Verkeersboetes VS douane

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Misschien kan ikd at wat toevoegen.

Als je auto koopt in Aussie dat je er goed op moet letten of er nog REGO opzit,dit is een soort van verzekering en wegenbelasting in 1.

Die REGO is een verzekering in de vorm van:de ziekenhuiskosten bij schade aan 3de worden betaald,materiele schade aan 3de moet je dan zelf betalen.

REGO kost iets van 400Aus dollar of 600Aus dollar per jaar,en als je bv van plant bent om 3 maanden te blijven koop dan een auto met minimaal 6 maanden REGO erop,als er nog een paar weken REGO opzit is ie minder goed te verkopen,teminste voor de kopende partij komt er dan weer 400 of 600 dollar bij.
En dat maakt de auto minder aantrekkelijk.

De REGO is per staat verschillend kwa prijs,net als de regels van verkopen en op naam zetten.
Het schijnt dat Western Australia vrij simpel werkt,heb me er nooit in verdiept aangezien ik mijn 2 auto,s in NSW heb gekocht.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik weet dat alle verhuurmaatschapijen hun auto's registreren in Western australie
dat zal dus wel een reden hebben/goedkoopste zijn 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
JCB
Vakantieganger

Bericht door JCB »

Ben schreef:Ik weet niet of jij het in de gaten hebt,maar als je in NL of DE de autobaan opgaat maar als je 120 rijd schiet het verkeer links langs je af,en als er niks op de weg is en ik heb haast ga ik soms 140 150 rijden met mijn auto.

Ik heb dan wel een zware auto met een 3 liter benzine motor met ook fastoenlijke remmen.

Ik vind 120 in een kleine auto (tot 1000kg) gevaarlijker als 140km met een grote auto 1,5 ton.
Ik heb zelf een Opel Corsa gehad en daar voelde ik me met 120 onveiliger in als nu met 140 in mijn Opel Monza.

Compleet nl rijd te hard,en als ik in Australie niks op de weg heb in the middle of nowhere ga ik geen 110 rijden maar verhoog ik de snelheid ook.

Dus ga hier in niet de verstandige meneer uithangen en over veiligheid lullen anders ga je maar te snel rijdende auto mobilisten van de weg afhalen en vertellen hoe gevaarlijk en dom ze bezig zijn.

In the Northern Territory zijn ook geen snelheid regels,ga je daar ook vertellen dat het gevaarlijk is als ze hard rijden en dat de mensen zichzelf maar ook andere in gevaar brengen.
Dat jij je veiliger in je nieuwe auto voelt mij best. Maar die regels zijn er niet voor niets en zijn toch echt gemaakt om de veiligheid te vergroten. En als jij sneller rijd dan dat de regels voorschrijven ben je toch echt gevaarlijker bezig dan dat je je netjes aan de snelheid houd.

En je zegt dat heel nederland te hard rijd. Wat is dat nou weer voor argument? Als heel nederland van een brug afspringt ipv eroverheen te lopen ga jij toch ook niet van een brug afspringen? :S
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

JCB schreef: Dat jij je veiliger in je nieuwe auto voelt mij best. Maar die regels zijn er niet voor niets en zijn toch echt gemaakt om de veiligheid te vergroten. En als jij sneller rijd dan dat de regels voorschrijven ben je toch echt gevaarlijker bezig dan dat je je netjes aan de snelheid houd.

En je zegt dat heel nederland te hard rijd. Wat is dat nou weer voor argument? Als heel nederland van een brug afspringt ipv eroverheen te lopen ga jij toch ook niet van een brug afspringen? :S
Nogmaals de discussie over dit punt is wat mij betreft gesloten.
E-volve

Re: Verkeersboetes VS douane

Bericht door E-volve »

Hey Ben, hoe zit dat nu met de RTA en de Douane?

Ik heb hier ergens in West Australie een boete voor het niet dragen van een gordel opgelopen, hoppaaa $500 aan m'n broek! Dat is gewoon fokkin €350 en dat omdat de agent mij de gordel zag omdoen en dacht dat ik em omdeed omdat ik hem zag (en ik had em nognie eens gezien).

Goed ze hebben alleen m'n naam, geboortedatum en rijbewijsnummer, verder hebben ze het adres van de boer gebruikt waar de auto van is. Gezien ik gewoon zwart betaald krijg, wil de boer best zeggen dattie me niet kent en nog nooit van me gehoord heeft. Ze zouden me alleen kunnen traceren dat ik daar wat pintransacties heb gedaan met m'n australische account, maar dat lijkt me wel vergezocht.

Ben het papiertje om te betalen ook kwijtgeraakt, dusja als het niet geregistreerd wordt voor als ik nog eens wil terugkomen, primaa. Dan kunnen ze lekker in de stront zakken met dat belachelijke bedrag. (Als het nou $100 was, had ik em direct afgetikt).
Ann88

Qreply

Bericht door Ann88 »

Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij dit kleine probleempje...
Op dit moment ben ik in Australie.
Afgelopen vrijdag heb ik een boete gekregen.
Maar nou weet ik niet of de boete op m'n rijbewijs staat of dat ie op de auto staat.
En als ie op mijn auto staat...dan oke...de auto is toch nog niet op mijn naam geregistreerd...dus dan geen enkel probleem...
Maar staat de boete op mijn rijbewijs geregistreerd...heb ik dan een groot probleem als ik volgend jaar weer terug kom naar Australie? Of kan ik fluiten door de douane lopen?
Alvast bedankt voor de moeite..!
Ann
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.... Waarom niet 'gewoon' betalen als je de regels overtreedt????
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ann88

Bericht door Ann88 »

Dat is niet wat ik vraag...

Mijn vraag is...
Staat de boete op mijn rijbewijs of op de auto?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Volgens ons artikel op de auto.
Neemt niet weg dat wanneer je dit probeert te ontlopen (terwijl je zelf aangeeft dat jij de boete hebt gekregen) je deze later toch nog op je bord kunt krijgen. Hoe het precies geregeld is weet ik niet.
E-volve

Bericht door E-volve »

Jenny schreef:Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.... Waarom niet 'gewoon' betalen als je de regels overtreedt????
Zeg dan gewoon niets, ten eerste is dit geen antwoord en ten tweede is dit wel erg de moraalridder uithangen. :X

Ann88:
Flits- en parkeerboetes hangen inderdaad gewoon aan de auto vast en daar zul je over het algemeen geen probleem mee hebben, die zijn vaak geregistreerd op losse hosteladressen en die gooien dat gewoon weg. Ik had het wel op het adres van een maat en heb ook m'n flitsboete destijds heel braaf betaald. (Wel goeie $200 voor 15km te hard...) Later riep elke Ozzie dat ik een veels te brave backpacker was, ook met het betalen van rego etc. dat kunnen ze namelijk niet terughalen bij de verzekeringsmaatschappij oid.
Al is het bij huurautos weer anders, dan krijgt de huurmaatschappij deze op z'n bord en die maakt er dus wel mooi werk van om deze naar je huisadres te sturen. Maar weest gerust, die komt dan netjes in Nederland in de bus :)

Tenzij je, zoals ik, staande bent gehouden en dus ook een papiertje hebt gekregen, dan staat het wel degelijk op naam. Maar ook voor mij is het de vraag wat er nu gebeurt als ik weer terug wil komen. Uberhaupt kon ik het destijds gewoon niet betalen, omdat de herhaling veels te laat kwam (was allang weg toen) en het politiedepartement ook niet erg meewerkte om het mij mogelijk te maken om te betalen. Gezien ik toen al uit de staat was, had het ook verder geen consequenties meer en ik kon toen m'n $500 ook wel beter gebruiken.

Nu heb ik kans dat ik voor m'n nieuwe baan nog eens mag afreizen, dan is het wel even spannend wat er gaat gebeuren, al zal ik em nu wel gewoon betalen als het opkomt. Als ik daarna maar wel het land inmag :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

E-volve schreef:
Jenny schreef:Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.... Waarom niet 'gewoon' betalen als je de regels overtreedt????
Zeg dan gewoon niets, ten eerste is dit geen antwoord en ten tweede is dit wel erg de moraalridder uithangen. :X
Ja dus? Ik vind niet dat een forum moet promoten om wetten te overtreden - vandaar mijn kanttekening. Als mensen geen kritiek willen krijgen op hun handelen, moeten ze overtredingen niet openbaar maken :N
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
E-volve

Bericht door E-volve »

Als we nutteloze kritiek gaan geven is de het einde ook een beetje zoek niet? We weten allemaal prima wat wel en niet mag, maar toch gaat het wel eens mis. En we praten hier niet over belastingontduiking van 100.000+, dus zo erg is het ook niet. :P

Iemand vraagt hier om een normaal advies, heb je er wel eens over nagedacht dat het uberhaupt lastig kan zijn om die boetes te kunnen betalen als je dat dus wel zou willen?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Laten we het vriendelijk houden :Y Het lijkt me duidelijk dat we geen wet ontwijkend gedrag moeten promoten, maar als je goede wil hebt om het af te ronden / te betalen is het nuttig om te weten hoe het zit.

Wat ik me nog wel afvraag is of deze antwoorden gaan over de VS zoals de titel aan geeft of over Australië zoals in het eerste bericht beschreven staat? Misschien moet het topic anders ook geplitst worden.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Bedoelen ze hier niet VS = versus? ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

menasil schreef:Bedoelen ze hier niet VS = versus? ;)
scherp :) Het is dan ook nog vroeg :)
Plaats reactie