November 2011 naar Australië, OOSTKUST verstandig??

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Joyce010

November 2011 naar Australië, OOSTKUST verstandig??

Bericht door Joyce010 »

Eindelijk het plan in werking gesteld om naar Australië te gaan MAAR zoals de titel het al zegt ben ik van plan om met een vriendin in november voor 2 maanden naar Australië te gaan om de oostkust af te reizen! Van Cairns naar Sydney!

Maar nu heb ik mijn twijfels want zoals iedereen wel heeft gehoord&gezien, is er niks te doen aan moedernatuur :'( Ik ben bang dat ze dan nog flink in opbouw zijn van de overstromingen enzo? Hoe denken jullie hierover!

En ik ben nog steeds van plan om te gaan maar heb lichte twijfels van daar dat ik zou willen weten hoe jullie hierover denken :)

Groetjes Joyce
Kims
Reisexpert

Re: November 2011 naar Australië, OOSTKUST verstandig??

Bericht door Kims »

Hoi,

Zoals gezegd, er is niets te doen aan moeder natuur. Maar hou er wel rekening mee dat de schaal waarop dit nu gebeurd een zeer zeldzame gebeurtenis is. De overstromingen komen en gaan in dagen en blijven niet maanden hangen. Ik denk niet dat je veel zult meekrijgen van het herstel, dat is grotendeels dan al gedaan.

November is over het algemeen rond het begin van de 'wet season', dus in principe is dat een heel ander verhaal. Dan kan het ook natuurlijk regenen, maar zeer waarschijnlijk niet op deze schaal, het zijn vaak beginnende regens zo om de paar dagen. Het is dan wel erg heet in het noorden, hou daar rekening mee.

Gewoon gaan en als er iets gebeurd kun je je plannen altijd nog aanpassen.

8-)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Joyce010

Bericht door Joyce010 »

Bedankt voor je reactie ^O^
Joyce010

Bericht door Joyce010 »

Hmmm ik hoorde op de radio vorige week dat de regen etc nog wel een tijd aan kunnen houden |:( Als dat zo is ga/moet ik het WEER een jaar uitstellen :'(
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Maar je gaat toch pas in november??
Joyce010

Bericht door Joyce010 »

Ja maar als de regen nog een tijd aanhoud en de overstromingen ook. Heb ik eerlijk gezegd geen zin om heel veel geld uit te geven en in een ravage en blubber massa te gaan reizen.

Maar dat zal vast niet :)
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Waarom wacht je niet zeg nog een maand of zo voordat je gaat boeken?

Het lijkt mij dat het dan wel droog moet zijn, maar goed. Ben geen weervrouw:P

Groetjes
james-karolien
Vakantieganger

Bericht door james-karolien »

Hallo,
Ik kan ook niet in de toekomst kijken maar heb veel van Australie gezien en de westkust is een echte aanrader! Maar je weet nooit wat waar kan gebeuren.
Kom lekker naar Australie en als ik jou was zou ik een ticket naa Melbourne boeken en dan kan je op je op het laatste moment bekijken of je ri Noord Oost West of Zuiden gaat reizen. (Tasmania is ook erg mooi)
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt de Oostkust is meer party en jonge backpackers en degene die voor de Westkust gaan zijn meer op natuur gericht.
Succes met je plannen
Karolien
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Wij gaan in april naar Australië, maar maken ons echt geen zorgen hoor! Het land is zo prachtig (en zooo groot), je kunt overal genieten. Tasmanië is inderdaad een aanrader en van Darwin naar Adelaide-Melbourne is ook een geweldige tocht. Gewoon boeken!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Joyce010

Bericht door Joyce010 »

Het liefst wil ik de oostkust afreizen voor hier en daar wat feesten te bezoeken en activiteiten te doen etc ;) Over 2 weken wordt ik 21 en ben eigenlijk nog nooit zonder mijn ouders alleen op vakantie geweest(laatste keer was 6/7 jaar geleden ofzo).

Dus die twijfel komt ook meer omdat ik het super spannend en een beetje eng vind, en het liefst de hele route in meters uitstippel _O-

Bedankt voor de reacties :)
Joyce010

Bericht door Joyce010 »

Maar eens een BACK-UP plan gaan maken voor de westkust :) als de orkanen en regenval vrij ernstige schade leveren kan ik als nog naar australie maar dan de andere kant op ^O^
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi Joyce,

De westkust is zeker een aanrader, onze favoriet!! Echt schitterend en divers!

Ik zou ook zeker wat ruimte in je planning houden om spontaan dingen te kunnen doen, bijvoorbeeld met medereizigers die je zeker zult ontmoeten. En dat je langer ergens kan blijven als je het leuk vindt. Die flexibiliteit vinden wij het leukste aan reizen.

Succes ermee!
Joyce010

Bericht door Joyce010 »

Bedankt voor je reactie ^O^ Maar een vraagje aan iedereen die ervaring heeft met reizen aan de WEST-kust. Wat is er allemaal te doen want ik heb op internet gekeken en er staat veel over np-en en andere natuur gebieden. Als ik het vergelijk met de informatie die ik heb gevonden van de oostkust 'lijkt' het een beetje saai qua activiteiten*surfen,jillaroo cursus, uitgaan, duiken etc* :9 Het kan ook zijn dat ik verkeerd kijk hoor maar mensen met ervaring BRAND MAAR LOS *O*
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hey Joyce,

Er is enorm veel te doen aan de westkust! *O* Het zuidenwesten heeft heel veel mooie national parks met goedkoop camperen, indrukwekkende bossen met gigantische bomen, mooie stadjes, schitterende stranden, surfen, wijngaarden, dolfijnen in Bunbury etc. Perth is een grote stad, zoals elk ander en heeft alle gemakken van een stad. Fremantle bij Perth is erg leuk, veel cafeetjes, barretjes, oudere gebouwen (niet te vergelijken met Europa). Voor de kust van Perth ligt Rottnest Island waar je kunt relaxen, snorkelen en genieten van de mooie baaien en zee. Naar het noorden toe strekken schitterende stranden zich uit waar je kunt (wind)surfen, bodyboarden en snorkelen. Mooie national parks zoals het schitterende Cape Range bij Exmouth, waar je kunt duiken en snorkelen (met whalesharks in het juiste seizoen). Sommigen vinden het leuk om de wilde dolfijnen gevoerd te zien worden bij Monkey Mia bij Denham. Francois Peron boven Monkey Mia voor echt 4WD-en in het zand en het kunnen zien van schitterende waterdieren zoals walvissen, zeekoeien, dolfijnen en schildpadden. Karijini bij Tom Price met diepe kloven en spectaculaire wandelingen en mooie omgeving. Millstream in de buurt van Karratha met mooie zwemplekjes. Coral Bay ligt aan een mooie baai met veel koraal. Veel mensen vinden Broome geweldig in de tropen. En dan is er nog de Kimberley voor de meer avontuurlijke reiziger die de echte tropen wil ervaren. Wildcamperen is makkelijk aan de westkust, veel mooie plekjes.

Mocht je foto's/verhalen willen zien, zie op onze site -> Australie 2010 -> Dusty Road Trip. ^O^

Kortom, genoeg te zien en doen. Maar de afstanden boven Perth zijn aanzienlijk groter tussen plekken dan aan de oostkust. Er wonen ook minder mensen. Wij vinden dat typerend voor een groot deel van Australie en houden ervan, maar het is net wat je wil. Er zijn genoeg backpackers, je zult absoluut niet de enige zijn. Ik zou alleen niet tussen november en april naar Broome en de Kimberley gaan door de 'wet season' daar. Het is dan erg onaangenaam in het verre noorden en de Gibb River Road bijvoorbeeld is dan afgesloten.

Groetjes
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Ik denk dat het tegen die tijd geen ravage meer is en dat het prima te bereizen valt. Het is ook niet zo dat de hele Oostkust onder water staat, er zijn een aantal plekken die onder water hebben gestaan.
Het is dan wel het begin van het regenseizoen dus het kan af en toe wel regenen maar dat valt geloof ik ook nog best mee.
Plaats reactie