Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:
Haha, ik heb gisteren ZKH Pieter van Vollenhoven op de foto gezet
ehmm...en daar word je blij van? zo'n knappe man is het nu ook weer niet ;)
wat was de gelegenheid?
Is het ook niet. Maar ik vroeg me af wat die kleerkasten zouden doen als ik de beste man een camera onder zijn neus zou duwen, nou, weinig dus!

(En eerlijk is eerlijk, ik had hem niet eens herkend _O- )
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

ben begonnen aan het boek Beijing Coma van Ma Jian...tgaat over de culturele revolutie in china en de studentenbetoging op het tian anmenplein.
tis een serieus dik boek, meer dan 900 paginas en tis echt wel moeilijk en emotioneel moeilijk om te lezen... heel veel over het uitroeien van de rijken,mensen die de ideologie niet wilden volgen...

theeft mij serieus aangegrepen...
Ben mij momenteel via romans aan het inlezen in zuid oost azie en verbijsterend wat er daar de voorbije 100 jaar en langer geleden heeft plaatsgevonden. Vietnamoorlog,Rode Khmer,aanleg Birma spoorweg,chinese revolutie,...
het enige lichtpuntje in mijn literatuur van tegenwoordig was Anna en the king dat zich afspeelt in thailand.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb echt een heerlijk weekend gehad, vrijdag naar Boom Chicago geweest en zaterdag nog even een wandeling door Amsterdam gemaakt en daarna door naar Amstelveel voor de sauna.. zondag nog even gefietst in Noord Holland en daarna een vriend opgezocht in Den Haag..

@Zara, ik ben nu over de opstand in Hongarije in 1956 aan het lezen, echt heel boeiend omdat ik in die stad gewoond heb maar snap ook dat de boeken je aangrijpen.. is niet niks wat er tijdens die studentenbetoging in China is gebeurd en tijdens veel meer van dat soort dingen wereldwijd..In Azië is er de laatste eeuw ook best veel gebeurd..Vind over China het boek Wilde Zwanen ook erg bijzonder!

verder heb ik het boek 365 dagen onderweg van Floortje Dessing gekocht en ben nu zo goed als halverwege, krijg je als je veel aan treinen bent ;)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Na m'n laatste reis sukkel ik al 3 weken met een moeilijke stoelgang. Zo moeilijk dat ik me nauwelijks kan concentreren op mijn boek dat op 't toilet ligt. "De Groote Trek" van de belgische journalist Marc Helsen die zijn wereldreis heeft neer gepend.
Sinds de laxeerpillen gaat het beter maar moet ik me bij m'n ontlasting haast aan de muur vast houden zodat het lezen ook niet echt op schiet :N
zaratoestra
Reisexpert

kohraya schreef:Na m'n laatste reis sukkel ik al 3 weken met een moeilijke stoelgang. Zo moeilijk dat ik me nauwelijks kan concentreren op mijn boek dat op 't toilet ligt. "De Groote Trek" van de belgische journalist Marc Helsen die zijn wereldreis heeft neer gepend.
Sinds de laxeerpillen gaat het beter maar moet ik me bij m'n ontlasting haast aan de muur vast houden zodat het lezen ook niet echt op schiet :N
Wat kan jij alles zo mooi plastisch 'uitdrukken' :-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

sommige dingen wil ik gewoon niet weten!

Vinden jullie het ook zo heerlijk dat het licht is als je s ochtends de deur uit stapt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

zaratoestra schreef:ben begonnen aan het boek Beijing Coma van Ma Jian...tgaat over de culturele revolutie in china en de studentenbetoging op het tian anmenplein.
Wat een toeval!
Ik was vorige week in De Slegte en wou dat boek ook meenemen. Alleen had ik geen zin om er 10€ voor te betalen, aangezien ik nog enkele boeken heb liggen die ik eerst wou lezen.
Laat je weten hoe je het vond?
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Ik ben bezig in een boek over Trinidad & Tobago, over een wat ouder koppel dat daar al tijden woont. Hij zeer gelukkig, zij heeft nooit kunnen aarden. Is zeer interessant om eens iets over die hoek van de wereld te lezen!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Heel lang geleden, toen ik met mijn papa op vakantie ging ik Oostenrijk, had ik een 'vriendinnetje' uit Stuttgart. Tijdens onze vakanties gingen we vaak samen (met ouders) wandelen.

Ik denk dat ik haar sinds 1994 niet meer gezien heb, maar ineens kreeg ik vandaag (bij mijn ouders) een ouderwetse brief van haar. Superleuk!!!!!
bolletjeom
Reisexpert

ooh, dat zijn leuke dingen!!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Erg leuk inderdaad!!!

Ik ben op het moment in KL en vlieg morgenvroeg naar Kota Bharu. Ik kijk er naar uit om KL te verlaten....
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ouderwetse brieven, waar is die tijd toch gebleven ;) soms is het zo leuk om post te ontvangen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Chips, ik zit in de foute trein... Handig die info systemen, ik kan er nog op tijd uit!
zaratoestra
Reisexpert

grrrr, krijg ik net een berichtje dat onze potentiële huurders komend weekend naar ons huis willen komen kijken. Ik bebn een wrak, kan maar niet wennen aan mijn nieuwe werkregime om er dagelijks om 5u15 uit te moeten kruipen om te gaan werken om 6 u....
De komende week,morgen inclusief heb k een verschrikkelijk werkschema en enkele doktersafspraken tussendoor...
Het huis lijkt een stort...rommelig,vuil,overvol....

Hadden we net gezegd om komend weekend niet naar utrecht te gaan omdat het nogal lichamelijk zwaar werd...veel werken,vroeg opstaan, inentingen waar we beiden niet zo lekker van lopen... hebben we dit aan ons been.

Voor de rest ben ik super opgewekt...en moe,en futloos,en :X

Ik wil gewoon eens een weekend waarop ik niet moet werken....
bolletjeom
Reisexpert

zo! Net klaar met werken. Zere voeten en stem weg.
Voor de eerste keer gepresenteerd en het ging goed.

Volgend weekend heb ik eindelijk eens een weekend zonder afspraken. Misschien eens lekker naar de sauna...
Plaats reactie