Maand Thailand - Cambodja - Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Lee_niels

Maand Thailand - Cambodja - Vietnam

Bericht door Lee_niels »

Hallo,
Ik ben aan het orienteren om voor een maand naar Azie te gaan. Zit te denken om naar Thailand, Cambodja en Vietnam te gaan. Is dit realistisch in een maand of moet ik 1 of 2 landen skippen? En wanneer is de beste periode om te gaan (zit zelf te denken aan juni, juli, augustus of september)?

Het is echt moeilijk kiezen, want er is zoveel leuks te doen, maar zo weinig tijd...

Graag jullie advies!
Gr. Niels
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Maand Thailand - Cambodja - Vietnam

Bericht door eefje »

Een maand voor deze 3 landen is wel heel kort. Ik zou eerder voor Thailand en Cambodja of Vietnam en Cambodja gaan. Dit is goed te doen, drie maanden zou wel heel erg door de landen haasten worden wat natuurlijk zonde is, daar zijn het te mooie landen voor!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

3 landen in een maand is niet realistisch.

Ik zou een maand naar Thailand gaan, of een maand naar Vietnam. Als je perse twee landen wilt 'zien' (bezoeken dus) dan zou ik naar Thailand gaan met een uitstapje naar Angkor Wat. Dat is het maximum!

Op dit forum staan al heel veel vragen over planning, ik zou eens een aantal oude draadjes doorspitten. Maar houd er rekening mee dat reistijden lang zijn, en wegen vaak slecht.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Lee_niels

Bericht door Lee_niels »

Ik zit al rond te struinen op het forum. Denk dat het inderdaad niet heel erg realistisch is om 3 landen te pakken.

Ik wil eigenlijk van de zomer (juni, juli, aug of sept) gaan. Is deze tijd van het jaar een goede om naar Thailand te gaan? Ik heb op verschillende sites gelezen dat dat in het regenseizoen is.

Bedankt alvast voor de tip!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je moet je niet af laten schrikken door regen. Het komt meestal op hele gezette tijden en is vaak ook wel lekker.
Zelf vind ik bewolking wel fijn omdat ik anders levend verbrand.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jan farang
Reiziger

Bericht door jan farang »

Ach zelf ben ik gewoon graag aan het hobbelen treintje bus ect, ik ben wel eens door thailand gegaan, dan wat rustiger door Laos, vietnam deed ik dan van het midden naar Cow doc ect weer een dagje of 12 over, toen via mehkong, naar Phom Penn, daar nog wat rondgehangen,,,, die Cambodjanen, tja was mijn ding niet zo. Van daaraf weer richting trat, daar nog een dag of wat rondgehangen,,, deed er dertig dagen over toen,,,dus het is wel te doen.
Maar waarom zou je als het je eerste keer is?
Pak dan gewoon thailand, om te starten dan zie je een ander jaar weer wat verder......
Plaats reactie