Kredietkaart nodig voor Thailand, Laos en Maleisië?
Kredietkaart nodig voor Thailand, Laos en Maleisië?
Heb ik een kredietkaart nodig in Thailand, Laos, Maleisië en Indonesië(Bali/Java)?
Of kan ik daar gewoon geld pinnen met mn maestro-kaart?
We zouden 3 maanden backpacken door deze landen.
En heb ik hiervoor eventueel dollars of iets anders nog nodig, of kunnen we gewoon in deze landen pinnen?
We zouden 3 maanden backpacken door deze landen.
En heb ik hiervoor eventueel dollars of iets anders nog nodig, of kunnen we gewoon in deze landen pinnen?
Re: Kredietkaart nodig voor Thailand, Laos en Maleisië?
Je kan in principe pinnen, maar het is toch best handig om wat contanten (m.n. in Laos) en een creditkaart achter de hand te hebben. Ik gebruik hem bijna nooit, maar voor noodgevallen is zo'n kaart erg handig. Denk hierbij aan situatues dat je je pinpas kwijt bent, of onverwachts ziek wordt en een (hoge) doktersrekening moet betalen. Ook voor vliegtickets is een cc handig.
Samengevat: het hoeft niet perse, maar ik raad het je wel aan.
Samengevat: het hoeft niet perse, maar ik raad het je wel aan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
pinnen werkt overal prima, maar zou daar idd niet afhankelijk van wilen zijn
Ik steek altijd een leuk bedrag aan dollars bij me, ook het handigste bij de grenzen
Verder gebruik ik nog een partij reischeques die ik achter de hand hou
Doktersrekeningen hangt wat af van je verzekering, kleine bedragen moet je zelf dokken of op afgelegen plaatsten, maar dat zullen nooit echt extreme bedragen zijn (als het goed is)
Voor echte grote problemen altijd een dure privekliniek nemen, verzekering geft ze dan een garantie, dan ben je daar verder van af, en zoeken ze het maar uit
Ik steek altijd een leuk bedrag aan dollars bij me, ook het handigste bij de grenzen
Verder gebruik ik nog een partij reischeques die ik achter de hand hou
Doktersrekeningen hangt wat af van je verzekering, kleine bedragen moet je zelf dokken of op afgelegen plaatsten, maar dat zullen nooit echt extreme bedragen zijn (als het goed is)
Voor echte grote problemen altijd een dure privekliniek nemen, verzekering geft ze dan een garantie, dan ben je daar verder van af, en zoeken ze het maar uit

Als je uit België komt, moet je wel eerst even de blokkering van Maestro buiten de EU opheffen bij je bank.Otaz schreef:Heb ik een kredietkaart nodig in Thailand, Laos, Maleisië en Indonesië(Bali/Java)?
- bolletjeom
- Reisexpert
doktersrekeningen hangen zeker van je verzekering af!!! er zijn verzekeringen die er van uit gaan dat je zelf voorschiet. Niet hele dure operaties maar toch ook dingen die in honderden euro's kunnen lopen.
Ook onverwachte vluchten naar huis mag je vaak zelf voorschieten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
Klopt,,, staat in de voorwaarden die bijna niemand leestbolletjeom schreef:doktersrekeningen hangen zeker van je verzekering af!!! er zijn verzekeringen die er van uit gaan dat je zelf voorschiet. Niet hele dure operaties maar toch ook dingen die in honderden euro's kunnen lopen.

Verder hangt het af van je polis, ook wat terugvluchten betreft,,, tenzij het verzekerd is en de bedragen gewoon niet kunnen worden voorgeschoten,,, bv aan het eind van de vakantie is de poen op, en menselijkerwijze zal de verzekering dan een zekere mate van coulantie aannemen
- bolletjeom
- Reisexpert
coulantie is lang niet altijd het sterkste punt van verzekeringsmaatschappijenbv aan het eind van de vakantie is de poen op, en menselijkerwijze zal de verzekering dan een zekere mate van coulantie aannemen

Wanneer een verzekeringsmaatschappij het niet voor elkaar krijgt om een ticket in te boeken moet je het zelf doen en voorschieten. Dat heeft dus meer te maken met niet kunnen dan met al dan niet coulant zijn van een verzekeringsmaatschappij.
Voorbeeld: Je moet terug vanaf een kleine luchthaven. om een vlucht te halen die vertrekt uit de hoofdstad. Dan kan het zijn dat de maatschappij die grote vlucht kan inboeken en voor je betaald maar dat je gevraagd word om naar de kleine luchthaven te gaan en bijvoorbeeld ter plekke een ticket te kopen bij een lowcost airline omdat er geen plekken meer beschikbaar zijn bij een normale airline. Omdat de verzekeringsmaatschappijen lowcosttickets niet kunnen boeken moet je voorschieten. Je krijgt dan later dat geld terug
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
het hangt ook nog af vh ziekenhuis als je in een klein lokaal ziekenhuis of staats ziekenhuis in thialand terecht komt hebben ze vaak geen ervaring met verzekeringsmaatschappijen en zal je toch echt eerst alles zelf moeten voorschieten.
Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis.
Zal de Thaise logica nooit begrijpen
Zal de Thaise logica nooit begrijpen
De mastercard is aangevraagd, en ik zou ze het einde van deze week al binnen hebben. 
Ik wist niet dat de maestrokaart niet meer geldig is buiten Europa, ik heb dit even nagevraagd bij de bank.
De kaart kan tijdelijk geactiveerd worden buiten Europa, voor maximum 3 maanden. (Dexia bank België)

Ik wist niet dat de maestrokaart niet meer geldig is buiten Europa, ik heb dit even nagevraagd bij de bank.
De kaart kan tijdelijk geactiveerd worden buiten Europa, voor maximum 3 maanden. (Dexia bank België)
En als je langer dan 3 maanden in het buitenland zou zijn, kan je ook nog een volmacht aan bijvoorbeeld je ouders geven zodat zij na 3 maanden de opheffing kunnen verlengen.Otaz schreef:De mastercard is aangevraagd, en ik zou ze het einde van deze week al binnen hebben.
Oke, bedankt!