Sydney

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Marije
Reisexpert

Re: Tips voor rustig hostel in Sydney?

Bericht door Marije »

Bedankt voor alle tips! Het was nog best lastig, omdat ik daar ben van 6 tot 11 januari en ik kwam er achter dat het dan nog hartstikke druk is door oud & nieuw, dus heel veel hostels zaten gewoon al vol, waaronder die Wood Duck Inn, die wel heel leuk leek! Maar ik heb nu gekozen voor Alfred Park Budget Accomodation: budget is natuurlijk fijn en hij heeft heel veel goede recencies. Ligging is ook fijn. Nog maar 5 maanden wachten :D
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

YHA Sydney Harbour, gloedjenieuw! Erg fijn hostel, rustig ook. Wel prijzig, voor 6 bed dorm betaal je AUS$ 37,50,-.
evelien1990

Bericht door evelien1990 »

Jaaaa Alfred Park accomodation! Ik heb d'r twee maanden gewoond en wat n tijden daar beleefd! De eigenaars zijn heel aardig en de kamers heel relaxed. Zorg dat je op een kamer komt voor 4, dan heb je waar voor je geld, nl koelkast en airco en nummertje 23 is ook nog eens enorm. En de ligging vanaf het vliegveld is ook chill, met de shuttle word je daar namelijk als eerste gebracht en als laatste opgehaald, dus de kortste reistijd. Vergeet niet naar Coogee beach te gaan, de bus stopt voor de deur!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

evelien1990 schreef:Jaaaa Alfred Park accomodation! Ik heb d'r twee maanden gewoond en wat n tijden daar beleefd! De eigenaars zijn heel aardig en de kamers heel relaxed. Zorg dat je op een kamer komt voor 4, dan heb je waar voor je geld, nl koelkast en airco en nummertje 23 is ook nog eens enorm. En de ligging vanaf het vliegveld is ook chill, met de shuttle word je daar namelijk als eerste gebracht en als laatste opgehaald, dus de kortste reistijd. Vergeet niet naar Coogee beach te gaan, de bus stopt voor de deur!
Super om te horen!!! Ik heb inderdaad een 4 persoons kamer geboekt, dus dat is fijn. Dat strand ga ik zéker verkennen! Heel erg bedankt voor de tips!
zaratoestra
Reisexpert

To Sydney or not to Sydney??

Bericht door zaratoestra »

hey,

Van Singapore naar NZ vliegen we over Sydney... op zich kunnen we daar een tussenstop maken van enkele dagen maar weet het nog niet zo goed...

Wat is er zo allemaal een beetje te zien in de stad zelf?? Makkelijk qua openbaar vervoer..??
En hoeveel dagen zouden jullie er dan voor uit trekken...??

Ik kijk even onder de reisinformatie maar hoor het graag van mensen die er al geweest zijn...
Duurte van het levensonderhoud?? en slaapplaatsen?? vnl. dan een hotel of jeugdherberg met een eigen kamer...

Groetjes ellen
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: To Sydney or not to Sydney??

Bericht door Moira »

Als je mij zou vragen een paar dagen Sydney dan zeg ik doen. Ik ben er 3 keer geweest waaronder 1x voor 2 maandne gewoond. Ik vind het daar geweldig.
Je kunt daar natuurlijk het geweldig Opera House zien.
Verder is er een geweldige dierentuin en je zou dus naar de Blue Mountains kunnen gaan.
Het openbaar vervoer is prima en goed te doen.
Accomodatie is net hoe gek je het wil maken. Hier staan ook tips voor hostels in Sydney.

gr van Moira
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Ik vlieg ook vanuit Singapore naar NZ en heb er juist een extra stop van 4 nachten in Sydney tussen geplakt op de heenweg. Wilde het toch niet ongemerkt voorbij vliegen. Wil hier ook een dag naar de blue mountains gaan en verder de stad verkennen met uiteraard een bezoek aan het opera house en de harbour bridge. De rest ben ik nog aan het uitzoeken, maar denk dan bv aan het queen victoria building en the rocks.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik ga er het komende jaar wonen, dus eh.. ja! ik kan het je zeker aanraden. Je kunt je er gemakkelijk een week vermaken, zo niet langer.
Denk aan: Sydney aquarium, Het Wildlife centre en maritiem museum (allemaal in darling harbour), de Sydney tower beklimmen, een dagje naar Manly beach (vanaf Sydney harbour met de boot, echt leuk!), naar Bondi beach wandelen vanaf Coogee beach (dagtripje), je kunt makkelijk naar de Blue mountains voor een dag, of gezellig rondlopen in The Rocks (oudste buurt van Sydney), de harbour bridge beklimmen, een tour van het Opera House nemen, de enorme botanische tuinen bezoeken, naar de dierentuin (andere kant van de haven), luna park ('achter' de brug), er zitten ontzettend veel gave musea, je kunt er heerlijk winkelen, sportwedstrijden bezoeken (paardenrace, australian football) ... eh... moet ik nog meer noemen?? *O*
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

@zaratostra: Mocht je de Harbour Bridge willen beklimmen, reserveer dat dan van tevoren (kan via hun site), want het is populair en is vaak vantevoren 'uitverkocht'. Voor de andere dingen die genoemd worden, is het niet nodig om vooraf te reserveren. Mocht je naar de Zoo gaan met de boot, dan heb je meteen waanzinnig uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. Persoonlijk vond ik Bondi Beach leuker dan Manly, maar smaken verschillen.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Oooooh, Sydney is leuk!!! (jaloers) Er zijn zo veel leuke dingen te doen en te zien. Tis wel duur trouwens, maar daar valt omheen te werken.

Je kunt ipv Sydney Harbour Bridge beklimmen (à $200 de man, YIKES) ook de Pylon climb doen: $9, zelfde uitzicht en je eigen foto's maken. Vond het een aanrader! Ik kan je overigens ook YHA The Rocks van harte aanbevelen. Een goedkoop hostel, niet hét goedkoopste van de stad, maar ook zeker niet het duurste, maar wel met hét uizticht van de stad (wij hadden een kamer met uitzicht op The Opera House, spring spring spring!!) en TOP dakterras. Én het was gloednieuw, ook fijn.

Er zijn trouwens genoeg dingen die je gratis en goedkoop kunt doen in Sydney, gewoon even een Google actie op gratis en goedkoop in Sydney of Sydney on a shoestring en je krijgt opties genoeg!

Have fun.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Jammer genoeg hebben wij niet veel van Sydney gezien toen we daar waren, het plan was om nog terug te keren en het goed te doen....maar helaas, zoals dat zo vaak op reis gebeurt, was het plan opeens weer anders :-) Qua stranden kan ik wel Cronulla aanraden. Beetje aan de rand van de stad, maar wel echt super chill! Leuker dan Manly en Bondi....maar zoals al gezegd, smaken verschillen...have fun!
patricia4

2 dagen kangeroo island of 3 dagen sydney?

Bericht door patricia4 »

Hallo,
In september ga ik een maand naar Australie. Volgens de planningen zal ik op 9 september van Adelaide naar Sydney vliegen om daar een begeleide groepsreis te doen. Op 7 en 8 september is er ruitme om een tweedaagse te doen naar kangeroo island. Dit lijkt me wel wat, zeker als natuurliefhebster en bioloog moet dit een must zijn om te bezoeken. Maar vele mensen op allerlei reisforums zijn er niet zo lovend over. Vaak lees ik dat het veel te duur is voor wat het is en dat de verwachte beestenboel niet altijd te bespeuren valt. Ik vind ook wel goede reacties, maar die zijn precies in de minderheid.
Ik twijfel er nu aan om deze tweedaagse te doen. Het gaat wel wat kosten en als het dan tegenvalt...Het alternatief is om vroeger richting Sydney te vliegen en er dan 3 dagen te blijven.
Iemand met goede raad?
Patricia
Robin
Reisexpert

Re: 2 dagen kangeroo island of 3 dagen sydney?

Bericht door Robin »

Ik weet niet hoeveel dagen je tour in sydney doorbrengt? Op zich kan je in 2 dagen de highlights van sydney doen, opera house, harbour bridge, de botanische tuin en de oude wiijk bij opera house, ferrytripje bijv. Naar manly en daar paar uur relaxen op het strand of bus naar bondi voor paar uurtjes strand. Als dit al in je tour zit zou ik toch voor kangeroo island kiezen.... Kan me niet voorstellen dat je als bioloog en natuur liefhebster wild wordt van shoppen, de zoo of het acquarium, maar dat je liever in de echte natuur loopt. Als sydney verder niet in je tour is opgenomen zou ik voor sydney kiezen, aangezien de rest van je tour waarschijnlijk ook veel natuur is en dan een stad met en paar iconische hoogtepunten wel leuk is als afwisseling.
patricia4

Bericht door patricia4 »

Wel,

sydney zit niet echt verwerkt in die groepsreis. Eigenlijk zit ik maar één volledige dag in sydney, en dan nog eens twee halve dagen, rekening gehouden met aankomst in sydney en terug vertrekken naar nieuw zeeland.
In totaal zijn dat er wel twee, maar het klinkt niet echt ideaal.

Ik ben vooral bang dat als ik kies voor dat eiland, ik nadien ga zeggen: mooi, maar veel te duur, beter dat geld in wat anders gestoken.

Patricia
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik las ergens anders op het forum dat de overtocht naar Kangaroo Island 276 dollar kostte, ik ben daar zelf heel lang geleden geweest dus hoe het er nu is weet ik niet, maar ik vond het destijds wel de moeite waard. Misschien dat je ook contact op kunt nemen met de persoon in het andere topic misschien dat hij je dan kan vertellen of het de moeite waard is. Hij heeft dan de meest actuele informatie.
Plaats reactie