8 weken indonesie
8 weken indonesie
Hi,
Ik ga samen met n vriendin 2 maanden naar Indonesie & daarna nog een maand naar Thailand. Wij willen sowieso de eilanden Java & Bali gaan bekijken maar mijn vraag is eigenlijk:
Is dit voor 8 weken te weinig? welke eilanden zouden we er anders nog meer bij kunnen pakken & hoelang zouden we daar dan kunnen blijven?
Hopelijk hebben jullie wat goede tips! T is wel ons eerste avontuur..
M&M
Ik ga samen met n vriendin 2 maanden naar Indonesie & daarna nog een maand naar Thailand. Wij willen sowieso de eilanden Java & Bali gaan bekijken maar mijn vraag is eigenlijk:
Is dit voor 8 weken te weinig? welke eilanden zouden we er anders nog meer bij kunnen pakken & hoelang zouden we daar dan kunnen blijven?
Hopelijk hebben jullie wat goede tips! T is wel ons eerste avontuur..
M&M
Re: 8 weken indonesie
Ik denk dat vier weken voor Thailand voldoende is om een redelijk beeld te krijgen van het land. Wij zijn er drie weken geweest en vind dat ik behoorlijk rustig heb kunnen reizen en toch heel veel gezien heb. Hoe lang je voor Indonesië nodig hebt durf ik niet te zeggen?!
Ik heb in totaal meer dan een jaar van m'n leven in Indonesie versleten en ben nog niet eens op de helft! Het land is groter dan Europa.
In 8 weken kun je een leuk rondje Indonesie maken. Je kan ervoor kiezen om meer eilanden te bezoeken, of ook de kleinere onbekende attrakties van een bepaald eiland te bezoeken. 8 weken voor Java en Bali is redelijk lang. Je zou kunnen combineren met Lombok, en daar de boot naar Flores nemen. Je ziet dan de veranen op Komodo. Of je gaat de andere kant op, naar Sumatra voor de orang utans. Of je gaat naar Sulawesi, waar ze doden op een bijzonder manier vereren. Of..... Zie http://ikreis.net/main.php?cid=16 voor wat informatie.
In 8 weken kun je een leuk rondje Indonesie maken. Je kan ervoor kiezen om meer eilanden te bezoeken, of ook de kleinere onbekende attrakties van een bepaald eiland te bezoeken. 8 weken voor Java en Bali is redelijk lang. Je zou kunnen combineren met Lombok, en daar de boot naar Flores nemen. Je ziet dan de veranen op Komodo. Of je gaat de andere kant op, naar Sumatra voor de orang utans. Of je gaat naar Sulawesi, waar ze doden op een bijzonder manier vereren. Of..... Zie http://ikreis.net/main.php?cid=16 voor wat informatie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik sluit me aan bij wat Jenny zegt, in 8 weken zou ik nog een ander eiland dan Java en Bali bezoeken.
Je zou ook meer tijd in Thailand kunnen besteden. In 4 weken kan je wel het een en ander zien maar als je bijvoorbeeld ook nog graag een duikcurus wil volgen of lekker een weekje op het strand hangen is meer tijd helemaal niet verkeer.
Ik neem aan dat je gaat vliegen tussen Thailand en Indonesie? je krijgt dan bij binnenkomst een visum voor thailand van 4 weken. Je zou dus bijvoorbeeld eerst 3 weken het noorden kunnen doen en dan 2 weken het zuiden. Een uitstapje naar Cambodja (1 week voor de hoogtepunten zoals Ankor) is ook een optie. Een 2 maanden visum voor Indonesie moet je wel van te voren regelen.
Je zou ook meer tijd in Thailand kunnen besteden. In 4 weken kan je wel het een en ander zien maar als je bijvoorbeeld ook nog graag een duikcurus wil volgen of lekker een weekje op het strand hangen is meer tijd helemaal niet verkeer.
Ik neem aan dat je gaat vliegen tussen Thailand en Indonesie? je krijgt dan bij binnenkomst een visum voor thailand van 4 weken. Je zou dus bijvoorbeeld eerst 3 weken het noorden kunnen doen en dan 2 weken het zuiden. Een uitstapje naar Cambodja (1 week voor de hoogtepunten zoals Ankor) is ook een optie. Een 2 maanden visum voor Indonesie moet je wel van te voren regelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bedankt voor de reacties...zo snel al!
Ik kan hier zeker wat mee want vind het zelf moeilijk in te schatten allemaal. Nu heb ik nog een vraagje want als we naar Lombok gaan (of misschien nog verder) moeten we Malaria pillen slikken. Hoeveel dagen zouden we daar door kunnen brengen ivm de hoeveelheid malariapillen die we dan mee moeten nemen. Het is onze eerste reis dus ik heb hier echt geen idee van & vind het moeilijk in te schatten!
Dank alvast!

Dank alvast!
Ik snap je vraag niet helemaal. Malariapillen zijn maar klein hoor dus je kunt er makkelijk zoveel meenemen als je nodig hebt zonder dat het veel ruimte in beslag neemt.
Of en welke pillen je het beste kunt slikken kan je het beste overleggen met een arts.
Of en welke pillen je het beste kunt slikken kan je het beste overleggen met een arts.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
T gaat er meer om dat ze best wel duur zijn en als we veel te veel meenemen dan is het n beetje weggegooid geld. als we van te voren een beetje kunnen uitrekenen hoelang we er ongeveer zijn dan kunnen we de hoeveelheid pillen daarop aanpassen.Tikva schreef:Ik snap je vraag niet helemaal. Malariapillen zijn maar klein hoor dus je kunt er makkelijk zoveel meenemen als je nodig hebt zonder dat het veel ruimte in beslag neemt.
De meeste ziektekosten verzekeringingen vergoeden malaria pillen. Die van mij in ieder geval wel volledig.