Ik merk dat veel mensen hier op ATG geregeld serieuse plannen hebben om voor een korte periode 1 tot 3 weken verder op reis te gaan...of een gans 'programma' af te werken.
Nu is het natuurlijk niet evident om steeds voor 1 maand of langer verlof te krijgen om over het budget maar te zwijgen.
Zelf merk ik bij mijzelf op dat wanneer we bv. maar 10 dagen verlof hebben ik niet geneigd zou zijn om een klein rondje Egypte of Jordanië te maken omdat ik het dan gelijk de moeite niet vind om te vertrekken. Persoonlijk bedoel ik.
Meestal gaan wij 1x per jaar voor 4 of 5 weken op reis en tussendoor doen we dan enkele citytrips binnen europa van 3 tot 5 dagen.
Eigenlijk geef ik jullie wel gelijk dat je zoveel mogelijk probeert te doen in de tijdspanne die je hebt maar 10 dagen lijken me zo weinig, zo kort, zoveel geregel voor tja 10 dagen...
Concreet lees ik dat TIkva voor 2 weken naar de Filipijnen wil, en lijkt me wel super, maar zelf kan ik dan alleen maar denken grrrr, wat veel geregel voor 2 weken, laten we maar gewoon al onze vakantie van dit jaar samenpakken en voor een langere tijd gaan. Op die manier kan je natuurlijk maar 1x per jaar weg, en kan ik jullie nooit bijbenen in de 'geziene landen'

Ik bedoel 't allemaal goed hoor, en is geen aanval of mensen uitlachen, vind het eigenlijk wel knap van jullie maar ergens vind ik het moeilijk voor mijzelf...
Wou gewoon maar een discussie opstarten