van te profiteren. Misschien kun je een pakket door een local laten versturen ipv het zelf te doen. Overigens is een pakket van 4 kilometer ook wel heel erg zwaar zeg...
Sunny79

Oud en nieuw in Panama City (hostel gezocht)

Bericht door Sunny79 »

Begin 2012 ga ik reizen door (voornamelijk) Zuid-Amerika. Mijn 1e stop is Panama City. (Om via de San Blas naar Colombia te zeilen)
Mijn reis stond gepland voor 1 januari; dat leek me een mooie dag om te starten. Gisteren kreeg ik echter het bericht dat mijn vlucht een dag vervroegd is. Dat betekent dat ik op 31 december al vlieg en rond 17:15 lokale tijd land op Tocumen Airport.
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Enerzijds baal ik ervan dat ik niet bij familie en vrienden ben, anderzijds lijkt het me ook een ervaring om oud en nieuw op een ander continent te vieren. Ik ken echter nog niemand daar.

Concreet zijn mijn vragen:
Welk hostel zouden jullie mij (in deze situatie) aanraden?
Welk deel van Panama City raden jullie mij aan om een hostel te nemen?
(Ik vind het geen probleem om gebruik te maken van dormrooms. Ik kan tegen een beetje vuil, maar vind het wel fijn om een schoon bed te hebben.)

Tips over oud en nieuw in een vreemde stad of concreet in Panama City zijn ook welkom!!
Marleen1251

Re: Oud en nieuw in Panama City (hostel gezocht)

Bericht door Marleen1251 »

Hi daar!

Ik zou naar Luna's Castle gaan.
Grote dorms, tussen de 10 en 15 dollar, gratis banana pancakes, grote chillruimtes, fantastisch uitzicht over de oude stad, gezellige grote keuken met veel gezellige jonge backpackers. vanuit daar weet ik zeker dat je gave mensen gaat ontmoeten. Zijn soieso leuke bars etc. in de omgeving waar iedereen heen gaat.
Mensen ontmoeten is daar zeker geen probleem!

Boek wel even van te voren.
Veel mensen gaan vanuit daar een tripje boeken naar de San Blas eilanden.
Heb je vast al in de planning, zo niet: must see!!

veel plezier,

gr. Marleen
Plaats reactie