Zelf op pad tijdens groepsreis Kenia / Tanzania

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Roos_

Zelf op pad tijdens groepsreis Kenia / Tanzania

Bericht door Roos_ »

Hoi allemaal,
ik ben me aan het oriënteren op een reis naar Kenia en Tanzania voor dit najaar. Prijstechnisch en ook wel een beetje voor gemak kiezend vind ik de groepsreis van Summum wel een optie. Maar wat ik me afvraag: als je in zo'n wildpark bent, zit je er dan echt middenin en of kan je zelf nog wel op pad zonder dat het gevaarlijk wordt?
Als je gamedrives maakt, doe je dat volgens mij meest 's ochtends vroeg en aan het eind van de middag. Kan je tussendoor zelf nog gaan wandelen of iets dergelijks of moet je bij je tentje / hotel blijven lummelen tot je weer 'mag'? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil dolgraag naar deze landen toe om de dieren te bekijken, maar ik hou ook wel van een beetje zelf iets ondernemen in plaats van alleen maar van plek naar plek vervoerd te worden.
Dank vast voor de antwoorden! Roos
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Zelf op pad tijdens groepsreis Kenia / Tanzania

Bericht door Tikva »

Je kunt in een natuurpark niet even zelf gaan wandelen of rondkijken.. Wandelen is verboden (op een paar hele kleine parken zoals hells's gate na).
Rondkijken kan alleen met geregistreerd vervoersmiddel, dus de bus o.i.d. waarmee je binnen bent gekomen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Annemarieke1990

Bericht door Annemarieke1990 »

Zoals Tikva al schreef zit vrij wandelen er in de parken vrijwel niet in. In de grotere parken is het zoals gezegd verboden om rond te wandelen. Mijn ervaring leert mij dat daar in de kleinere parken wat meer ruimte voor is, hoewel je volgens mij niet ontkomt aan het 'vervoert worden' gevoel (tenzij je zelf rijdt natuurlijk, maar ik weet niet of dit überhaupt is toegestaan). Als je echt zelf iets wilt ondernemen is Hell's Gate verreweg het meest geschikte park: hier mag je vrij rondlopen of mountainbiken. Bij verschillende lakes is er ook wat meer mogelijkheid om rond te lopen (Elementaita, Baringo, Bogoria, etc). Ook kun je op eigen initïatief iemand zoeken die je in de parken wil rondleiden; dan kun je namelijk ook zelf aangeven wat je graag zou willen zien (hoewel je natuurlijk niet altijd te zien krijgt wat je wil haha). De meeste game drives worden inderdaad 's ochtends of 's avonds aangeboden.Dit neemt niet weg dat je gerust een hele dag op pad kunt als je dit wilt. Je hoeft dan niet per se terug naar je camping of hotel, maar je kunt dan op een aangewezen plek gaan lunchen oid. Persoonlijk vond ik dit ook prettiger dan terug gaan naar de camping en niets doen!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zoals gezegd mag je niet rondlopen in de meeste parken.
Mijn ervaring is dat je maar weinig "rondhangt" op je campsite of in je hotel. En als dit al eens gebeurd dat je dan zo moe bent van vroeg op staan dat je het helemaal niet erg vind. En je kunt op plekken zoals baringo vanalles zelf ondernemen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie