Slaapzak in hostels?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Lisette1987

Slaapzak in hostels?

Bericht door Lisette1987 »

Hallo allemaal,

Ik ga in maart voor 5 maanden reizen door Nieuw Zeeland en Australie. Ik zal vooral overnachten in hostels en hopelijk ook in een camper (als ik leuke mensen vind om samen mee te reizen :)) daarnaast wil ik ook tours doen in groepsverband waar dus overnachtingen al is geregeld..

Nou ben ik alleen nog al astmatisch en wordt ik redelijk snel ziek van stof of bijvoorbeeld donsen dekbedden/kussen. Is het gebruikelijk om je eigen slaapzak mee te nemen? Wordt dat uberhaupt wel toegestaan of heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Slaapzak in hostels?

Bericht door bolletjeom »

in sommige hostels mag het niet. ze zijn bang voor bedbugs. maar ik zou hem gewoon meenemen voor alle nachten dat je er wel plezie van kunt hebben
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
james-karolien
Vakantieganger

Re: Slaapzak in hostels?

Bericht door james-karolien »

Hallo,
Ik heb vrij veel van Australie en Nieuw Zeeland gezien en regelmatig in hostels geslapen. En alleen een enkele keer moet je je slaapzak inleveren vanwege bedbugs. Ik zou als ik jou was ook een (echt) zijde slaapzak meenemen aangezien bedbugs hier niet door heen kunnen. (Erg vervelend als je die oploopt) vergeet ook niet voldoende eigen medicatie mee te nemen.
Heel veel plezier down under
Cheers
Plaats reactie