Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Erik »

Dat is al snel! Mooi vooruitzicht. Al een idee welke route je ongeveer wil reizen?
marinodm
Vakantieganger

Bericht door marinodm »

Totaal niet,ik zie wel waar ik uitkom.Misschien zijn er hier mensen die mij wat tips kunnen geven,ik zou daar enorm mee geholpen zijn.

Gr
Marino
123rakker123

Bericht door 123rakker123 »

Hee!
Ik ben nu 16, hehe beetje jong dat weet ik! Ik begin aankomend jaar aan mijn opleiding dierenverzorging. Waar ik overigens heel veel zin in heb! Ik wil over +- twee/drie jaar naar Australie vertrekken. Voor 3 of 4 maanden mits mijn school mee gaat werken. Maar daar ben ik heilig van overtuigd. Ik wil in Australie farmerwerk gaan doen tussen de koeien. Zodat ik een ervaring rijker ben bovendien lijkt me dit fantastisch en ik ga er een hoop van leren.

Farmerwerk in australie? Is dit mogelijk? Zijn er uberhaupt veel boerderijen in Australie? Waar zitten die dan voornamelijk? Kan iemand me hier meer over vertellen en natuurlijk hoe het daar is.

groetjessss!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk dat het wel mogelijk om in Australië farmwerk te doen. Er zijn ook cursussen die je kunt volgen. Misschien dat je daar eens naar toe kunt mailen om te vragen of je daar terecht kunt (kom je ook nog eens andere mensen tegen wanneer je zo afgelegen zit). Maar ik denk wel dat je 18 jaar moet zijn voordat dit mogelijk is.
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Ik heb aardig wat mensen ontmoet die Farmwerk hebben gedaan of juist nog gingen doen. Heb geen idee hoe ze eraan zijn gekomen maar dat zal vast niet zo moeilijk zijn. Het is goed verdienen daarzo! dat heb ik wel gemerkt. Is ook wel nodig want het is een erg duur land.
Jeroen en Anita

Bericht door Jeroen en Anita »

hoi allen,

voor Rakker: ik ben al heel wat jaartjes geleden ook naar AUS en NZ geweest. Heb daar toen wat "boerderij"-werk gedaan via WWOOF, Willing workers on organic farms. Een paar uurtjes werken op een BD-farm tegen kost en inwoning. Check de site www.WWOOF.com.au

Intussen is onze reisplanning voor de reis naar Australie (met jullie hulp) al aardig rond.
We gaan 4 mei naar Melbourn op familiebezoek. Op 9 mei vliegen we door naar Perth, waar een 4WD-camper op ons wacht van Apollo. In 35 dagen rijden we via de westkust en de Kimberley naar Darwin.
Bedankt voor al jullie tips (zie forum) die we zeker gaan gebruiken.
We gaan al binnen 10 weken, de spanning neemt toe...
Ik houd jullie zo veel mogelijk op de hoogte.
Jeroen
Alexxia90

Bericht door Alexxia90 »

Aanstaande zaterdag is het dan eindelijk zover dat mijn ticket geboekt word (via australian backpacker)

ik vertrek voor minimaal 3 maanden naar Australie om de oostkust te gaan doen (Sydney naar Cairns)
Om de mensen te leren kennen en om nog even wat te verdienen wil ik gaan werken & wwoof-en tussendoor
En het lijkt mij ook leuk om een keer of meerdere keren te gaan Couchsurfen.

Hierna ga ik verder naar Thailand om het rondje Laos Vietnam en Cambodja te doen in ongeveer 2 maanden.

Eerst nog even mij ticket vast laten leggen en er is geen weg meer terug!
gelukkig 8-)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Lekker! 3 maanden is een hele mooie tijd om te reizen en zeker in Australië. Heb je al een idee waar je precies naar toe wil gaan?
123rakker123

Bericht door 123rakker123 »

Ik weet inderdaad van WWOOF, Willing workers on organic farms maar dit kan je pas regelen als je daar bent want ik begrepen heb. Ik wil als ik mijn ticket geregeld heb ook zeker weten dat ik onderdak, eten en een slaapplek heb. Dat ik op een vaste plek zit en niet na een bepaalde periode weg moet.
catweazel
Vakantieganger

Bericht door catweazel »

Hey allemaal,

Ook ik ben druk aan het plannen voor een reis naar Australië, de planning is om er in iedergeval 12 maanden rond te gaan reizen en als alles mee zit mischien verleng ik mijn reis met nogmaals 12 maanden!!
Mijn planning is een beetje om in Cairns te beginnen en via Sydney, Melbourne en Perth te reizen en werken om uiteindelijk te eindigen in Darwin
Ik moet op dit moment nog een hoop dingen regelen zoals mijn apartement verkopen, waarvan eigelijk alles afhangt, maar zoals het er nu uit ziet ga ik morgen het voorlopig koop contract tekenen :Y en ik hoop zo dat alles goed gaat!
Als het morgen inderdaat gaat gebeuren, kan ik mijn visum aanvragen, het vliegticket boeken en ontslag nemen *O* Ik wil rond half augustus/begin september vertrekken!!

Groetjes arjan
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@arjan spannend! Laten we hopen dat het goed gaat en het contract getekend word! Dan kun je aan het volgende avontuur beginnen. Laat je het even weten of het goed gegaan is morgen?
catweazel
Vakantieganger

Bericht door catweazel »

Het voorlopig contract is een paar uur geleden getekend!!!! *O* *O*
Nu nog beiden 3 dagen bedenktijd en daarna heb ik nog 3 weken de tijd om te vertrekken naar een tijdelijke woning. :)
In de tussentijd kan ik nog een paar dingen regelen waarna de rest wel komt als in in Den haag zit.

Ik heb gelijk nog een vraag aan de forum bezoekers:
Ik ga op basis van een WHV voor minimaal een jaar weg, als ik daar ben wil ik werken als timmerman, dit ben ik ook van beroep, met alle bijbehorende diploma's.
Ik wil mijn diploma's officieel laten vertalen en vertalingen mee nemen zodat ik eventueel makkelijker werk kan vinden daar, maar ik ben benieuwd of de douane in Aus hier moeilijk over gaan doen omdat dit kan over komen alsof ik meer daar ben om te werken dan voor vacantie, is deze angst gegrond en heeft iemand hier ervaring mee??
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Volgens mij maakt dat niet uit, omdat je met een WHV mag werken ;) Als je je diploma's mee zou nemen met een toeristenvisum, dan gaan ze wel moeilijk doen!

Zo ik heb vandaag mn vaccinaties laten zetten (niet specifiek voor Australië maar voor Indo eigenlijk :@ ), maar ik heb iig het gevoel dat ik bijna wegga, ook al duurt het nog 7 maanden en 1 dag. _O-
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@catweazal goed nieuws! Lijkt me niet dat ze nog binnen die dagen gaan afzeggen denk je wel?

@Michelle89 Ach zeven maanden dat is voorbij voordat je het weet. Hoe lang ga je op reis?
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Das waar, het andere half jaar is ook hard voorbij gegaan! Ik ga 3 maanden naar Australië en dan nog 4 weken naar Indonesië. :)

Ondertussen echt rot geslapen met een zere arm en been, lijkt net of ze helemaal beurs zijn door die prikjes. 0_0
Plaats reactie