uitreisticket australie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

uitreisticket australie?

Bericht door estelle »

hallo daar,

4 april vlieg ik naar Sydney. Inmiddels heb ik mn Working Holiday Visum geregeld. Nu vroeg ik me af of ik ook een uitreisticket nodig heb? Volgensmij niet, maar omdat er zoveel gedoe omheen is in andere landen twijfelde ik een beetje. Kon me ook iets herinneren van een artikel van Rudi over uitreisticket Australie, maar die kon ik niet meer terugvinden helaas.
Zijn er verder nog dingen die ik nodig heb voordat ik het vliegtuig instap? Een of ander nummer dat ik niet heb waardoor ik geweigerd zou kunnen worden? Taxfilenumber kan ik daar pas regelen neem ik aan. Hoe zit het met dat ETC?

Nou alvast bedankt!!

Groetjes Estelle
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja, uitreis ticket is nodig!
Het kan zijn dat je mazzel hebt en ze er niet naar vragen maar ik weet niet of het de moeite waard is om dat risico te nemen.

Wij hadden er nog geen maar wel een optie op genomen. We zouden het ticket direct gaan kopen na aankomst in Darwin. Omdat we al maanden op weg waren en vanaf Indonesie kwamen konden we daarmee weg komen.
ook omdat we de offerte van het darwinse reisburo geprint hadden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hoi estelle

zo als bolletjeom het zegt een uitreis ticket is nodig, weet dat ze dit bij mij nooit hebben gecontroleerd maar weet dat ze steeds strenger worden op de luchthavens. dus beter verkomen dan genezen zeg ik dan altijd.
enigste wat je nodig hebt is je paspoort, dat hoort voldoende te zijn maar neem voor de zekerheid de mail mee waarin staat dat je een wh visum is toegekend en een afschrift van de bank met 3200 euro, mag ook een uitdraai van internetbankieren wezen, hier kunnen ze om vragen namelijk.

verder is het het makkelijkste om je taxfile nr in aussie aan te vragen. vlieg je op sydney vraag dan daar even in 1 van de backpackers waar travellers contact point is daar kun je hem aanvragen. verder kunnen ze je daar ook helpen met andere dingen zoals postadres reis info.
als bank zou ik voor australian national bank gaan, geen pin kosten, kosten 3 euro per maand. was er zelf tevreden over. waarschijnlijk moet je eerst een afspraak maken, maar neem je paspoort wel mee en nog 2 andere soorten legitimatie, kan gewoon een bankpas zijn of zo. dit omdat je 100 punten nodig hebt om er een te open.

hoop dat dit zo voldoende is en anders hoor zie ik het wel.

veel plezier al vast :D
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie