Griekenland - boot naar Cyprus
Griekenland - boot naar Cyprus
Weet iemand of het nog mogelijk is om per veerboot vanaf Pireà¡s (bij Athene) in Griekenland naar Cyprus te gaan? Vanaf daar wil ik per veerboot naar Turkije.
Er was tot 2001 een rederij (Poseidon Lines) die een lijn onderhield, maar is hier (naar het schijnt) vanwege onrust in Israël mee gestopt.
Weet iemand of er nieuwe lijn is, of er een vergelijkbare route bestaat zoals bijvoorbeeld via Rhodos naar Cyprus?
Er was tot 2001 een rederij (Poseidon Lines) die een lijn onderhield, maar is hier (naar het schijnt) vanwege onrust in Israël mee gestopt.
Weet iemand of er nieuwe lijn is, of er een vergelijkbare route bestaat zoals bijvoorbeeld via Rhodos naar Cyprus?
- bolletjeom
- Reisexpert
Hoi Rudi,
Kende het niet. Ik had contact gelegd met het verkeersbureau van Cyprus. Een vriendelijke dame gaf me dit antwoord:
Ben zeer benieuwd of dit gaat lukken!
Kende het niet. Ik had contact gelegd met het verkeersbureau van Cyprus. Een vriendelijke dame gaf me dit antwoord:
Wij kregen via de site cyprus.nu de vraag of wij meer informatie hadden over de ferry verbindingen. Nou is het zo dat Louis Cruises wel ferry verbindingen zal gaan aanbieden, maar ze hebben nog geen definitieve informatie over de dagen en tijden. Ze hebben me verteld dat ze volgende week meer weten, dus dat wacht ik nog even af en dan krijgt u van mij volgende week nog een mail.

Ben zeer benieuwd of dit gaat lukken!
- bolletjeom
- Reisexpert
En weer een reactie van de vriendelijke dame van het Cyprus verkeersbureau:
Allereerst sorry voor de late reactie, maar kreeg vorige week pas info van Louis Cruises. Die vertelden me dat ze geen ferry service gaan uitvoeren van piraeus naar Cyprus. Zij doen dit jaar alleen maar cruises van en naar de Griekse eilanden en Midden Oosten. Er kan bijvoorbeeld wel een enkele reis of retour geboekt worden op deze cruises, maar hier kunt u geen auto mee nemen.
Nou zag ik toevallig op overtocht.nl dat Salamis Lines wel ferry's heeft van piraeus en Rhodos naar Limassol ( Cyprus ). Op de website kunt u meer informatie aanvragen.
- bolletjeom
- Reisexpert
Nou ja, ik weet het eigenlijk nog niet. Ik ben er erg over aan het twijfelen. Ik ga onderweg bekijken waar ik allemaal langs ga, en wat ik allemaal ga doen. Maar de voorpret is natuurlijk leuk om na te denken over al die leuke dingen die er te zien zijn 
Ik twijfel omdat ik op andere sites kunnen lezen dat Cyprus niet op backpackers is ingesteld, en daardoor erg duur is voor de no-budget reiziger zoals ik.

Ik twijfel omdat ik op andere sites kunnen lezen dat Cyprus niet op backpackers is ingesteld, en daardoor erg duur is voor de no-budget reiziger zoals ik.