Hoe veilig/onveilig over land reizen van Belize naar Mexico
-
- Vakantieganger
Hoe veilig/onveilig over land reizen van Belize naar Mexico
Hallo,
De vertrekdatum van onze reis is nu niet ver weg meer (joehoe)... En via een ander forum kwam ik erachter dat we wel naar Cuba kunnen. Vanuit Centraal Amerika is het meest gebruikelijke om vanuit Mexico-Cancun naar Havanna te vliegen (als ik het goed heb). Nu komen we vanuit Zuid Amerika naar Centraal Amerika, en aangezien de budgetway is met de bus/overland/boot vroeg ik mij af of het veilig genoeg is om vanuit Belize naar Cancun te reizen.
Ik ben ook benieuwd of er andere opties zijn zoals (rechtstreekse) vluchten vanuit andere landen in Centraal Amerika naar Cuba.
En hoe lang heb je minimaal nodig om Cuba te bezoeken
Groetjes from Down Under
De vertrekdatum van onze reis is nu niet ver weg meer (joehoe)... En via een ander forum kwam ik erachter dat we wel naar Cuba kunnen. Vanuit Centraal Amerika is het meest gebruikelijke om vanuit Mexico-Cancun naar Havanna te vliegen (als ik het goed heb). Nu komen we vanuit Zuid Amerika naar Centraal Amerika, en aangezien de budgetway is met de bus/overland/boot vroeg ik mij af of het veilig genoeg is om vanuit Belize naar Cancun te reizen.
Ik ben ook benieuwd of er andere opties zijn zoals (rechtstreekse) vluchten vanuit andere landen in Centraal Amerika naar Cuba.
En hoe lang heb je minimaal nodig om Cuba te bezoeken
Groetjes from Down Under
Re: Hoe veilig/onveilig oveland reizen van Belize naar Mexic
Voor Cuba zou ik minimaal drie weken uittrekken.
Waarom zou het niet veilig zijn om van Belize naar Cancun te reizen?
Is een heel gangbare route zonder bijzonderheden, je kunt gewoon met de bus. Wel erg lange reis dus een idee is om eerst van Belize naar Tulum o.i.d. te gaan, lekker daar de mooie ruines bekijken en dan door naar Cancun.
Je kunt van een aantal plaatsen in Centraal Amerika naar cuba vliegen, bijvoorbeeld met Aero Caribbean vanaf Belize city, Managua of Guatemala city.
Is een heel gangbare route zonder bijzonderheden, je kunt gewoon met de bus. Wel erg lange reis dus een idee is om eerst van Belize naar Tulum o.i.d. te gaan, lekker daar de mooie ruines bekijken en dan door naar Cancun.
Je kunt van een aantal plaatsen in Centraal Amerika naar cuba vliegen, bijvoorbeeld met Aero Caribbean vanaf Belize city, Managua of Guatemala city.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zou ook niet weten wat er onveilig kan zijn aan die grensovergang. Even stoppen in tulum is zeker een goede optie. Of overnachten in het plaatsje in belize vlak voor de grens. Was wel een lief stadje.
Ben de naam even kwijt en zit in de trein dus ik kan het niet opzoeken.
3 weken voor cuba is een goede tijd.
Ben de naam even kwijt en zit in de trein dus ik kan het niet opzoeken.
3 weken voor cuba is een goede tijd.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gewoon de nodige voorzichtigheid in acht nemen aan het busstation in Belize City ... zoals je dat elders ook zou doen.
-
Re: Hoe veilig/onveilig over land reizen van Belize naar Mexico
Je kan heel goed vanuit San Pedro naar Chetumal in Mexico reizen en vandaar door naar het noorden van Yucatan / Cancun.
San Pedro is prachtig en mooi om te duiken.
San Pedro is prachtig en mooi om te duiken.