Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Net terug van werken en me aan het inlezen op Nicaraqua. Krijg er steeds meer zin in. Veel te zien en te doen daar. Blijkt er ook nog een vroegere buurjongen van me daar te wonen. Of ik in ieder geval wat stroopwafels mee wil nemen.
Zooo net terug van de emigratiebeurs. Stukje wijzer, nog meer kriebels
Welk erg Scandinavië gericht, maargoed. Ff zitten kletsen met de mensen van Joho.
Wel belachelijk trouwens dat er bij DUO NIEMAND was die IETS kon vertellen over stufie terugbetaling terwijl je in het buitenland zit/woont/werkt.

Wel belachelijk trouwens dat er bij DUO NIEMAND was die IETS kon vertellen over stufie terugbetaling terwijl je in het buitenland zit/woont/werkt.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
- bolletjeom
- Reisexpert
ben je al thuis,schat?
Ik ben nog onderweg. Ook goede nicaragua connecties opgedaan.
Volgend weekend sauna???
Ik ben nog onderweg. Ook goede nicaragua connecties opgedaan.
Volgend weekend sauna???

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sauna! Lekker!
Uuh ik kan me dat nauwelijks voorstellen, ik heb zelfs voor ze gewerkt en dat is gewoon standaard info, niks spannends hoor. Staat ook allemaal gewoon duidelijk op de website.Kuess schreef: Wel belachelijk trouwens dat er bij DUO NIEMAND was die IETS kon vertellen over stufie terugbetaling terwijl je in het buitenland zit/woont/werkt.
Het is heel simpel hoor alleen omdat jij in het buitenland gaat wonen betekend dit niet dat je niet meer terug hoeft te blijven betalen. Dit blijft gewoon verplicht!.
En van die mensen die denken dat ze er wel mee weg komen om te vertrekken en niet meer te betalen die merken vanzelf dat ze in de meeste landen ook deurwaarders hebben. Of als je toevallig in een land woont waar dat niet het geval is en je het bedrag maar hoog genoeg op laat lopen dat je bij de ambassade geen nieuw paspoort meer krijgt en met je huidige bij de doane tegen wordt gehouden.
Als je niet genoeg verdiend dan kan je net als in Nederland een verzoek indienen voor een lager maandbedrag. Je gebruikt dan het formulier buitenlands inkomen. http://www.ib-groep.nl/particulieren/st ... rlagen.asp
Wanneer je wel gewoon wil en kunt aflossen dan heb je diverse mogelijkheden. Via een nederlandse rekering (wat je nu hebt), een keer per jaar met een acceptgiro alles in een keer voor dat jaar, of via een buitenlandse rekening.
Dit kan je allemaal nalezen op de website wordt duidelijk verteld: http://www.ib-groep.nl/particulieren/st ... enland.asp
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tikva schreef:Uuh ik kan me dat nauwelijks voorstellen, ik heb zelfs voor ze gewerkt en dat is gewoon standaard info, niks spannends hoor. Staat ook allemaal gewoon duidelijk op de website.Kuess schreef: Wel belachelijk trouwens dat er bij DUO NIEMAND was die IETS kon vertellen over stufie terugbetaling terwijl je in het buitenland zit/woont/werkt.
Het is heel simpel hoor alleen omdat jij in het buitenland gaat wonen betekend dit niet dat je niet meer terug hoeft te blijven betalen. Dit blijft gewoon verplicht!.
En van die mensen die denken dat ze er wel mee weg komen om te vertrekken en niet meer te betalen die merken vanzelf dat ze in de meeste landen ook deurwaarders hebben. Of als je toevallig in een land woont waar dat niet het geval is en je het bedrag maar hoog genoeg op laat lopen dat je bij de ambassade geen nieuw paspoort meer krijgt en met je huidige bij de doane tegen wordt gehouden.
Als je niet genoeg verdiend dan kan je net als in Nederland een verzoek indienen voor een lager maandbedrag. Je gebruikt dan het formulier buitenlands inkomen. http://www.ib-groep.nl/particulieren/st ... rlagen.asp
Wanneer je wel gewoon wil en kunt aflossen dan heb je diverse mogelijkheden. Via een nederlandse rekering (wat je nu hebt), een keer per jaar met een acceptgiro alles in een keer voor dat jaar, of via een buitenlandse rekening.
Dit kan je allemaal nalezen op de website wordt duidelijk verteld: http://www.ib-groep.nl/particulieren/st ... enland.asp
hoho rustig maar hoor

Thnks voor de info overigens

Hoho jij kwam ermee dat je het belachelijk vond dat ze er niets vanaf wisten.
Maar nu je erbij zegt dat ze van diploma erkenning waren is dat ook niet meer dan logisch. Die hebben niets met studiefinanciering te maken maar uitsluitend of een turkse universitair diploma (om maar wat te noemen) wel echt is en als het echt is en aan welk nederlands soortgelijk diploma gelijkwaardig is, en andersom.
Je verwacht toch ook niet dat een vuilnisman (die in dienst is van de gemeente) je iets kan vertellen over je paspoort omdat die toevallig ook door de gemeente wordt verstrekt.

Je verwacht toch ook niet dat een vuilnisman (die in dienst is van de gemeente) je iets kan vertellen over je paspoort omdat die toevallig ook door de gemeente wordt verstrekt.

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik ben er vandaag ook geweest, vond het redelijk summier qua landen en vooral Zweden was nadrukkelijk aanwezig. Maar ik heb toch het nodige gesprekken gevoerd bij een aantal stands. 

Nee ik had verwacht dat er bij de DUO stand dus wel iemand aanwezig zou zijn die toevallig wel wat zou weten over terugbetalingen/hoogtes/buitenland enzo. Had er iig wel bij gepast! Ik verwacht niet dat er vuilnismannen achter het gemeenteloket zitten....Tikva schreef:Hoho jij kwam ermee dat je het belachelijk vond dat ze er niets vanaf wisten.Maar nu je erbij zegt dat ze van diploma erkenning waren is dat ook niet meer dan logisch. Die hebben niets met studiefinanciering te maken maar uitsluitend of een turkse universitair diploma (om maar wat te noemen) wel echt is en als het echt is en aan welk nederlands soortgelijk diploma gelijkwaardig is, en andersom.
alhoewel me dat misschien toch niet zou verbazen hier in Sittard.....haha
Vandaag weer iets nieuws gedaan: Newborn Photography.
Of goekoop gezegd: fotokes trekken van een baby.
Wellicht nog een lange weg te gaan, maar aangezien ik sinds enkele weken mijn eigen studio flitsset heb, heb ik er helemaal zin in.
Iemand zwanger?
Wellicht nog een lange weg te gaan, maar aangezien ik sinds enkele weken mijn eigen studio flitsset heb, heb ik er helemaal zin in.
Iemand zwanger?

Heb laatst wel zwangersschapfotografie gedaan
Denk dat de baby komende week komt....

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
zoooo! Net lekker uitgewaaid op het strand bij bergen. Heerlijk!
ook de meest geniale hondennaam gehoord...: TAXI!
hahahaha
ook de meest geniale hondennaam gehoord...: TAXI!
hahahaha

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Inderdaad een hilarische naam! Stukken beter sowieso dan Boris...
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
Ik ga het vrijdag proberen.... Moet nog ff goed bedenken wat ik wil, want eigenlijk houd ik helemaal niet van 'standaard' newborn foto's. Te zoet!kohraya schreef:Vandaag weer iets nieuws gedaan: Newborn Photography.
Iemand zwanger?
Mocht iemand ideeen hebben? Ter info: er stuitert ook een zusje van 18 mnd rond.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gewoon afbeeldingen googlen op 'newborn' en je vindt volop inspiratie. En dan zorgen dat je een 'draaiboek' hebt zodat je niet op het moment zelf nog dingen moet gaan bedenken.
Ik heb m'n foto's nog niet klaar, maar dit is er alvast eentje om te laten zien dat enkele simpele attributen een leuk resultaat kunnen opleveren. Na afloop was het wol echter onder geplast. Ook iets om rekening mee te houden

Ik heb m'n foto's nog niet klaar, maar dit is er alvast eentje om te laten zien dat enkele simpele attributen een leuk resultaat kunnen opleveren. Na afloop was het wol echter onder geplast. Ook iets om rekening mee te houden