Valencia, iemand geweest?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Valencia, iemand geweest?

Bericht door bolletjeom »

Ik heb een cheapy ticket naar Valencia in mijn schoot geworpen gekregen maar heb geen idee wat daar te doen of zien. Is er hier iemand al eens geweest?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: Valencia, iemand geweest?

Bericht door Ingritaaa »

Ik heb er een half jaar gewoond.. Er is echt ontzettend veel te doen en te zien! Hoe lang ga je? En wanneer? Wat lijkt je leuk om te doen? (strand, actief, musea, kerken, uitgaan)
Ik kan je best wat tips geven :D.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

bolletjeom
Reisexpert

ik ga mid april. 3 volle dagen.
Strand? In april?
Beetje cultuur, lekker eten, leuke parken. We zijn voor van alles in
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ah heerlijk. Als het goed is schijnt het zonnetje dan al flink.

Door de stad zelf loopt een park van ongeveer 10 kilometer, dit was vroeger een rivier maar deze stroomde vaak over en hebben ze later rond de stad gelegd. Als je een kaartje hebt van de stad (gratis op het vliegveld) zul je die ook goed kunnen zien. In het gedeelte richting het strand vind je de ciudad de las artes y sciencias, dat zijn een aantal hele moderne gebouwen en echt het bekijken waard. Daarin vind je een bioscoop, wetenschapsmuseum, anders museum, groot aquarium en een nieuw gebouw wat toen ik daar was nog niet open was.
Als je daar toch in de buurt bent kun je ook doorlopen/fietsen naar het strand. Fietsen kun je in het centrum gemakkelijk huren. Zo kun van de ene kant naar de andere kant van het park fietsen en over het strand.
Toen ik daar woonde heb ik eind februari al kunnen zwemmen, die wie weet ;).

Verder heb je in het centrum 3 grote pleinen, Plaza de Ayuntamiento, Plaza de la Reina en Plaza de la Virgen waaromheen zich alles afspeelt.
Als je van Reina naar Virgen loopt kom je ook langs de grote cathedraal. Op Reina kun je ook heel lekker paella eten, maar eigenlijk zie je door de hele stad dagmenu's met 3 gangen voor 12,- met prima paella. Als je van Virgen de lange straat inloopt kom je nog veel meer kleinere pleintjes en restaurantjes tegen. Als je een heel stuk doorloopt komt je bij El Pilar, dit schijnt het oudste tapasrestaurantje in Valencia te zijn. De gang van zaken is wat anders dan in een normaal restaurant en het is er piepklein, maar erg lekker!
Het lekkerst heb ik gegeten bij, hmm hoe heette het ook alweer. Iets met kat, de la gato. Ik ga het even voor je opzoeken!
Bodeguilla del gato, dat zit achter plaza de negrita wat je vind in een zijstraatje van calle de caballeros (die lange straat vanaf Virgen) Dat is echt een aanradar! Ze hadden daar heerlijke 'tapas', ook gebakken brie met bessensaus..

Aan het einde van die lange straat vind je ook de grote markt.

Ik had zelf trouwens het boekje 100% Valencia mee, is een heel klein boekje maar er staan wel een aantal leuke wandelingen in. Hij kost iets van 7 euro geloof ik.

Vanaf het vliegveld gaat er een directe metro richting het centrum,die doet er ongeveer 25 minuten over en kost 3,00 euro voor een enkeltje.

Hmm er is nog veel meer te doen maar dat typ ik een ander keertje wel!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

bolletjeom
Reisexpert

fantastisch!!! bedankt!
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Leuke stad, mooie architectuur. Ben er een kort dagje geweest maar zou graag nog eens terug gaan. Veel plezier!
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

TIP!!! Als je vanaf 1 maart een 100% Valencia koopt, krijg je er gratis de 100% van Amsterdam bij. What can I say: ik houd van gratis ;-)
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
bolletjeom
Reisexpert

goeie tip...maar ik heb al een anwb Valencia boekje...en kom dagelijks in amsterdam 8-)
Plaats reactie