2,5 dag Miami

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

2,5 dag Miami

Bericht door bolletjeom »

hooooiiii
zoals het er nu uitziet hebben we een stopover van 1,5 dag in Miami
Wat moeten we met die beperkte tijd zeker doen???
En waar is het een beetje goedkoop slapen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Re: 1,5 dag Miami

Bericht door jaydee »

Miami is niet zo heel bijzonder. Voornamelijk (dure) winkel gelegenheden en barretjes. Downtown vond ik echt een shithole. Beter dan maar naar south beach. Beetje aan het strand liggen :). Je hebt daar ook nog een art deco wijk. Wel grappig als je dat kan waarderen.

Staan wel wat hostels op deze site. Heb zelf in South Beach hostel gezeten. Wel leuk, met een barretje e.d. maar mss wel wat meer voor jonge backpackers die willen feesten. Ligt erg dichtbij het strand en uitgaansgebied/winkeltjes bla bla bla.
bolletjeom
Reisexpert

hmm, sugereer je dat ik oud ben...haha
ik denk ook dat het southbeach word. Maar jij vond de stad verder niet zo bijzonder? Dus we kunnen ook best een dagtourtje everglades doen? Dan missen we niets bijzonders in miami.
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Ik vond miami op zich wel leuk. Als je een dagje hebt kan je over het strand wandelen, en in de stad heb je bijzondere art deco huizen en s avonds in een foute tent aan de bouevard iets drinken. Er is ook een cubaanse wijk, maar dat vond ik zelf tegenvallen. Everglades vond ik ook leuk. Het is dik een uur rijden en daar heb je wel een auto voor nodig. Weet niet of je ook tpurs kan boeken.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:hmm, sugereer je dat ik oud ben...haha
ik denk ook dat het southbeach word. Maar jij vond de stad verder niet zo bijzonder? Dus we kunnen ook best een dagtourtje everglades doen? Dan missen we niets bijzonders in miami.
Hahaha, niet jong meer toch ;).

Maar nee ik vond het niet bijzonder. Mist niet veel als je lekker naar de everglades gaat. Wat ik al zei; south beach is wel leuk hoor. Beetje strand enzo maar echt speciaal is het allemaal niet. Ik was er aan het einde van een trip van een paar maanden dus heb daar ff lekker ontspanne gedaan. Beetje bakken en feesten (wat wel erg goed te doen is daaro).
bolletjeom
Reisexpert

Re: 2,5 dag Miami

plannen krijgen vorm...
we hebben er 2,5 dag. we komen op dag 1 aan om 12.00 na een redelijk korte vlucht uit Nicaragua, dan een volle dag en de dag erna vertrekken we om 20.00
Ik heb fijne connecties dus nu een tweepersoonskamer in een Airporthotel voor de prijs van een bed op een slaapzaal in Southbeach én een gratis huurauto *O*
kortom, we zijn mobiel!

iemand op de keys geweest? is het de moeite waard om die af te rijden en is er reden om te stoppen? iemand enig idee of snorkelen daar de moeite waard is?
We gaan natuurlijk ook even kijken in South Beach en de artdeco gebouwen.
Omdat we mobiel zijn kunnen we alle kanten op in de Everglades. Volgens de boekjes zijn er 3 plekken waarvandaan je de boel kunt bekijken. Iemand ervaring daar? Is een ventilator boot echt not done? hoe kan je de Glades dan mooi ervaren?
zine

Bericht door zine »

Everglades en Key West.. zeker doen als je de kans hebt!

Over de Everglades:
Let er wel op dat je een 'goed' agentschap kiest om zo'n propellerboottocht te maken.. Met 'goed' bedoel ik hier dat er ook organisaties zijn die de alligators naar de boten lokken met voedsel om sensatie voor hun publiek te verzekeren. Wij waren hier niet voor en kozen voor een gewoon, authentiek agentschap. Het was SUPER!
Mooie rondvaart gedaan op zo'n propellerboot met persoonlijke gids, veel dieren gezien (1 alligator).
Het heet "Coopertown", best herkenbaar aan hun wit bord met blauw en rode letters met erop vermeld: "population: 00008".

Als jullie honger krijgen na zo'n boottochtje, ook geen probleem. In het hutje erlangs kunnen jullie o-ver-heerlijke "gator tale" en "frog legs" eten (vers gevangen, jawel!). Klinkt misschien wat vies, en ziet er ook niet uit met die gefrituurde kikkerbenen op je bord maar het is werkelijk superlekker! :Y

Over The Keys:

Wel een redelijk stuk rijden vanuit de Everglades. Wij hadden een stop ingelast in Key Largo, helemaal niks speciaals te zien behalve de overweldigende zonsondergang/opgang.. Key West was dan weer prachtig! We hebben daar in een hotel geslapen genaamd "Ambrosia Gardens". Je krijgt een eigen, heel erg gezellig ingericht huisje om te slapen (1 verdiep ervan). Over de prijs kan ik je geen info geven, ik was er met familie en moest het niet zelf betalen dus daar moest ik me die keer geen zorgen over maken ;).

Zijn er ook gaan snorkelen, prachtige ervaring! Dolfijntjes en barracuda's (goed om de hele weg met dat liedje in je hoofd te zitten) die langs de boot zwemmen. Eenmaal in het water kon je je ogen de kost geven aan de scholen vissen die voorbij kwamen.. Wel heel erg vermoeiend, maar oh zo de moeite waard!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en laat die "gator tale" smaken *)!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. - Mark Twain
bolletjeom
Reisexpert

bedankt voor je reactie....ik ben alleen al terug ;)

We hebben bewust geen propellor boot gedaan omdat ik het sowieso te verstorend vind voor de natuur. We hebben de zuid route genomen en daar een paar mooie wandelingen gemaakt. Veel aligatoren gezien. Van baby's tot joekels. Ook de softshell turtle die eieren ging leggen. Gaaf!

De keys hadden we te kort tijd voor. We zijn naar Key Biscane geweest voor een halve dag strand.

Miami was best leuk...voor een paar dagen. Maar ik zie mezelf niet snel terug gaan. Of iemand anders moet voor me betalen 8-)
zine

Bericht door zine »

Haha oeps, sorry voor de late reactie dan ;).
Maar je hebt het toch wel naar je zin gehad blijkbaar.. fijn om te horen!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. - Mark Twain
Plaats reactie