treinreizen rond en vanaf Delhi

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
redhed
Contacteer:

treinreizen rond en vanaf Delhi

Bericht door redhed »

Beste allemaal,
Mijn vriend en ik gaan in maart 2 weken naar India. Tja het is kort maar het is even niet anders. Sowieso super cool om heen te gaan!!!
We komen op een zondag aan in delhi. Hier blijven we alleen deze nacht en gaan de volgende dag naar Agra.
Daarna willen we door naar Mumbai of Goa, net wat beter uitkomt.
Ik heb een nachttrein gevonden vanaf delhi naar mumbai. Deze trein vertrekt om 1630.
Is het mogelijk op 1 dag van delhi naar agra, taj mahal bekijken en weer terug te zijn in delhi voor 1630. Ik begreep dat de trein naar agra vroeg aankomt maar de terugreis kan ik niet echt ergens vinden.
Ik denk wel dat het beter is de volgende dag terug te reizen naar delhi, anders word het zo'n gehaast. Kan alleen de treintijden niet echt duidelijk vinden.
Sowieso is het boeken allemaal wel een beetje een gedoe vind ik. ik hoor dat het verstandig is om dat van tevoren te bespreken, omdat de treinen vaak erg vol zitten. ik snap alleen echt niet zo goed hoe allemaal. Krijg veel errors op internetpagina's enzo. Zijn hier nog ideeen of tips over. Ik boek het liefst gewoon als we daar zijn, zit je er niet zo aan vast. Maarja wat moet dat moet :-)
Alvast bedankt!
Groet Marloes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: treinreizen rond en vanaf Delhi

Bericht door Tikva »

Nee dat kan niet, theoretisch wellicht wel maar treinen in India zijn niet altijd betrouwbaar. De dag dat wij in Agra waren zaten mensen al meer dan 10 uur te wachten op de vertraagde trein naar Delhi.

Je wilt ook absoluut voldoende tijd nemen voor de Taj Mahal en die niet moeten haasten omdat je om 1 uur ofzo al weer in de trein moet zitten. Je kunt beter een dag extra nemen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Indien je twee weken hebt zou ik je beperken tot Rajasthan in India. Genoeg te zien en best goed te bereizen. Ik ben het niet helemaal met Tikva eens dat treinen altijd vertraging hebben, wij hebben dit b.v. nauwelijks gehad. Het ligt waarschijnlijk ook aan de trajecten. Wel ben ik het met Tikva eens dat je niet zou moeten haasten, sommige dingen zijn best lastig te regelen en niet alles loopt zoals je vaak zou willen, daar moet je rekening mee houden. Lees anders het stukje met de trein door India eens om een beter beeld te krijgen.

Lees ook dit bericht is waarin je een reisschema voor 3 weken India kunt vinden deze kun je dan aanpassen aan je eigen planning.

En als je perse toch richting Mumbai wil zou ik dat per vliegtuig doen. Niet al te duur en een stuk sneller waardoor je langer op de plaatsen kunt blijven die je bezoekt in plaats van alleen maar reizen.
redhed
Contacteer:

Bericht door redhed »

Bedankt voor de snelle reacties!
Maar we gaan sowieso ongeveer een week naar Goa. Ik ben yoga fan en ben door een artikel daarover ook op het India idee gekomen. We vliegen naar huis vanaf Mumbai, dus dat scheelt een hoop tijd. Hampi trekt ons ook heel erg
Het plan was ook om te vliegen vanaf delhi naar mumbai/goa. Nu is het nadeel dat een vlucht 130euro kost pp. Trein 33, en dat is toch snachts en een hele ervaring. Ik heb helaas (nog!) geen creditcard, dat levert echt een beetje de 'problemen' (zo erg is t allemaal niet natuurlijk)
Dan een dagje blijven in Mumbai en een retourtje mumbai-goa is maar 70 euro.
Maar hebben jullie de trein vantevoren al geboekt? Of kunnen we dat wel allemaal daar regelen?
We zullen dan wel gewoon een nachtje in Agra blijven (taj mahal bij zonsopgang schijnt ook mooi te zijn...) en dan in de loop van de dag terug naar Delhi. Ik ga er tenminste van uit dat er meerdere treinen gaan.
Groetjes Marloes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Bij het artikel over het vervoer staat een link naar de "ns" site van India, daar kun je opzoeken wanneer welke treinen vertrekken en hoe vaak. Het is even puzzelen, dat wel.

In India zitten de treinen snel vol, maar er is een touristquota, waardoor er een x aantal plaatsen gereserveerd worden voor toeristen. Op het treinstation kun je deze boeken (en alleen daar). Tourbureautjes kunnen dat niet al zeggen ze soms van wel. Ik zou je in ieder geval aanraden om ruimte in te plannen voor als dingen niet lopen zoals je ze gepland had, want dat is India (niet alles loopt zoals je het pland).

Lees sowieso het stuk over het vervoer in India goed door zodat je weet hoe dingen werken en je een strakkere planning kunt aanhouden, daar staat een berg info in dat recent nog helemaal is geupdate. De 33 euro is dat met 2ac ? of iets anders?
redhed
Contacteer:

Bericht door redhed »

Ok duidelijk, top!
Maar dat is inderdaad voor 2ac. 1ac is 51 euro, maar volgens mij is die andere prima te doen
Ik zal alles even doorlezen,
Ook is het dus een slim idee om alles echt de tijd te geven. 10 uur vertraging voor een 2 uur durende treinreis is niet echt wat je verwacht haha.
Onwijs bedankt!
Verder nog leuke ideeen voor Agra?
IndianDays

Qreply

Bericht door IndianDays »

Hoi!
Ik ben afgelopen zomer voor de tweede keer in India geweest voor 6 weken. Dit keer hebben mijn vriend en ik alles met de trein gereisd. Wat betreft treinklasses: 1AC sowieso vergeten: onnodig, duur en je komt geen Indiaër tegen.. 2AC is ideaal in Rajasthan vanwege het zand(afgesloten ramen) of als het echt heel erg heet is, maar overal anders voldoet sleeperclass prima én je krijgt echt wat mee van de cultuur en de mensen.
Wij hebben zoveel mensen ontmoet in de trein, eten gedeeld, gepraat, spelletjes gespeeld.. Sleeperclass was misschien wel het hoogtepunt van onze reis.
de Taj moet je niet op een heen en terug dag doen vanuit Delhi..Bovendien kom je dan midden op de dag aan en mag je in processiegang het monument bekijken. Het is handiger om een overnachting te pakken en 's ochtends om 5 uur te gaan(dan gaat het complex open).. De zonsopgang achter de Taj is prachtig.
Plaats reactie