Hardlopen (en andere sporten) op reis

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
LadyHeather
Reisexpert

Hardlopen (en andere sporten) op reis

Bericht door LadyHeather »

In nederland ben ik vrij actief met sporten. Ik heb altijd heel veel gedanst en sinds een tijdje ben ik weer gaan hardlopen. Naast natuurlijk 'gewoon' wandelen en fietsen zijn mijn enige sport ervaringen in het buitenland een maandje pencak silat toen ik een maand in Yogya was, en de laatste keer heb ik redelijk wat prive lessen traditionele dans gevolgd.. Heel leuk om te doen als je een gedeelte van je tijd op 1 plek bent (of terug keert) maar wat nou als je steeds van plek naar plek gaat.

Mijn vraag is dus eigenlijk: heeft iemand hier ervaring met sporten tijdens je reis? Wat voor sport en hoe hou je het een beetje bij? Is er hier iemand die standaard hardloopschoenen in zn backpack heeft zitten? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen en tips :)
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hardlopen (en andere sporten) op reis

Bericht door bolletjeom »

in de groepsreizen die ik begeleidt heb ik tot nu toe iedere keer minstens 1 hardloper gehad. En die hadden allemaal hun hardloopschoenen mee en gingen regelmatig 's ochtends vroeg een stuk rennen.
Er kan op heel veel plekken ook gefietst worden. Dat zie je sportievelingen ook nog wel doen.
Ooit een adhd stuiterjongen in mijn groep gehad en die liep in Ecuador gewoon een sportschool binnen om te vragen wat het kostte om voor 1 dag gebruik te maken van de faciliteiten. Niets! hij was van harte welkom.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ik doe nooit iets aan sport op reis. wel irritant want als ik dan weer terug ben in NL moet ik weer overnieuw beginnen met de contitie op een acceptabel niveau te krijgen (en het bierbuikje weer weg te krijgen).

Maar ik kan me er op vakantie ook niet echt toe zetten iets te gaan doen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

jaydee schreef:ik doe nooit iets aan sport op reis. wel irritant want als ik dan weer terug ben in NL moet ik weer overnieuw beginnen met de contitie op een acceptabel niveau te krijgen (en het bierbuikje weer weg te krijgen).
Ik heb juist het tegenovergestelde, ik val juist altijd af op vakantie..

Door de stad siteseeing loop je al gauw 10 kilometer per dag, duiken, zwemmen, op veel te klein half uit elkaar vallende fietsjes fietsen, denken dat je kan dansen als de locals, helemaal natuurlijk bergen beklimmen.. zou er niet aan moeten denken om daarnaast op vakantie ook nog express te gaan sporten 8)7
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Fietsen? :?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

toen ik nog aan hardlopen was nam ik mijn hardloopschoenen meestal wel mee maar toen was ik nog met mijn ouders aan kamperen en liepen wij ook geregeld wedstrijden in buitenland..

als ik met de auto weg ga en ik weet dat ik langs zomerijs kom dan neem ik mijn schaatsen mee om zelf te kunnen schaatsen, ook met de auto wil ik nog wel eens mijn racefiets meenemen, helaas gaat dit niet met backpacken..

een racefiets is ook niet altijd even handig te huren omdat je toch juiste afmetingen moet hebben maar vind het wel leuk om een mountainbike of andere fiets te huren om een dag te fietsen, maar op reis ben ik zo'n beetje de hele dag buiten in de weer dus je beweegt ongemerkt toch best veel..
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Fietsen naar Santiago zou ideaal zijn: fietsen én vakantie ;-)

Op vakantie probeer ik altijd wat baantjes in het zwembad te trekken (als dat er is), af en toe eens een fiets te huren of een workshop of cursus van het een of ander te volgens: salsa, surfen, zoiets. Zeker als je ergens wat langer blijft is het aardig om zoiets te doen. Maar weken backpacken is voor mij vaak al conditietraining en kracthtraining in één :-)

In de meeste reisgidsen, zoals LP en Rough Guide, staat meestal wel aangegeven of er ergens actieve cursussen worden georganiseerd. Dus zou je van te voren kunnen uitzoeken of je wat actiefs gaat ondernemen. Een keer mee raften, gaan zwemmen, zoiets. Of idd gewoon een sportschool binnenlopen, brede glimlach op en gaaaaaaan!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Als ik een tijdje rust wil hebben en daardoor ergens wat langer wil blijven, dan ga ik ook op zoek naar een redelijke sportschool, het liefst de wat luxere variant. Voor een paar euro kun je een hele dag gebruik maken van de faciliteiten.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik ga denk ik wel mijn hardloopschoenen meenemen. Vind sporten heerlijk, natuurlijk loop je al veel tijdens het reizen maar 's ochtends een rondje rennen lijkt me toch fijn. Tijdens een maand Thailand heb ik dat wel gemist. Ben benieuwd hoe dat straks gaat in Vietnam :). Ook denk ik, ach, gebruik ik ze niet voor het rennen heb je in ieder geval schoenen bij je die lekker lopen!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ingritaaa schreef:Ik ga denk ik wel mijn hardloopschoenen meenemen. Vind sporten heerlijk, natuurlijk loop je al veel tijdens het reizen maar 's ochtends een rondje rennen lijkt me toch fijn. Tijdens een maand Thailand heb ik dat wel gemist. Ben benieuwd hoe dat straks gaat in Vietnam :). Ook denk ik, ach, gebruik ik ze niet voor het rennen heb je in ieder geval schoenen bij je die lekker lopen!
Ik ben heel benieuwd of je uiteindelijk gaat lopen en hoe dat bevalt! ik twijfel zelf nog steeds over het meenemen van mijn schoenen...
Selalu mencari...
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Tikva schreef:Door de stad siteseeing loop je al gauw 10 kilometer per dag, duiken, zwemmen, op veel te klein half uit elkaar vallende fietsjes fietsen, denken dat je kan dansen als de locals, helemaal natuurlijk bergen beklimmen.. zou er niet aan moeten denken om daarnaast op vakantie ook nog express te gaan sporten 8)7
hier sluit ik me helemaal bij aan. op vakantie ben ik altijd bezig met hiken, klimmen, zwemmen, fietsen. daarnaast af en toe duiken, bergklimmen, kayakken en weet ik wat nog meer. het komt niet bij me op mn knieen nog meer te gaan verslijten door hard te gaan lopen. Ik vertrek volgende week voor een half jaartje naar laos; ze zien me daar al gaan hardlopen elke ochtend in de 40 graden :?
amassakoul
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Tijdens het reizen altijd sportschoenen en kleding bij me gehad en heb veel gefitnis. Ik deed dit ook vaak buiten de deur dus als ik het niet in mijn hotel had ging ik naar een sportschool toe. Verder veel gezwommen altijd.

gr van Moira
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Sporten op vakantie? Ja basketballen en wel gewoon met de locals.
In Hong Kong een keer in me uppie met de bus naar Kowloon gegaan en daar paar uur gebasketbalt. Was zo slim om 't busnummer op me arm te schrijven. Toen ze op 't eind vroegen waar ik heen moest keek ik op me arm alleen daar stond niets meer op 8)7
Gelukkig wist ik op de standplaats van de bussen wel welke ik moest hebben *O*

In NY een paar keer in Harlem en de Bronx geweest voor basketbal, zitten ze eerst ook wel vreemd te kijken wat jij daar als blanke buitenlander komt doen maar verder geen 1 negatieve ervaring gehad daar. En dat terwijl de meeste mensen deze buurten juist negeren als ze in NY zijn *)
In Philly en Washington vrienden gemaakt door op straat te basketballen, jammer genoeg na een paar dagen weer verder.
Ik had bij deze reizen wel een koffer bij en geen backpack waardoor je wel wat meer ruimte heb voor een extra paar schoenen ;)
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
zomersproetjes
Reiziger

Bericht door zomersproetjes »

Ben redelijk fanatiek hardloper en ben nav dit topic eigenlijk wel nieuwsgierig of er hier lopers zijn die wel eens in het buitenland meedoen aan hardloopevents?

En weet iemand (bolletjeom? :) ) toevallig ook of je in Quito, Ecuador een beetje ok (veilig) kunt rennen..zijn er bijvoorbeeld parken waar veel hardlopers komen?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb alleen binnen Europa aan verschillende hardloopwedstrijden meegedaan.. Ik was toen nog kind en vond Oostenrijk helemaal fantastisch heb daar een aantal hele grote trofeeen binnengehaald.. Is wel heel anders zo in de bergen en met andere temperaturen.. Als ik nog steeds zou kunnen hardlopen dan had ik wereldwijd er meer opgelet en zeker meegedaan!
Plaats reactie