17 jaar Zuid-/Oost-Afrika Vrijwilligerswerk

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
JoostvH

17 jaar Zuid-/Oost-Afrika Vrijwilligerswerk

Bericht door JoostvH »

Hallo volk,
Mijn naam is Joost en ik hoopte dat er iemand op dit forum is die mij verder kan helpen met een probleem. Ik ben samen met mijn vriendin van plan om naar Zuid-/Oost-Afrika te gaan om vrijwilligerswerk te doen, het liefst iets met dieren. Dit zo ongeveer in april of mei.
Ik heb heel wat afgegoogled en ook heel veel leuke reizen gevonden. Hierbij is natuurlijk een 'maar' en dat is dat mijn vriendin nog maar 17 is en eigenlijk voor vrijwel alle vacatures van vrijwilligerswerk een minimum leeftijd van 18 jaar gesteld is. En een reis dus redelijk onmogelijk gemaakt wordt.
Ik hoop dat iemand over dit onderwerp nog nuttige tips heeft in ieder geval alvast bedankt.
Groeten, Joost
Annemarieke1990

Re: 17 jaar Zuid-/Oost-Afrika Vrijwilligerswerk

Bericht door Annemarieke1990 »

Beste Joost,
Ondanks een gebrek aan reacties hoop ik niet dat je motivatie om samen met je vriendin vrijwilligerswerk te gaan doen verdwenen is! Kun je wellicht een voorbeeld geven van reizen die je hebt zitten bekijken? Wil je per se met een Nederlands organisatie of mag dit ook een buitenlandse zijn? Je kunt dan bijvoorbeeld even rondkijken op de website van de Year Out Group http://www.yearoutgroup.org/organisations.htm?letter=A . Op deze website vind je verschillende organisaties die reizen aanbieden, waarbij je lang niet altijd 18 hoeft te zijn. Het kan zijn dat het wat moeilijker is omdat je aangeeft dat jullie iets met dieren willen doen. Ik denk dat het daarom handig is om je te bedenken of je je wensen eventueel enigszins aan zou kunnen passen aan de beschikbare mogelijkheden.
Plaats reactie