taalschool Spanje

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
zomersproetjes
Reiziger

taalschool Spanje

Bericht door zomersproetjes »

Wie o wie heeft er ervaring met het volgen van Spaanse les in Spanje? Ik wil rond half maart voor een aantal weken die kant op vertrekken nav een toekomstige Zuid-Amerika reis waarvoor ik de taal op een redelijk niveau zal moeten beheersen (en nee, kan helaas niet eerder richting ZA vertrekken om dat ter plekke te doen.. :N ). Welke plaats en taalschool zouden jullie aanraden? En regelen via een NL organisatie zoals Don Quichote of Studytravel of ter plekke? Zit nu te denken aan Sevilla, maar dat schijnt dan wel weer relatief duur te zijn... En hoe lang moet je les nemen voor je een redelijk basisniveau hebt, zeg B1-2 van Europees referentiekader (zit nu op ongeveer A2 niveau)? Alvast dank voor de info _O_
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: taalschool Spanje

Bericht door LovesStedentrips »

Hallo!
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb supergoede ervaring met StudyTravel, heb met een een aantal jaar geleden in de zomer Spaans geleerd in Salamanca en vond het echt hele geslaagd. Alles was goed geregeld, prima talenschool, leuke gastgezinnen en appartementen etc etc. Een studiegenoot van mij had met Studytravel ook al eens in Sevilla gezeten en was ook erg enthousiast. Salamanca is relatief goedkoper (échte studentenstad en prachtig!) en vanauit Salamanca kun je redelijk makkelijk uitstapjes maken naar mooie plekken in de omgeving (zoals Madrid, Toledo, Segovia, Avila, maar ook Porto en Lissabon). Het viel me erg op hoe snel je de taal oppikt als je niets anders kunt spreken. Als je al een beetje Spaans spreek, kun je denk ik met 1-1,5-2 maanden een heel eind komen.
Veel plezier.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Salamanca is inderdaad prachtig en ze spreken daar erg goed Spaans. Ik had er destijds bewust voor gekozen bij een Spaanse taalschool te gaan studeren en niet bij een Nederlands georienteerde zoals Don Quichot of Studytravel.
Ik heb bij Isla les gevolgd. http://www.learningspanish-spain.com/ Alles was goed geregeld en geen Nederlanders wat ik zelf wel leuk vond. Je kunt anders ook hier Spaans leren toch?
Ze organiseerden in het weekend ook goed betaalbare uitstapjes naar steden in de buurt of naar het strand van Portugal. Een groot voordeel was dat om de hoek van de taalschool en supergoed tapas restaurantje zat waar je echt je buikje rond kon eten voor maar een paar euro.
Ik vond Salamanca echt heel leuk, ik heb daar een maand gezeten toen. Later heb ik in Valencia gewoond en dat was ook een top ervaring maar voor de taallessen zou ik daar niet heen gaan.

Succes!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Anoukuona

Qreply

Bericht door Anoukuona »

Hey Ingritaaa,
Ben een beetje aan het googlen omdat ik, zoals velen, naar Spanje wil voor een taalcursus. Had al helemaal in m'n hoofd om naar Valencia te gaan. Nu zie ik in jouw bericht dat je dat niet zou aanraden. Kun je me vertellen waarom niet?
Alvast bedankt!
Anouk
Chiquitagirl01

Bericht door Chiquitagirl01 »

Vriendinnen van mij hebben een cursus spaans gevolgd in Sevilla en Salamanca. Ze hebben het daar erg naar hun zin gehad en veel geleerd. :)
Een andere vriendin van mij heeft het in mexico gedaan was volgens mij in Playa del Carmen. :)

Groetjes
suzanneke86
Vakantieganger

Qreply

Bericht door suzanneke86 »

Hoi! Ik blaas dit onderwerp even nieuw leven in!
Ik ben van plan om deze winter zo'n 3 weken naar Spanje te gaan om een talencursus te doen. Niet echt een ideale tijd om van de zon te genieten, maar ik krijg het niet anders gepland :-s
Ik twijfel tussen Sevilla en Salamanca. Iemand tips?
Ik las dat Studytravel een goede organisatie is, zijn er nog meer aanraders, zodat ik kan vergelijken?
Naast het studeren wil ik natuurlijk ook leuke mensen leren kennen in Spanje. Zit er verschil in gemiddelde leeftijd van de cursisten per organisatie of maakt dat niet zoveel uit? Ikzelf ben 25.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hey suzan, heb even een paar oude topics opgezocht die je misschien verder kunnen helpen
spaanse-taalcursus-maar-waar-t21503.html
talencursus-spaans-spanje-t4101.html

Iemand anders nog goede tips hierover?
Lenny

Bericht door Lenny »

Salamanca is een echte studentenstad en het ligt in het gebied waar ze het 'beste' spaans spreken (zeg maar het Algemeen Beschaafd Spaans). Ik heb in Salamanca (via studytravel volgens mij) Spaanse les gevolg, en dat was prima.
Salamanca is een erg levendige stad, omdat er zoveel studenten (ook buitenlandse) zijn.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb net een taalcursus geboekt!
1 week priveles in malaga. Ik moet op de kaart op zoeken waar het ligt....haha
ik heb de aanvraag gedaan via sprachkaffe maar kreeg antwoord van plustaal of zo iets. Ik ken sprachkaffe dus heb er alle vertrouwen in dat het wel ok zal zijn.
Ik zit ook in een appartement met medestudenten. Heb je toch af en toe aanspraak en iemand om je spaanse vraagstukken mee te besprekken.

Ik heb er zin in!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie