Met Eurostar naar Londen

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Met Eurostar naar Londen

Bericht door menasil »

ik had het over de euro star die slechte aansluting geeft in brussel op de nlse trein omdat je van ene kant naar andere kant moet voor de overstap

En ik vond de lonely planet heeel handig maar goed heb er inmiddels al 3 londen vakanties meegedaan. Maar kwam omdat ik die toentertijd beter vond dan de andere boekjes die ik vond :)
Liza!
Wereldreiziger

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Liza! »

Hee,
Ik bedoel de hispeed sneltrein van de NS (volgens mij gaat ie pas echt snel vanaf brussel en dan tot londen st pancras). Maar inderdaad zal ik goed de overstapstijden in de gaten houden.

Nou als ik een keer in de buurt kom van boedapest, zal ik zeker overwegen een kijkje te nemen!

Groetjes
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Zo, ik zit nu weer op een pc en niet op mijn telefoon dus ik kan wat uitgebreider typen; zie nu ook dat ik maar halve berichtjes zag soms :?

Liza: De trein vanuit Sint Pancras kán aansluiting hebben op de normale internationale trein (dus niet de Thalys) naar Nederland; je hebt dan 10 minuten. de NS Hispeed planner geeft deze dan ook niet altijd aan. In de praktijk haal je die negen van de tien keer niet dus daarom geven ze aan dat je 1,5 uur overstaptijd hebt. Wat ik niet snap is dat ze er geen rekening mee houden in de dienstregeling en de trein naar NL (nagenoeg iedereen moet na de Eurostar nog naar NL en je mag je Eurostar ticket niet in de Thalys gebruiken) 25 minuten oid later laten vertrekken dan de Eurostar aankomt. Zou een heleboel mensen een hoop ellende schelen. Ik heb hem wel gehaald dus was blij maar ik zat voorin in de Eurostar dus kon als eerste weg rennen ;)

Mijn blog staat in m'n onderschrift ;)

Verder is het goed gekomen met hostel in Polen :) Had ook niet anders verwacht maar voelde er weinig voor een hostel te hebben op een dag dat ik er niet zou zijn (voor vandaag dus :P) maar goed ben al in Polen geweest, toevallig ook in dit hostel dus weet dat dit goed zit :)
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Fijn dat dat geregeld is met je hostel...
Mmm dus ik moet alvast een strakke planning van het station in m'n hoofd prenten en zoeken waar de lift is (i.v.m. een rolstoel...), of zijn er roltrappen? Dat is sneller:P:P
Jeetje inderdaad, dat ze daar de dienstregeling niet even op aan kunnen sluiten... Kan ik trouwens dan niet gewoon een latere trein naar Brussel nemen??
Groetjes!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Liza! schreef:Fijn dat dat geregeld is met je hostel...
Mmm dus ik moet alvast een strakke planning van het station in m'n hoofd prenten en zoeken waar de lift is (i.v.m. een rolstoel...), of zijn er roltrappen? Dat is sneller:P:P
Jeetje inderdaad, dat ze daar de dienstregeling niet even op aan kunnen sluiten... Kan ik trouwens dan niet gewoon een latere trein naar Brussel nemen??
Groetjes!
Ik zou op de heenreis in ieder geval voldoende speling nemen dus niet de minimale overstap. Dat mag allemaal zolang je maar de internationale trein hebt en geen Thalys. 1,5 uur is volgens mij voldoende.

Voor de terugweg zou ik die ene van 10 minuten overstap tijd niet proberen te halen maar die van 1,5 uur later nemen anders zit je je voor niets te haasten.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

menasil schreef:ik had het over de euro star die slechte aansluting geeft in brussel op de nlse trein omdat je van ene kant naar andere kant moet voor de overstap
Dat is toch allebei in Brussel-Zuid?

Edit: Oké, ik heb even verdergelezen en blijkbaar heb je maar 10 minuten tijd om over te stappen. Dat is inderdaad nipt :-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik zie nu dat niet elke trein dat heeft, maar hier wat voorbeelden: (zie nu dat het 15 minuten is)

Station Tijd Trein
London St. Pancras V 17:04 Eurostar 9148
Brussel-Zuid A 20:03

Brussel-Zuid V 20:18 IC - Brussel 9257
Roosendaal A 21:28

London St. Pancras V 12:58 Eurostar 9132
Brussel-Zuid A 16:05

Brussel-Zuid V 16:18 IC - Brussel 9241
Roosendaal A 17:28
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

interessant, maar verdient dit geen eigen draadje? :P
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Idee om af te splitsen naar: "Met de Eurostar naar Londen" oid?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik ben geen MOD ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie