backpacken azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
bolletjeom
Reisexpert

Re: backpacken azie

Bericht door bolletjeom »

@jipperonie
wil je jezelf....en ons...een plezier doen en eerst even van alle landen waar je naartoe wilt uitzoeken hoe het zit met visa????
Dat bespaart jou een hoop wilde plannen die je weer moet bijstellen en ons heel veel antwoorden op vragen die al 1000x gesteld zijn. Niet lullig bedoeld, echt niet!
Wanneer je weet hoe het ongeveer zit ben je van harte welkom om vragen te stellen hier als iets nog niet duidelijk is. Maar je noemt nu allerlei tijdindicaties op voor landen die visumtechnisch vaak helemaal niet handig zijn.

Als je echt niet van vliegen houd is de optie die Jenny noemt met de transmongolië express een hele goede. Die kan je ook andersom doen. Dus starten in Nederland!
Moet je even opletten hoe je tijdig aan een visum voor thailand komt die langer mee gaat dan 15 dagen maar dan kan je in 1 logische rij van landen helemaal doorreizen tot aan Bali en daar je vlucht naar huis pakken.
Ik zou dan de volgende volgorde doen: rusland, mongolie, china, hongkong, vietnam, cambodja, Laos (helemaal naar boven), thailand, maleisie en indonesie
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jipperonie
Reiziger

Bericht door jipperonie »

Heb het nu een beetje uit zitten zoeken.. voor thailand kan je gratis een 60 dagen visum regelen, maar dat moet dan wel vooraf gebeuren, Vietnam kan je een 90 dagen visum krijgen tegen betaling, dit moet ook vooraf geregeld worden, en indonesie kan je ook een 60 dagen visum regelen tegen betaling, dit moet ook vooraf gebeuren en je moet kunnen aantonen hoe je het land verlaat.. dus die tijd die ik in gedachte had om in bepaalde landen door te brengen is zeker te doen!
bolletjeom
Reisexpert

vietnam 90 dagen??? Is dat nieuw? Altijd gedacht dat 30 de max was.
jipperonie
Reiziger

visum.nl/vietnam.htm
jipperonie
Reiziger

Ik heb me er de afgelopen dagen flink in verdiept!, en hoe meer ik erover lees hoe meer zin ik er in krijg!

Ik zou wel graag willen weten wat nou de beste reis volgorde / route is voor de volgende landen: Indonesie, Singapore, Maleisië, Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam. Myanmar ga ik niet meer heen en China zit ik nog te twijfelen. Maar hoe zouden jullie dan jullie reis plannen?? Jenny gaf al aan dat ze zou eindigen in China omdat het daar dan wat warmer is dan nu. Maar ook als ik niet meer naar China zou gaan?

En wat is nou volgens jullie echt een goeie degelijke rugzak?? en moet ik die misschien daar kopen?? wat is het beste merk??
jipperonie
Reiziger

en volgens mij is het ook het handigst als ik in bangkok of jakarta begin / eindig.. aangezien je van daaruit met de emirates kan vliegen en die nogal goedkoop zijn.. :) of iemand betere suggesties?
bolletjeom
Reisexpert

als je china laat zitten dan maakt het niet zoveel uit. Je zult toch een soort lus moeten maken.
Goedkoop vliegen doe je inderdaad op bkk. Wanneer het je eerste keer backpacken is zou ik afsluiten met indonesie. Dan ben je al wat bedrevender in onderhandelen en scams doorzien.

Een rugzak daar kopen? Hoe krijg je je spullen dan daar? Ik zou in nederland een goede uitzoeken en ook passen.
Aanbod daar is beperkt en als het fake is dan valt ie ook nog vroegtijdig uit elkaar als je pech hebt.
jipperonie
Reiziger

En als ik hier in nederland al dat 2 maanden visum aanvraag, hoef ik daar dan op bangkok niet meteen gebruik van te maken? dus dat ik daar een visa on arrival.
Want dan zou ik vanuitbangkok meteen door naar laos of cambodja reizen om daar m'n reis te starten en dan vervolgens vietnam en dan vanuit daar weer naar laos of cambodja en dan pas 2 maanden thailand.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Om een visum on arrival te kunnen krijgen, moet je officieel een ticket het land uit hebben. Dat heb je niet - of wil je gaan vliegen naar Laos of Cambodja?

Persoonlijk zou ik een visum voor twee maanden nemen, en dan gewoon TOCH (zonder ticket het land uit) proberen een visum on arrival te krijgen. In NL zal men denken dat je lang in Thailand blijft, dus men zal je geen toegang tot de vlucht weigeren (kan wel als je geen visum hebt). Vragen ze nergens naar in Thailand, dan krijg je je stempel en kan je het visum voor twee maanden later gebruiken. Doen ze moeilijk, dan moet je je visum voor twee maanden opofferen voor je eerste bezoek aan Thailand. Jammer dan, je kan in Laos of Cambodja wel weer een nieuwe aanvragen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

zo'n visum zit toch in je paspoort en de douane bladert die toch altijd helemaal door voordat ze een stempel zetten?
Hoe wil je verbergen dat je al een visum hebt?
Je kan het er op gokken dat een douanier gehaast is maar ga er maar niet vanuit.
Hangt ook een beetje af van hoeveel stempels je al hebt. Ik heb een bijna vol zakenpaspoort. De 1 bladert vluchtig maar de ander bestudeerd iedere pagina.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik dacht niet aan verbergen, maar aan vragen niet te gebruiken. Verbergen lukt meestal niet.
jipperonie
Reiziger

Trouwens.. is eigenlijk gewoon een domme vraag van mij.. want ik kan ook gewoon een double toerist visum aan gaan vragen.. is ook gratis en dan heb ik 2 x 60 dagen toegang tot thailand

Ik ben nou alleen nog een beetje aan het kijken hoeveel weken ik nou per land moet uittrekken.. en dan met name Vïetnam.. 't is toch net wat groter als laos en cambodja en daar blijf ik waarschijnlijk 4 weken ieder.. maar ik lees veel verhalen dat sommige het echt een k*t! land vinden.. en sommige weer helemaal het einde.. Ik moet er wel rekening mee houden dat ik daar toch wel een paar dagen vollebak opstap wil gaan!! schijnt wel goed te zijn daar!

ook zit ik nog een beetje te twijfelen over Maleisië en Singapore, hoeveel tijd moet je daarvoor uittrekken als je het land goed wilt zien? en niet super gehaast..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zorg dat je weet wat de visumregels van alle landen zijn. Je bent al een heel eind op weg. Bepaal dan de rest (binnen die regels) lekker ter plaatsen!

Valt Vietnam tegen? Prima, dan ga je gewoon eerder naar een buurland. Heb je tijd tekort? Kan gebeuren, dan moet je keuzes maken en ergens iets sneller reizen. Hoe lang je ergens ook bent, je kan NOOIT echt alles zien! En ach, dan heb je altijd een goed excuus om nog een keer terug te komen. Heb je tijd over? (4 wkn Cambodja lijkt me erg lang...) Dan reis je toch gewoon verder naar een ander land? Wellicht naar dat land waar je tijd tekort had, of je boekt gewoon ter plekke (bv vanuit BKK of KL) een goedkoop ticket naar bv Bali. Zoek even uit wat de visumregels zijn, en klaar.

Niemand van ons weet nu hoe jij dingen tijdens de reis gaat ervaren. En zelf weet je dat ook niet! Je hebt de tijd, bepaal gewoon tijdens de reis wat je gaat doen. Alles vantevoren plannen gaat niet - en is ook niet leuk.
jipperonie
Reiziger

zo zal het ook zeker gaan!!
maar ik moet een aantal richtlijnen hebben zodat ik weet wanneer ik de vlucht terug moet boeken.. aangezien als je het meteen boekt je voor een retourtje ongeveer 750,- a 800,- euro kwijt bent en als je 2 keer een enkeltje boekt je zo'n 1400,- kwijt bent..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hoe lang zou je ongeveer willen gaan? 6 maanden? Langer? (Sommige tickets hebben een maximale geldigheid van maanden.)

Kijk wanneer je een goed ticket vind, en pas DAAR je reis op aan. Het komt niet op een weekje meer of minder. Zo'n lange reis laat zich niet tot in de detail plannen - echt niet. Dat moet je dan ook niet willen proberen.
Plaats reactie