Vliegervaringen Delta Airlines

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Meerdere keren mee gevlogen o.a. AMS- Atlanta, Atlanta-Lima en een paar jaar later L.A.- Atlanta, Atlanta-Liberia (Costa Rica).

Ze zijn goedkoop maar het is wel duidelijk waarom. Vaak oude en afgeleefde vliegtuigen. Entertainment ergens op een schermpje ver voor je. Stewardessen zijn heel erg Amerikaans en over de top “hello dear can I help you”. Eten is matig, maar ze brengen je wel drinken genoeg.

Wel ruim voldoende beenruimte en ja de prijs is vaak prima!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Angela82
Reisexpert

Re: Vliegervaringen Delta Airlines

Bericht door Angela82 »

september 2010 Düsseldorf <==> Atlanta
Idd, het is te merken dat het een goedkopere vlucht is.
Geen eigen entertainment systeem, wat ouder personeel, niet al te vriendelijk, vloot was ook wat ouder. Eten was mwah.
Maar ach, ze waren op tijd en hebben me prima heen en weer gevlogen, in tegenstelling tot mijn bagage, maar dat kwam door de korte overstaptijd.
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

4x recent mee gevlogen. De stewardesses zijn erg Amerikaans maar dat neemt niet weg dat er een paar met humor bij lopen. Het eten was oke, niet briljant. Bediening was uitstekend, het toestel wat op leeftijd en de entertainmentschermen zaten niet in elke stoel maar soms op afstand. Beenruimte was uitstekend (doordat een vriendelijk Deltavrouwtje in Atlanta nog even voor instappen een andere stoel regelde). Al met al prima ervaringen mee. Zeker gezien de strakke prijs.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Voor het eerst met Delta gevlogen en ik heb er niet echt heel fijn gevoel aan overgehouden. Alhoewel er ook wel positieve dingen waren ;)

Eerst vlucht Salt Lake City - Detroit: 45 minuten vertraging omdat het personeel in de file stond. Dit terwijl wij een overstap moesten halen in Detroit. De 1 uur en 20 minuten werd toen wel heel krap. Het was allemaal geen ramp zeiden ze, Detroit was maar een klein vliegveld (ehm, de plattegrond in m'n entertainment set deed anders vermoeden ;)) en het kwam wel goed. Later vertelde de gezagvoerder dat waarschijnlijk de echte reden van de vertraging niet was gemeld. Wat bleek: het personeel was de nacht ervoor met vertraging gearriveerd en ze zouden niet aan hun rusturen komen als ze op tijd zouden vertrekken naar het vliegveld :? Beetje vaag. Maar goed, we konden boarden en het was een chaos. Naar afmetingen van bagage werd niet gekeken, veel mensen konden soms zelfs 1 rolkoffertje en 1 grote dagrugzak meenemen en ja hoor, bij de laatste 9 mensen besloten ze dat geen enkele rolkoffer er meer bij kon. Vriendin van me had dus pech en moest hem achterlaten zodat ie in het ruim kon. Ze kreeg nauwelijks tijd om belangrijke persoonlijke spullen eruit te halen en op de vraag of hij naar Amsterdam door zou worden gelabeld, zeiden ze dat ze dat niet wisten en we dat maar in Detroit moesten vragen... (en ja, we hadden al vertraging). Afijn, de vlucht zou normaal 3,5 uur duren maar door flinke wind mee zou het 2 uur en 40 minuten zijn. We kregen tijdens deze vlucht 1x drinken en 1 klein zakje met zoutjes (dat was de 'snack' die ons beloofd was). Ik vroeg of ze misschien sandwiches te koop hadden (we zouden om 11:15 plaatselijke tijd vliegen) maar dat hadden ze niet. Alleen snackboxes. Gelukkig kregen we wel voorkeursbehandeling en extra zakjes met zoutjes.... ;) Entertainment is op deze binnenlandse vlucht wel aanwezig maar alleen tegen betaling.

Uiteindelijk is de overstap op Detroit vrij soepel verlopen door de wind mee en dat was wel erg prettig! Daar bleek ook dat de handbagagekoffer was doorgelabeld.

De vlucht Detroit - Amsterdam vond ik zelf wat minder fijn. Allereerst had ik een stoel toegewezen gekregen waar frisdrank over heen was gevallen en het plakte aan alle kanten. I.p.v. een andere stoel, zijn ze het gaan schoonmaken maar goed blijkbaar niet goed want merkte dat m'n sok op een gegeven moment vast zat geplakt... ;) En tot overmaat van ramp kreeg ik ook nog een vrij forse,brede vrouw op de stoel voor mij en die heeft de hele vlucht met de stoel naar achteren gezeten omdat ze niet anders kon. Daar kan Delta natuurlijk niets aan doen maar ik zat daardoor niet echt comfortabel. Tijdens het serveren van drinken en de eerste maaltijd, werd wel gevraagd of ze de stoel naar voren wilde zetten zodat ik normaal kon eten maar ze kon geen Engels en sprak alleen Roemeens....dus ja na 1 poging, heeft ook het cabinepersoneel het maar zo gelaten.. Maaltijden zijn inderdaad karig! Maar bij het diner kun je het beste voor 'safe' kiezen en de pasta nemen. Die had ik en was lekker! Maar de maaltijd met kip,purre en groenten scheen onwijs smerig te zijn. Ontbijt was niet meer dan een warm broodje omelet en een banaan. De sinasappelsap was bevroren. Entertaintment op deze vlucht was overigens gratis en je had een eigen schermpje! Je kon uit hele selectie van films kiezen en ze hadden ook heel veel cd's voor de audio (je kon zelfs een eigen playlist maken). Fijne was dat als je per ongeluk afsloot, je film later weer begon daar waar je was geëindigd. Ja, daar heb ik mij prima mee vermaakt.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Met Delta Airlines van Düsseldorf naar Atlanta gevolgen om vervolgens weer door te vliegen naar Managua.

Tijdens het boeken van mijn vlucht op de delta.com website had ik mijn "middelname" verkeerd ingevuld. De betekenis van "middlename" in de Verenigde Staten is wat anders dan in Nederland. Deze fout kwam pas aan het licht bij het inchecken. Toen kon ik namelijk niet mijn achternaam in vullen. Via de achternaam van mijn vriendin lukte het wel om in te loggen. Via Twitter contact gehad over de kwestie en erg snel geholpen, er werd aangeraden even te bellen met de helpdesk en ook hier snel en goed geholpen. Ook bij het inchecken is alles goed nagekeken en meteen gecorrigeerd.

Vlucht is verder goed verlopen, ook was het een gewoon goed vliegtuig (geen oude zoals in eerdere opmerkingen is aangegeven). Tijdens de vlucht voldoende eten en drinken gekregen. Ook waren de vluchten goed op tijd.

Tijdens de terugvlucht toch weer problemen gehad met mijn achternaam en inchecken, maar verder waren alle gegevens netjes gecorrigeerd in het systeem, zodat het nu bij de incheckbalie vlotter ging. Van atlanta naar Dusseldorf een erg nieuw vliegtuig met entertainment systeem gehad. Erg fijn omdat het toch wat makkelijker tijd doden is :) Eerst werkte een heel aantal van de systemen niet en dit werd snel en netjes opgelost.

Verder ook hier geen klachten en zitruimte en vlucht was prima. Ook de prijs vond ik erg aantrekkelijk voor dergelijke lange vlucht.
Jenny
Reisexpert

Re: Vliegervaringen Delta Airlines

Bericht door Jenny »

Ik ben afgelopen zomer met Delta naar Lima gevlogen (via Atlanta). De vlucht tussen Amsterdam en Atlanta was prima, op beide trajecten uitgevoerd door KLM. De vlucht van Atlanta naar Lima was minder.

Ik vloog samen met mijn vriend. Online inchecken ging niet, dus moesten we het op Schiphol doen. Op zich geen probleem. Wat ik echter minder vond, is dat we niet naast elkaar konden zitten. Maar het vervelendste was dat we in het midden in een rij van vier stoelen waren gezet.

Onder de stoel voor me zat de zwarte doos, of een ander onderdeel van het vliegtuig. Daar kon ik mijn voeten niet kwijt. Ik moest me op een vreemde manier opvouwen in mijn stoel, en kreeg na een paar uur zoveel last van mijn rug dat ik maar 1,5 uur ben gaan staan. Niet echt goed voor mijn nachtrust ;)

Het kabinepersoneel vond dat ik willekeurige mensen aan ging spreken om van stoel te ruilen, maar niemand wilde dat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Vlucht van Dusseldorf naar Atlanta, van Atlanta naar Santiago de Chille en weer terug. Alle vluchten zijn netjes op tijd vertrokken en op de geplande tijd aangekomen. Soms zelfs wat eerder. Tijdens de vlucht krijg je voldoende eten en drinken. Deze vlucht was een nachtvlucht waarbij je voor dat de service stopt je een fles water voor de nacht krijgt.

In flight entertainment vond ik erg uitgebreid en ook de touch screens zijn prettig. Je moet wel het geluk hebben niemand dat er niemand achter je zit die denkt dat het een typmachine is. Dan is de touch screen erg vervelend :)

De stops op Atlanta zijn wat verbeterd nu je overal op het vliegveld gratis Wi-Fi kunt gebruiken. Dit maakt het wel wat fijner om de tijd die je tijdens de stopover doorbrengt te doden.
Plaats reactie