Verkeersboetes VS douane

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Ben
Vakantieganger

Verkeersboetes VS douane

Bericht door Ben »

Ik ben nu 2x in Australie geweest en de eerste keer had ik een auto gekocht met 2 andere mensen en die auto heeft toen ook niet op mijn naam gestaan om het zo maar eens te zeggen.

Maar afgelopen keer had ik wel een auto op mijn naam staan,en ik heb een hostel gevonden dat ik als postadres opgegeven heb en daar zijn de "mogelijke" boetes ook aangekomen,ik heb het niet zo heel nauw genomen met wat betreft die 110KM per uur overal en parkeren enz enz,ook heb ik geen tol betaalt op de Harbourbridge (ben enkele malen door de E-tag laan opgereden zonder E-tag pasje).

Nu wil ik ik dit jaar weer terug gaan naar Australie,maar als ik bij de douane kom krijg,moet ik dan gelijk mijn open staande schulden betalen of werkt de RTA niet samen met douane??
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey ben,

het volgende gaat iets anders dan in nl.
namelijk als jij je auto verkoopt aan een ander en die schrijft hem over op zijn naam, dan neemt die automatisch de bekeuringen ook over.

oftewel jij hebt nergens last van. dus geniet van aussie
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Het kan aan mij liggen maar ik vind dit dus best asociaal! Als je jezelf niet aan de regels houdt moet je er ook voor boeten. Nu scheep je iemand anders op met jou misstanden.

Door dit soort acties komen er alleen maar meer regels en restricties voor mensen die zich wel netjes gedragen.

Maar hé, dit is mijn mening :)
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Die regels die komen er toch wel,is weer werkverschaffing en brengen zichzelf wel op in de vorm van bekeuringen,in NL teminste.

Ik ga toch niet de heletijd 110 rijden waar niks op de weg is.
Ik heb ook stukken met 140/150km gedaan in Australie.
Net als ik dat in NL en DE ook doe.

En dat E-tag betalen had ik eerst niet door later wel,maar ik had zoiets ik zit de laatste week in Australie wat kan mij het geven E-tag baan is niks loos en kost je ook niks,en die andere die de auto gekocht heeft was een Engelsman die ook een Hostel (hetzelfde als ik) als postadres had en die die ging naar Perth en zou vanuit daar naar huis gaan dus die zal ook nooit 1 boete krijgen.

Maar het blijft niet netjes daar heb je gelijk in,ben der wel blij mee dat ik niet voor een 100 of 3 tot 8Aus dollar aan boetes krijg daar.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ach ja of het klopt of niet!!!

als Australiër weet je dit!!! en je kunt in de staat waar de auto is geregistreerd ook nagaan of er boetes op de auto openstaan.
check je dit niet dan vind ik dat dom en is het je eigen fout als je een auto koopt met boetes er op.

als backpacker hoef je eigenlijk alleen je bekeuringen te betalen als ze je staande houden en geen check mee geven.
JCB
Vakantieganger

Bericht door JCB »

Ben schreef:Die regels die komen er toch wel,is weer werkverschaffing en brengen zichzelf wel op in de vorm van bekeuringen,in NL teminste.

Ik ga toch niet de heletijd 110 rijden waar niks op de weg is.
Ik heb ook stukken met 140/150km gedaan in Australie.
Net als ik dat in NL en DE ook doe.

En dat E-tag betalen had ik eerst niet door later wel,maar ik had zoiets ik zit de laatste week in Australie wat kan mij het geven E-tag baan is niks loos en kost je ook niks,en die andere die de auto gekocht heeft was een Engelsman die ook een Hostel (hetzelfde als ik) als postadres had en die die ging naar Perth en zou vanuit daar naar huis gaan dus die zal ook nooit 1 boete krijgen.

Maar het blijft niet netjes daar heb je gelijk in,ben der wel blij mee dat ik niet voor een 100 of 3 tot 8Aus dollar aan boetes krijg daar.
Dan hoop ik jou dus nooit in nederland op de weg tegen te komen.

Al die regels zijn er niet voor niets. En dat je jezelf dood rijd okee maar je brengt ook altijd anderen in gevaar.
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Ik weet niet of jij het in de gaten hebt,maar als je in NL of DE de autobaan opgaat maar als je 120 rijd schiet het verkeer links langs je af,en als er niks op de weg is en ik heb haast ga ik soms 140 150 rijden met mijn auto.

Ik heb dan wel een zware auto met een 3 liter benzine motor met ook fastoenlijke remmen.

Ik vind 120 in een kleine auto (tot 1000kg) gevaarlijker als 140km met een grote auto 1,5 ton.
Ik heb zelf een Opel Corsa gehad en daar voelde ik me met 120 onveiliger in als nu met 140 in mijn Opel Monza.

Compleet nl rijd te hard,en als ik in Australie niks op de weg heb in the middle of nowhere ga ik geen 110 rijden maar verhoog ik de snelheid ook.

Dus ga hier in niet de verstandige meneer uithangen en over veiligheid lullen anders ga je maar te snel rijdende auto mobilisten van de weg afhalen en vertellen hoe gevaarlijk en dom ze bezig zijn.

In the Northern Territory zijn ook geen snelheid regels,ga je daar ook vertellen dat het gevaarlijk is als ze hard rijden en dat de mensen zichzelf maar ook andere in gevaar brengen.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

In the Northern Territory zijn ook geen snelheid regels.
die zijn er wel sinds half 2007 maximum is nu 130 en ik zou maar oppassen ze controleren het ook nog af en toe.

wat betreft de discussie die hier is ontstaan:
het is normaliter niet toegestaan om harder te rijden dan toegestaande maximum snelheid. nu is het algemeen bekend dat er in Nederland vaak te hard wordt gereden. je kunt dan 2 dingen doen. je aan de toegestaande snelheid houden of je snelheid aanpassen aan het overige verkeer op de weg.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ben, het is heel fijn dat je jezelf een hele vent vind en dat je denkt dat de regels gemaakt zijn voor anderen en niet voor jou. Blijf jij maar in jezelf geloven en kijken naar die paar andere gekken op de weg die er net zo over denken als jij.
Maar er is een hele grote groep mensen die zijn hart vasthoud en hoopt nooit de dupe te worden van een automobilist als jij.

ik rij nooit te hard want dat is me veels te duur en ik word echt niet aan alle kanten ingehaald. ik rij gewoon mee met de meerderheid van de mensen die zich aan de snelheid.

wat betreft de maximale snelheid...die is inderdaad bedacht om te voorkomen dat mensen dodelijk verongelukken...voor het geval je je afvroeg waarom die eigenlijk ingesteld word

ik zou iedereen in Australie toch willen adviseren zich een beetje aan de snelheid te houden want een botsing met overstekend wild is meet meer dan 100 km/h geen pretje. Grote kans dat je van de weg afschiet en het niet overleefd.

en wat betreft de boetes......omdat er dus types als Ben rond lopen is het een goed idee om te checken of er boetes zitten op de auto die je wilt gaan kopen. En mocht je zelf misschien een boete hebben opgelopen die je niet ter plekke hebt hoeven betalen...vertel dit dan ook aan de toekomstige koper van je auto
Wel zo netjes!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Ik vind mezelf geen stoere jongen,maar ik word aangesproken omdat ik af en toe harder rij als toegestaan,regels zijn regels en regels zijn er idd voor de veiligheid (en na mijn idee om geld te verdienen voor de overheid teminste sommige,persoonlijk vind ik 20KM te hard op de autobaan lang niet zo erg als 70 in een 50km zone.)

Maar als ik bv s,nachts op de autobaan zit en er niet veel op de weg dan gaat de rechter voet wel eens wat dieper naar beneden.

En als je veel in de auto zit zoals ik (400/500km per week) heb je wel eens de neiging om harder te gaan als mag.

Wat betreft Australie en snachts rijden...Kan ik afraden of met max 60/70km omdat er overal kangaroo,s op de weg afkomen en een ontmoeting met de auto is niet zo heel fijn.
Maar in NL heb je zoiets niet daar is snachts of als er niks op de weg is overdag 140/150 geen probleem teminste niet volgens mij.

Drinken en rijden doe ik niet,de helft van de locals in Australie in de kleine dorpen doet dit bv wel,want met de fiets naar de kroeg die 15km verder is doen ze niet,dat vind ik 20x erger als de snelheids limiet overtreden.

Maar ik had een vraag wat betreft boetes en douane en daar heb ik mijn andwoord op gekregen en of iemand mijn rijstijl lomp/gevaarlijk/gek vind intereseerd me niet,iedereen rijd wel eens te hard en ik bewust en durf het toe te geven.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik zal eerlijk zijn, ik hou me in Nederland vrijwel nooit aan de snelheid, alleen als ik niet anders kan.

Maar ik, en met mij vele anderen, gaan op vakantie om het gehaaste leven in Nederland te ontvluchten. En toch zijn er sommigen die ervoor kiezen om op vakantie, in een land waar niemand gehaast lijkt, hetzelfde gehaaste leven voortzetten. Kijk, en dat is nou iets wat ik niet begrijp.
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Kijk iemand die teminste eerlijk is.

Ik heb ook niet hoe een maniak door Vic/NSW/South Australia gereden maar af en toe een 30-50-70km lang wat harder dan mag.

Lekker cruisen met 100 a 110 is fijn in zo,n grote stationwagen (ford Falcon 4.1L) maar af en toe ff op zun tijd de snelheid wat opvoeren vind ik ook fijn.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk dat we de discussie wat betreft het te hard rijden ook bij moeten laten :) Punten van beide kanten zijn gemaakt en that's it.

Wat ik dan nog wel graag zou willen weten is wat er dan gebeurd als je wel zo'n auto koopt waarop nog boetes openstaan. Kun je als je aan kunt tonen dat je de auto later gekocht hebt nog onder de boete uitkomen. En hoe je kunt controleren of er een boete open staat?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ok Ben. uitleg begrepen.

wat betreft die boetes Erp
je moet zelf checken voordat je koopt. wanneer je dus achteraf geconfronteerd word met boetes heb je gewoon pech.
Als je niet op de hoogte was van deze regel is ook gewoon pech. Daarom moet je je ook goed laten informeren en vind ik zelf dit soort dingen....auot's kopen in het buitenland....altijd erg tricky.
Dit is ook 1 van de redenen dat er van die autobarns zijn.

wat betreft regels en niet weten. De wet....en de uitvoerders daarvan zijn erg hard. Er is zoiets als onderzoeksplicht en dat heb jij als koper. je kan je nooit verschuilen achter het niet weten hoe de wet werkt.
Een wetboek is oa gemaakt zodat iedereen het kan lezen.
Het hek zou ook behoorlijk van de dam zijn als ze gingen luisteren naar iedereen die zegt iets niet geweten te hebben :)
wat niet weg neemt dat het erg lullig is als je iets echt niet wist en in de shit terecht komt, maar goed.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

go bolletjeom,

is me weer eens voor. maar ja ze heeft gelijk met wat ze schrijft.
ik zal hier eens een goed stuk tekst over schrijven voor alle leken qua auto kopen in australie. mocht je voor die tijd naar aussie gaan en ik de tekst nog niet klaar hebben ga eens bij travellersautobarn of de carmarket langs, die willen je vaak wel wat vertellen waar je op moet letten bij een auto kopen.
Plaats reactie