visums midden en zuid amerika
Re: visums midden en zuid amerika
Mij is in Mexico vorig jaar geen ticket terug oid gevraagd.
Hoi,
Ik ben inmiddels in Guatemala.
Mijn enkele reis naar Mexico was geen enkel probleem. Ik heb nergens een retourtje moeten laten zien of iets dergelijks. Tot nu toe op de grens overgangen ook geen problemen gehad. Wel inderdaad overal een exit fee moeten betalen.
Ben benieuwd hoe het verder gaat op de grens overgangen. Hou jullie op de hoogte!
Groetjes
Agnes
Ik ben inmiddels in Guatemala.
Mijn enkele reis naar Mexico was geen enkel probleem. Ik heb nergens een retourtje moeten laten zien of iets dergelijks. Tot nu toe op de grens overgangen ook geen problemen gehad. Wel inderdaad overal een exit fee moeten betalen.
Ben benieuwd hoe het verder gaat op de grens overgangen. Hou jullie op de hoogte!
Groetjes
Agnes
Qreply
Ik had het zelfde aan de hand als Mirrie. Een open jaw ticket geboekt voor België naar Panama en terugreis vanuit Colombia met Delta Airlines. Volgens Airstop zou ik met mijn onward ticket geen probleem hebben bij de check in maar eens daar zeiden ze me dat ik een bewijs nodig had dat ik wel degelijk van Panama nr Colombia zou reizen. Opties waren om vlug voor mijn check-in een terugreis Panama-Brussel te kopen aan €2000. Eens geland kon dit dan geanulleerd en terugbetaald worden voor een administratieve kost van €25. Maar dan moet je dit ticket wel cash kunnen betalen of met een creditcard die een limiet van minimum €2000 heeft. Andere optie was een ticket kopen van Panama nr Colombia waar geen refund mogelijk was. Met dit alles heel veel tijd verloren en het resultaat was dat ik niet meer kon inchecken en op reis kon vertrekken. Als ze al moeilijk doen over een open jaw ticket zullen heel veel luchtvaartmaatschappijen ook zo reageren op een enkel ticket.
hay,
ik ben een tijd geleden naar peru gegaan, daar koop je gewoon een
toeristen visum, wel oppassen, als buitenlander ben je soms vrij
'zichtbaar' en even rustig op een pleintje zitten is lastig, gelijk 10
kinderen om je heen. vondt t een heel interessant land maar ook
vrij onhygienisch. wel een bezoek waard, vooral alle ruines.
gr eva
ik ben een tijd geleden naar peru gegaan, daar koop je gewoon een
toeristen visum, wel oppassen, als buitenlander ben je soms vrij
'zichtbaar' en even rustig op een pleintje zitten is lastig, gelijk 10
kinderen om je heen. vondt t een heel interessant land maar ook
vrij onhygienisch. wel een bezoek waard, vooral alle ruines.
gr eva
-
- Reiziger
In Peru toeristenvisum kopen? Nee toch.
Een toeristenvisum is in Peru gratis. Niets anders dan een stempeltje in je paspoort en op je "tarjeta andina de migraciones" dat ze je meegeven. Alleen als je de toegestane termijn (die kan maximaal 183 dagen zijn) overschrijdt, dan kan je dat regelen met betaling van US$1 per overschreden dag. Sommigen noemen dat een boete, anderen spreken van betaling.
Qreply
Esta foute invulling!
Ik had een Esta-verklaring ingevuld en daarbij heb ik iets verkeerd aangeklickt nl.: dat ik me onttrokken zou hebben aan gerechtelijke vervolging, heb ik met ,ja, aangeklickt en het had met met ,nee, moeten zijn. Nu heb ik een groot probleem en er sttat nu: Reis niet toegestaan,! Alles kan veranderd worden, behalve dat! ik had het nog eens geprobeerd en ik kon er niets aan veranderen! Ik had het amsterdams consulaat ingeschakeld en kunnen niets voor mij doen en ook de amerikaanse ambassade hen ik niets gehoord nadat ik hun uitleg had gegeven en de bijlage had opgestuurd, na 10 dagen. ik moest maar naar www.travel.state.gov gaan om een visum aan te vragen! Ik heb geen visum nodig.Ik vind het ongelooflijk dat ze, niet eens bereid zijn om het even na te checken of het wel klopt! Ik kan mijn reis zo niet voort zetten en het heeft zo nogal war consecqenties.
Heeft iemand wat ik kan doen.?
Ik had een Esta-verklaring ingevuld en daarbij heb ik iets verkeerd aangeklickt nl.: dat ik me onttrokken zou hebben aan gerechtelijke vervolging, heb ik met ,ja, aangeklickt en het had met met ,nee, moeten zijn. Nu heb ik een groot probleem en er sttat nu: Reis niet toegestaan,! Alles kan veranderd worden, behalve dat! ik had het nog eens geprobeerd en ik kon er niets aan veranderen! Ik had het amsterdams consulaat ingeschakeld en kunnen niets voor mij doen en ook de amerikaanse ambassade hen ik niets gehoord nadat ik hun uitleg had gegeven en de bijlage had opgestuurd, na 10 dagen. ik moest maar naar www.travel.state.gov gaan om een visum aan te vragen! Ik heb geen visum nodig.Ik vind het ongelooflijk dat ze, niet eens bereid zijn om het even na te checken of het wel klopt! Ik kan mijn reis zo niet voort zetten en het heeft zo nogal war consecqenties.
Heeft iemand wat ik kan doen.?
Is het niet mogelijk om een compleet nieuwe aanvraag in te dienen? Desnoods door alles opnieuw te doen?
-
- Reiziger
Jose, dat is erg zuur. Maar om verwarring te voorkomen merk ik op dat de Esta voor de VS is en niets met Peru (of een ander Zuid of Midden Amerikaans land) te maken heeft. Je kunt dus besluiten om niet via de VS naar Peru (of ander land) te vliegen (Iberia, KLM, ...) en je geld terug vragen bij de luchtvaartmaatschappij waar je nu een vliegbiljet van hebt. Het lijkt me dat je een goed argument hebt met de geweigerde toegang tot de VS.