De beste periode voor de Tongariro Crossing

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
RpBruno

De beste periode voor de Tongariro Crossing

Bericht door RpBruno »

Ik ben wel even benieuwd,

Ik zit hier nu in Nieuw Zeeland, heerlijk weer en lekker vertoeven op het Zuider-Eiland.
Veel mensen raden mij aan hier zo lang mogelijk op het Zuider-Eiland te blijven.
Ik moet de 28e van Maart de Milford Track lopen, dus ik blijf iig tot die tijd op het Zuider-Eiland.
Maar ik ben ook wel heel benieuwd naar de Tongariro Crossing, en betwijfel of je er net zulke mooie plaatjes kunt schieten in de winter als in de zomer. Anders ga ik namelijk zo snel mogelijk na de Milford Track naar het Noorder-Eiland maar anders blijf ik hier nog lekker een tijdje. Ik ben hier tot de 2e week van September in Nieuw Zeeland maar het kost te veel om van het Noorder- naar het Zuider-Eiland te blijven reizen en aangezien mijn vlucht vertrekt vanuit Auckland, doe ik eerst het Zuider-Eiland en daarna het Noorder.

Of zou ik het gewoon moeten laten varen de Tongariro Crossing? Dan heb ik misschien een goeie reden om een keertje terug te komen naar het mooie Nieuw Zeeland...
zaratoestra
Reisexpert

Re: De beste periode voor de Tongariro Crossing

Bericht door zaratoestra »

Vrienden van ons hebben nieuw zeeland in de winter bezocht... Toen lag er sneeuw in de tongariro crossing en kon deze enkel onder begeleiding van een gids gemaakt worden en dat kostte een serieus pak. Bijgevolg hebben zij dit dan niet gedaan.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ik heb 'm eind april gelopen en dat was prima te doen, geen sneeuw. Vrienden van mij hadden 'm begin december gelopen en er lag nog wat sneeuw. Gewoon een beetje, wat ook weer voor gave foto's zorgde.

Je weet het gewoon niet wat het weer betreft, maar winter lijkt op not done.
Je moet jezelf afvragen of je enkel voor de crossing eerder naar het Noorden wil. Ik weet niet hoe veel je al op het Zuider eiland gezien hebt? Ik weet niet of je tussendoor ook werkt, maar je kan er ook blijven hangen om in een skigebied te gaan werken.

Je moet het afwegen. Ik ben 7 maand in NZ geweest en heb ook dingen nog niet gezien. Dus een mooie reden om terug te gaan, ooit....
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij hebben hem in december niet kunnen doen omdat er een paar dagen zulke dichte mist was dat je letterlijk geen hand voor ogen zag.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Ik heb hem in December gedaan. Toen had ik fantastisch weer! Ik ben toen ook nog Mount Ngarahoe (Mount Doom) opgeklommen. Daar bovenop lag nog wel een btje sneeuw. Kan me voorstellen dat je daar in de winter niet naar boven kan klimmen omdat je daar ook niet echt een normaal pad naar boven hebt.

Volgens mij kan je de rest van de cross ook wel in de wintermaanden doen alleen dan wel begeleid. Als er sneeuw en ijs ligt kan het best gevaarlijk zijn. Maar misschien levert dit wel mooie plaatjes op.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

het weer is het belangrijkste, volgens mij kun je er mooie foto's maken als het weer mee zit, ik had 2 dagen mooi weer en de dag dat ik hem ging lopen regende het en was het mistig, dan is er niks aan. ergste is dan nog dat je op de bus moet wachten die je terug brengt als je geen eigen vervoer hebt.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Als ik een baan ga vinden in Christchurch ga ik zeker langer blijven op het Zuidereiland. En ja dan de Tongariro Crossing maar in de wintermaanden doen. Bedankt voor jullie reacties! En als het niet bevalt in de wintermaanden dan kom ik gewoon nog een keertje terug als het zomer is om hem dan alsnog te doen!

Ik ben Elektricien in Nederland, dat verklaart waarom ik een baan wil zoeken in Christchurch!
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

De tongariro crossing is zeker wel aan te raden! Wij hebben de trek eind februari gedaan, tegen het einde van de zomer daar. Er waren mensen die een paar dagen van te voren waren geweest en weinig uitzichten hebben gehad ivm mist, maar wij hadden perfect weer. Lichte bewolking, nog wel veel blauw en dus goeie uitzichten. Middenin de zomer raad ik je echt af. Er is geen schaduw en het kan behoorlijk heet worden op de berg. Midden in de winter is ook niet aan te raden, ivm sneeuw en ijzel. En alles daar tussen in, dan moet je gewoon geluk hebben. Je zit best hoog en in de bergen is toch anders dan op 'gewoon vlak land'. Het weer kan snel omslaan, dus ga goed voorbereid! Maar ga het zeker doen, het is het echt zoooooo waard!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Volgens mij moet je gewoon geluk hebben met een heldere dag. Ik heb hem in juli ofzo gedaan en geluk gehad....dagen ervoor was het idd erg mistig geloof ik.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Je moet inderdaad gewoon geluk hebben met het weer. Tegen kou kun je je kleden en in de winter kun je denk ik juist ook prachtige foto's maken. Ik heb hem op 4 mei gelopen. Het was vreselijk mistig en we zagen de bergtoppen niet eens (eigenlijk zagen we bijna niks) en konden ze dus ook niet beklimmen. Het waaide ontettend hard en vlak voor de top keerden heel veel mensen terug. Ik ben samen met een ander meisje wel doorgegaan (als ik alleen had gelopen was ik waarschijnlijk ook terug gegaan) en het was uiteindelijk heel goed te doen, maar wel enorm jammer dat het zo mistig was. De dag daarvoor en 2 dagen erna was het prachtig helder weer en liepen mensen in t-shirtjes..... Als er sneeuw ligt en het mag alleen met gids, is het misschien inderdaad minder handig, maar los daarvan kan het denk ik in elk seizoen, als je maar geluk hebt met het weer.
Plaats reactie